Gå til innhold

Far prioriterer seg selv

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Med alle de motstridende historiene dine, så har nok ikke du vært mor heller...

Anonymkode: 8dbaf...eca

Er.mor..til 2 barn. Og fortell meg gjerne hva jeg sier feil...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er det noen som er egoistiske her, så er det kvinner som glemmer at de er biologisk betinget til å bære frem og oppfostre barn.

Men det er klart jeg treffer en nerve her. Mye stakkarslige kvinnfolk. Trodde dere skulle være det sterke kjønnet?

Virker som om du har mye aggresjon mot kvinner, det finnes hjelp å få. Hvis du er incel så er det greit å ta tak så du får det bedre. 

Anonymkode: 66cd4...fe9

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Er det noen som er egoistiske her, så er det kvinner som glemmer at de er biologisk betinget til å bære frem og oppfostre barn.

Men det er klart jeg treffer en nerve her. Mye stakkarslige kvinnfolk. Trodde dere skulle være det sterke kjønnet?

Det er lite som er så hardt i livet som å oppfostre barn, så hvem som er det svake og sterke kjønn her tror jeg ikke du vil diskutere. 

Anonymkode: 9bc25...87f

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er jo bare tøys at et barn bare sover i bæresele…

Det eneste du får fram med å skrive her, er at du gjør det tydelig at du har null erfaring med barn. 

Anonymkode: 756a0...24c

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man var litt trygg på seg selv, så hadde man ikke gått inn i moduset som så mange går her.

Merkelig at alle som har funnet denne tråden "tilfeldigvis" har hatt spedbarn som ikke sover, når 14-15 t i døgnet er normalen for 1-4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om man var litt trygg på seg selv, så hadde man ikke gått inn i moduset som så mange går her.

Merkelig at alle som har funnet denne tråden "tilfeldigvis" har hatt spedbarn som ikke sover, når 14-15 t i døgnet er normalen for 1-4 mnd.

Men igjen...hva er normalt passer ikke alle. Noe sier meg du ikke har barn...det er mange grunner til at barn ikke sover. Kolikk, refluks, sykdom ,må trilles, kjøres,bæres etc. At du ikke skjønner det bør du lese mer på nett en å gå etter hva du tror er normalt 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mommyaka skrev (1 minutt siden):

Men igjen...hva er normalt passer ikke alle. Noe sier meg du ikke har barn...det er mange grunner til at barn ikke sover. Kolikk, refluks, sykdom ,må trilles, kjøres,bæres etc. At du ikke skjønner det bør du lese mer på nett en å gå etter hva du tror er normalt 

Når forskere sier at noe er normalen, så gjelder det for mesteparten av befolkningen. Da er det særdeles mistenkelig at alle som er på besøk i denne tråden, har barn som ikke sover, slik at det er umulig å få sovet 6-7 t ila et døgn for en hjemmeværende forelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når forskere sier at noe er normalen, så gjelder det for mesteparten av befolkningen. Da er det særdeles mistenkelig at alle som er på besøk i denne tråden, har barn som ikke sover, slik at det er umulig å få sovet 6-7 t ila et døgn for en hjemmeværende forelder.

For vi som sier i fra beviset at mor trenger mer hjelp. 

Ja det står på nett at barn 6 år "normalt" skal sove igjen hele natten..det gjør ikke vår datter

Det står på nett at det er "normalt" at barn er tørre på natten når de er 3 år..men forsatt bruker barn 3-12 år bleie på natten 

Det står mye på nett at visse ting er "normalt" men igjen...der er ingen fasit 

Og hadde du vært mor hadde du faktisk skjønt at de fleste barna faktisk ikke sover igjennom hele natten.  Da etter lest på nett om andre mødre..eller faktisk snakket med mødre

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 10.49):

Traff en nerve ser jeg. Menn er gode soldater, sover når de kan. Kvinner må lære seg dette.

Hvis en baby knapt sover ila en dag, er det noe alvorlig galt. 1-4 mnd skal spedbarn sove 14-15 timer i døgnet. Man har altså kjempegode muligheter til å få presset inn 6-7 timer i døgnet.

Så får man helle kreve at mannen gjør husarbeid, lager mat, innkjøp osv.  

Det hjelper ikke at babyen sover 14-15 timer i døgnet når ingen av de er sammenhengende. Her har jeg to barn som sov maks 30-45 min sammenhengende første året. Natt og dag. Ingenting galt med de, de hadde bare ikke lest bruksanvisningen på hvordan de skulle oppføre seg før de kom. 

Anonymkode: 7974a...7fb

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ingen forskere som sier at barn sover hele natten gjennom.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det hjelper ikke at babyen sover 14-15 timer i døgnet når ingen av de er sammenhengende. Her har jeg to barn som sov maks 30-45 min sammenhengende første året. Natt og dag. Ingenting galt med de, de hadde bare ikke lest bruksanvisningen på hvordan de skulle oppføre seg før de kom. 

Da får man sove en halvtime av gangen ila et døgn da, hvis man oppriktig mener at barnet sitt ALDRI sover mer enn 45 min sammenhengene.

Merkelig at jeg ALDRI har hørt om et barn som ikke sover noen timer sammenhengende ila et døgn, mens her på KG kryr det av det. Tilfeldig? Neppe.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ingen forskere som sier at barn sover hele natten gjennom.

Forskere sier at spedbarn på 1-4 mnd normalt sover 14-15 timer i døgnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 8.16):

Når far står opp spør jeg om han kan ta baby så jeg kan sove. 

Anonymkode: 18349...dbe

Du behøver da ikke spørre. Si:

Så fint at du har stått opp nå. Da sover jeg 1/2 time

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da får man sove en halvtime av gangen ila et døgn da, hvis man oppriktig mener at barnet sitt ALDRI sover mer enn 45 min sammenhengene.

Merkelig at jeg ALDRI har hørt om et barn som ikke sover noen timer sammenhengende ila et døgn, mens her på KG kryr det av det. Tilfeldig? Neppe.

Forskere sier at spedbarn på 1-4 mnd normalt sover 14-15 timer i døgnet. 

Herregud...hva skal du frem til? Hvor skal du med dettte?

Du kommer bare med fakta...men her inne kommer folk med personlig erfaring..og de trumper dine "normal" ting du leser på nett 

Du kan skrike så høyt du vil hva internett sier...men du vil ikke vinne over hva faktisk mødre opplever 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mommyaka skrev (6 minutter siden):

Herregud...hva skal du frem til? Hvor skal du med dettte?

Du kommer bare med fakta...men her inne kommer folk med personlig erfaring..og de trumper dine "normal" ting du leser på nett 

Du kan skrike så høyt du vil hva internett sier...men du vil ikke vinne over hva faktisk mødre opplever 

Fakta? Jeg beskrev nettopp en personlig opplevelse. Klarte du ikke å lese det?

Det virker som at du tror forskere finner på ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 8.16):

Babyen vår sover veldig dårlig. Jeg har alle nettene alene, så er ofte det blir 4 timer stykket opp søvn gjennom natten. Når far står opp spør jeg om han kan ta baby så jeg kan sove. Da skal han bare først. Det tar gjerne lang tid, minst en halvtime. Da må jeg stå opp, skifte på baby, kle på meg og slikt som gjør det vanskelig å legge seg for meg selv om jeg er utrolig trøtt hele tiden. Dette vet samboer, men velger likevel seg selv. Er jeg helt urimelig som mener han kan ta morningen så jeg får sovet en halvtime?

Anonymkode: 18349...dbe

Du vet selv svaret på det du spør om.

Dette kommer ikke til å endre seg. Gidder du å ha det sånn?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fakta? Jeg beskrev nettopp en personlig opplevelse. Klarte du ikke å lese det?

Det virker som at du tror forskere finner på ting. 

Jeg leser ikke noe personlig..bare at du synes det er feil og at alle vi inne ikke har normal barn..at barn ikke nå bæres i sele for å sove etc..jeg leser bare forskere og mødre her inne tar feil

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
mommyaka skrev (Akkurat nå):

Jeg leser ikke noe personlig..bare at du synes det er feil og at alle vi inne ikke har normal barn..at barn ikke nå bæres i sele for å sove etc..jeg leser bare forskere og mødre her inne tar feil

Jeg kan ikke stå til ansvar for dine leseferdigheter. Ordrett det jeg skrev:

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kan ikke stå til ansvar for dine leseferdigheter. Ordrett det jeg skrev:

Det er ikke personlig erfaring fra hvordan en baby sover..du skriver at du aldri har hørt at barn som ikke sover sammenheng.

Vel...her inne får du lese a de fleste sover ikke sammenhengende. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (4 minutter siden):

Det er ikke personlig erfaring fra hvordan en baby sover..du skriver at du aldri har hørt at barn som ikke sover sammenheng.

Vel...her inne får du lese a de fleste sover ikke sammenhengende. 

På mange forumer rundt om i verden kan du lese at jorden er flat, at månelandingen er forfalsket, at covid-vaksinen inneholder mikrochipper som sporer deg osv. Dette betyr ikke at informasjonen er sann.

Jeg har aldri hørt fra noen foreldre, at de har hatt barn som ALDRI sov mer enn 45 minutter sammenhengene ila et døgn over tid. Alle barn sover noen timer sammenhengende ila et døgn. Dersom de aldri gjør det, er det noe galt.

Normalen er tross alt 14-15 t i døgnet for spedbarn mellom 1 og 4 mnd. Det betyr at noen sover mer, og noen sover mindre, men majoriteten sover altså rundt 14-15 t. At alle som kommer innom denne tråden har hatt ekstreme søvnproblemer med barna sine, er lite sannsynlig. Det handler nok heller om overdrivelser - som folk elsker - og at folk er dårlige til å prioritere søvn - fordi folk av en eller annen grunn liker å skryte av hvor lite de sover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På mange forumer rundt om i verden kan du lese at jorden er flat, at månelandingen er forfalsket, at covid-vaksinen inneholder mikrochipper som sporer deg osv. Dette betyr ikke at informasjonen er sann.

Jeg har aldri hørt fra noen foreldre, at de har hatt barn som ALDRI sov mer enn 45 minutter sammenhengene ila et døgn over tid. Alle barn sover noen timer sammenhengende ila et døgn. Dersom de aldri gjør det, er det noe galt.

Normalen er tross alt 14-15 t i døgnet for spedbarn mellom 1 og 4 mnd. Det betyr at noen sover mer, og noen sover mindre, men majoriteten sover altså rundt 14-15 t. At alle som kommer innom denne tråden har hatt ekstreme søvnproblemer med barna sine, er lite sannsynlig. Det handler nok heller om overdrivelser - som folk elsker - og at folk er dårlige til å prioritere søvn - fordi folk av en eller annen grunn liker å skryte av hvor lite de sover...

Hvorfor skal vi overdrive? Hva får vi ut av det? Eks vi har en på 6 år som forsatt ikkje sover hele natten...oh ja vi har tilogmed vært sykemeldt pga lite søvn

Men ok da...vi mødre går etter din forskning..at de sover kanskje 1 time eller 2 i løpet av ettermiddagen...det betyr forsatt ikke at vi bare kan legge oss ned å sove

Og igjen for 100 ganger..jo de kan sove mer sammenhengende...men da kanskje mens de blir trillet...sitter i bilen etc..

Hvordan skal mor sove da? 

Oh at du tror at vi mødre vil skryte av lite søvn...det sier vil litt om deg

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...