AnonymBruker Skrevet 25. november #1 Del Skrevet 25. november Har ikke trent på 27 åt. Er på vei inn i overgangsalderen. Har lagt på meg en god del kg de siste årene. Er overvektig. Har et ønske om å komme meg i form til å møte alderdommen på en god måte, er 45 år. Jeg tenkte jeg ville starte forsiktig med tredemølle. Da kan jeg etterhvert jogge tur hvor enn jeg skulle være😅. Hvordan bør jeg begynne for å unngå belastningsskade? Jeg går rundt 10.000 skritt daglig, så beveger meg jo litt😅. Anonymkode: 41159...a02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november #2 Del Skrevet 25. november Anbefaler fitover40 med desiree Andersen på Instagram. Tren styrke og spis proteiner, jogg hvis du gidder! Anonymkode: 31ff8...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 25. november #3 Del Skrevet 25. november At du går 10 000 steg er ett bedre utgangspunkt enn mange andre Start med å skru opp stigningen på tredemøllen, sett den på 6-7 først, så opp med tempo slik at du kjenner du må ta litt i når du går, men at du skal klare holde tempoet. Gå slik i 30 minutter. Gjør det 3 ganger i uken, og så øker du stigningen etter hvert. Så kan du justere litt fra økt til økt, om du har maks stigning og ett bestemt tempo, eller om du senker stigningen litt og heller øker tempoet. Skal du trene på senter, eller har du mølle hjemme? På senter vil det være kjempefint å veksle litt mellom mølle og ellipsemaskin. Ellipsemaskinen krever med mobilisering av knær og hofter, men er samtidig mye mildere med tanke på belastning. Når det gjelder styrke, så er jeg stor fan av knebøy og tåhev. Høye kneløft er også fint for å øke mobiliteten i knær. Bruk eventuelt en stol for å hjelpe til med balansen i starten Hvis du skal på senter, ta deg råd til PT. Du trenger ikke trene med PT hver uke eller ofte, men start med 1-2 timer bare for å få tips tilpasset deg og din kropp. Så kan du ta en ny time eller to om ett halvt år hvis du ønsker flere øvelser eller mer tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november #4 Del Skrevet 25. november jeg har vært aktiv hele livet, gått på fjellet og aldri vært under de 10 000 pr dag pgs turene med hundene, det som gjorde meg feit var ikke inaktivitet - det var kosten, og ikke at jeg spiste for mye nødvendigvis men jeg spiste definitivt galt. Heller enn å fokusere så mye på å komme dit at du kan jogge ville jeg startet med å se på hva du spiser og drikker og endret dette. Anonymkode: 17211...973 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november #5 Del Skrevet 25. november Jeg hadde veksla mellom mølle og ute, hvis du går fra 0-100 på mølle så kan du få beinhinnebetennelse og det vil du ikke ha, husk å alltid ha helling på mølla for å minske sjansen for å få det. Anonymkode: 6f75a...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november #6 Del Skrevet 25. november Jeg ville ikke bare hatt fokus på jogging, men lagt inn en del basis styrke. Det gir god gevinst med tanke på at man blir eldre. Anonymkode: dadee...ea8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november #7 Del Skrevet 26. november Styrketrening er noe av det bedre damer kan gjøre med tanke på alderdom. Det styrker skjelettet og reduserer sjansen for benskjørhet veldig, styrker balansen, all muskulatur inkl hjertet. Det er ingenting å tape på det så lenge man trener riktig med fokus på å gjøre øver rett. Ville tatt noen timer med pt faktisk hvis du er usikker på øvelser.. Anonymkode: 6e3c9...b0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå