Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som om hele norge syntes vi karret oss i gjennom Ol! De gangene jeg så på TV var det ord som "nederlag" og "skuffelse" som ble brukt igjen og igjen! Men er det å ligge i teten et nederlag? Ok, vi kapret ikke 10 gull, men er det så skuffende at de kom hjem med et 2 gull,8 sølv og 9 bronse da? :overrasket:

Vi ligger på 13plass i medaljeoversikten etter endt OL!

Har vi virkelig blitt så bortskjemte med medaljer tidligere at vi skjeller ut eliten vår av idrettsfolk og sier at de omtrent gjorde hele OL til en stor skuffelse?

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/ol...icle1235263.ece

Videoannonse
Annonse
Gjest Markus i Oslo
Skrevet

Har det vært OL allerede? :overrasket:

Hvem vant?

Nei, seriøst synes jeg faktisk det var litt deilig at Norge endelig havnet på en mer naturlig plass på en sånn medaljestatistikk. For mye suksess gjør oss til et tversigjennom motbydelig folkeferd, og det bør vel ikke komme som en overraskelse at det faktisk finnes mange flinke utøvere i enkelte andre land som faktisk også har hatt både evne og vilje til å finne toppformen, smøre skiene, spise pillene sine og yte sitt maksimale når det gjelder som mest. Men særlig media er voldsomt opptatt av å bygge opp svære forventninger på forhånd sånn at man kan bruke ord som katastrofe i ettertid.

3,5 millioner trues av sultedød i Kenya. Det er katastrofe! At vi ikke får flere gullmedaljer enn vi fortjener er helt flott. Kanskje ser vi om en stund at det finnes andre verdier enn antall gull i vinterOL som også betyr noe.

Grattis Sverige!

Skrevet

Jeg fulgte ikke på kjedelige greier som hopp og ski og sånt...forstår godt at svenskene og danskene ikke er interessert i hopp. Aner ikke noe om noen nordmenn i OL, finnes ikke interessert.

Derimot fulgte jeg med på kunstløp: du verden for en flott og intelligent sport! Kjempeinteressant :klappe::klappe::)

Skrevet
Derimot fulgte jeg med på kunstløp: du verden for en flott og intelligent sport! Kjempeinteressant  :klappe:  :klappe:  :)

Du så ikke på Tanya Harding under Lillehammer-OL, gjorde du? Intelligent og intelligent, danse forvirret rundt i en hockeybane er vel ikke noe så veldig intelligent.

Gjest Gjesta
Skrevet

Derimot fulgte jeg med på kunstløp: du verden for en flott og intelligent sport! Kjempeinteressant  :klappe:  :klappe:  :)

Enig, hun som vant damenes runde var rett og slett fenomenal :)

Skrevet

Synes det er dårlig gjort av media å kritisere så til de grader de har gjort. Det må da kunne gå an å ikke være best alltid.

Personlig tror jeg ikke folk flest synes vi gjorde det så dårlig, men media vill ha det til å væres slik.

Gjest King James
Skrevet

Jeg synnes på mange måter det var bra at vi ikke gjorde det så bra.

Isteden for og klage på hvor dårlig vi gjorde det i dette OL.

Burde vi heller glede oss over de som faktisk gjorde det bedre. Som f.eks Sverige...Og OL beste nasjon Tyskland. Mest medaljer og mest nasjon poeng.

Skrevet

Synes ikke det er dårlig, med tanke på at dette tross alt er idrett på verdensnivå, men det var ikke like gøy å se på som det har vært de andre ol-ene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...