AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #1 Del Skrevet 25. november 2024 https://www.nettavisen.no/okonomi/nordmenn-stoler-mindre-pa-norske-medier-etter-dekningen-av-presidentvalget-i-usa/s/5-95-2143635 Nordmenn, spesielt i Rogaland og Agder, har mindre tillit til norsk presse etter mediedekning av Trump. Er disse fylkenene mer kørka i hue enn resten av oss? Seff mest menn! Anonymkode: e2667...f2f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #2 Del Skrevet 25. november 2024 Jeg har ingen tillit til norsk presse,aldri hatt. Anonymkode: 974b7...139 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #3 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 6.52): https://www.nettavisen.no/okonomi/nordmenn-stoler-mindre-pa-norske-medier-etter-dekningen-av-presidentvalget-i-usa/s/5-95-2143635 Nordmenn, spesielt i Rogaland og Agder, har mindre tillit til norsk presse etter mediedekning av Trump. Er disse fylkenene mer kørka i hue enn resten av oss? Seff mest menn! Anonymkode: e2667...f2f Jeg er langt ut på venstresiden, og ville absolutt aldri i verden stemt på Trump. Jeg hater ham, alt han står for, og alle i partiet hams. Til og med jeg ser at norske medier skrev løgner om Trump opp og ned for å svartmale ham. Anonymkode: c3737...5da 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #4 Del Skrevet 1. desember 2024 Litt merkelig undersøkelse, som ikke sier noe om hvorfor folk har fått mindre tillit. Men man må jo gjette at det har med den veldig ensidige dekningen å gjøre, eller det at de fremstilte valget som veldig jevnt mens det stort sett hele tiden var klar fordel Trump. Det var også veldig lite dybde i dekningen, Lite fokus på at Harris var for radikal til å kunne vinne. Stort fokus på abortsaken, som norske medier tror er en vinnersak for demokratene fordi saken knapt er lov å diskutere i Norge. Anonymkode: bb923...5ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #5 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er langt ut på venstresiden, og ville absolutt aldri i verden stemt på Trump. Jeg hater ham, alt han står for, og alle i partiet hams. Til og med jeg ser at norske medier skrev løgner om Trump opp og ned for å svartmale ham. Anonymkode: c3737...5da Jeg er moderat høyre-side, men den delen av Høyre som virkelig ikke liker Trump. Jeg tenker også at Norsk presse i sin iver etter å «hjelpe» Biden (som om vi har stemmerett i USA) ironisk nok har hjulpet en underskog av alternative nyhetskilder å vinne troverdighet. At Trump er en gjøk er opplagt man trenger ikke å rosemale Demokratene for å formidle det, gi gjøken en mikrofon så ser han ut som en idiot helt på egen hånd. Og hvis noen mot formodning faller for barnespråket så er det også deres rett og ikke noe mediene skal forskåne oss fra. Anonymkode: 3a688...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #6 Del Skrevet 1. desember 2024 At Agder slår ut er ikke så rart, de heier for livet på Trumph ute på Lista (Norges amerika) Anonymkode: 068df...617 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #7 Del Skrevet 1. desember 2024 Har alltid tatt presse med en klype salt. Jeg stoler på hovedstrømsmediene, men vet jo at også de kan gjengi ting ukorrekt, kan blåser opp ting, eller fremhever ting og setter andre ting i skyggen. Men det gjør jo de andre mediene også, i tillegg til at de nesten alltid har en større ideologisk slagside og dekker mer snevert. Dekningen av trump har sikkert ikke vært noen høydare, men så synes jeg ikke akkurat vi har så mange gode amerika-journalister. Ikke skal jeg stemme i valget der borte, så det er ikke så viktig for meg. Opplever at jeg over tid får et ganske greit og balansert syn når jeg leser vanlige medier, og da alt om saken. Ikke alltid fornøyd, men synes likevel det er det beste alternativet. Anonymkode: a8cb4...1e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronterte Skrevet 4. desember 2024 #8 Del Skrevet 4. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 17.39): Jeg er langt ut på venstresiden, og ville absolutt aldri i verden stemt på Trump. Jeg hater ham, alt han står for, og alle i partiet hams. Til og med jeg ser at norske medier skrev løgner om Trump opp og ned for å svartmale ham. Anonymkode: c3737...5da Uansett hvor langt du er høyre eller venste, så tror jeg ikke mange ville stemt på han uansett? Han er jo spinna, hakka gal. Høyre, venste, rødt, blått, grønt...what ever. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #9 Del Skrevet 4. desember 2024 De største mediene i Norge er jo ikke politisk nøytrale så man må ta nyhetene med en klype salt, bare se på hvordan NRK dekker Midt-Østen med en korrespondent som helt tydelig holder med islamistene. Eller hvordan kriminalitet i Norge dekkes der vesentlig informasjon om gjerningspersoner utelates og årsaker skal bortforklares på grunn berøringsangst. Jeg støtter overhodet ikke Trump eller den andre siden i amerikansk politikk for den del men alle kan jo se at mediene har en kraftig slagside, tror forresten at mistilliten til norsk presse handler om mer enn bare Trump. Problemet til de norske mediehusene er at de ikke lenger har monopol på "fakta", folk har tilgang på nyhetsformidlere som ikke sensurerer og utelater visse detaljer. Anonymkode: c03b9...71d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 4. desember 2024 #10 Del Skrevet 4. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De største mediene i Norge er jo ikke politisk nøytrale så man må ta nyhetene med en klype salt, Anonymkode: c03b9...71d Ingen medier er politisk nøytrale. Dessverre finnes det mennesker i dag som har et barns syn på virkeligheten, og det er som regel de som syter over "nØyTrAlE mEdiEr". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #11 Del Skrevet 4. desember 2024 Så norske konservative menn stoler mindre på norsk presse fordi Trump ikke vises i bedre lys? Spør du meg så har norsk presse vært altfor mild mot Trump og MAGA. Trump og MAGA er et resultat av manglende utdanning og en kirke som står altfor sterkt. Religion står altfor sterkt, som er pga manglende utdannelse. Med den maglende utdannelse kommer fattigdom, med fattigdom snur flere seg mot religion. De får også flere barn som igjen gjør at å få seg en utdannelse blir enda vanskeligere å få for de barna. Det blir en ond sirkel. Utdannelse folkens! Ta utdannelse! Anonymkode: 79140...550 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arild37 Skrevet 4. desember 2024 #12 Del Skrevet 4. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 6.52): https://www.nettavisen.no/okonomi/nordmenn-stoler-mindre-pa-norske-medier-etter-dekningen-av-presidentvalget-i-usa/s/5-95-2143635 Nordmenn, spesielt i Rogaland og Agder, har mindre tillit til norsk presse etter mediedekning av Trump. Er disse fylkenene mer kørka i hue enn resten av oss? Seff mest menn! Anonymkode: e2667...f2f Støtter ikke Trump, men skjønner de godt. Jeg fulgte ganske godt med, og når jeg så hva de valgte å fokusere på og ikke fra talene og pressekonferanser, så var det veldig lett å se hvor lite nøytrale de var, veldig ofte ble ting tatt helt ut av kontekst, i så stor grad at det nesten var pinlig. Så da fulgte jeg heller med på uredigerte opptak, enn å høre hva en journalist mener om en halv setning fra en tale på 1t. Nå var ikke tilliten min god fra før etter jeg selv var i avisen og 80% var komplett feil, men ble ikke akkurat bedre etter valgkampen Tror egentlig tiden snart er over for tradisjonelle nyheter, fler og fler uavhengige kanaler vil dukke opp når tilliten er dalene, kanskje ikke med det første i Norge, men tror vi vil se dette snart i USA 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #13 Del Skrevet 4. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Spør du meg så har norsk presse vært altfor mild mot Trump og MAGA. … Utdannelse folkens! Ta utdannelse! Anonymkode: 79140...550 Jeg leser ikke avisen for å lytte til følelsene til en journalist, på samme måte tok jeg ikke en utdannelse for å lytte til følelsene til professorer. Anonymkode: 3a688...e4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #14 Del Skrevet 4. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 17.48): Jeg er moderat høyre-side, men den delen av Høyre som virkelig ikke liker Trump. Jeg tenker også at Norsk presse i sin iver etter å «hjelpe» Biden (som om vi har stemmerett i USA) ironisk nok har hjulpet en underskog av alternative nyhetskilder å vinne troverdighet. At Trump er en gjøk er opplagt man trenger ikke å rosemale Demokratene for å formidle det, gi gjøken en mikrofon så ser han ut som en idiot helt på egen hånd. Og hvis noen mot formodning faller for barnespråket så er det også deres rett og ikke noe mediene skal forskåne oss fra. Anonymkode: 3a688...e4b 100% enig. Det var ikke Trump som vant. Det var Biden som tapte. Det amerikanske folk har totalt mistet tilliten til all media med venstrevinkling, fordi de har løyet så enormt i så lang tid. Jeg trur ikke nordmenn flest helt skjønner hvor ille det står til der borte. Men, heldigvis er norsk media fremdeles nogenlunde OK. De har definitivt sterkt vinklet nyhetene sine, men direkte løgner er det ikke veldig mye av. Det er ekstremt stor forskjell på amerikansk og norsk media. Anonymkode: c3737...5da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #15 Del Skrevet 4. desember 2024 Sitronterte skrev (15 timer siden): Uansett hvor langt du er høyre eller venste, så tror jeg ikke mange ville stemt på han uansett? Han er jo spinna, hakka gal. Høyre, venste, rødt, blått, grønt...what ever. Ja, helt enig. Men man får et problem når det bare er to valg, og begge er "spinna, hakka gale". Anonymkode: c3737...5da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #16 Del Skrevet 4. desember 2024 Det virker som at alle større medier i Norge er kraftig venstrevridd, desverre. Så du kan ikke stole stort på hva de sier. Anonymkode: b0960...bdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #17 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 6.52): https://www.nettavisen.no/okonomi/nordmenn-stoler-mindre-pa-norske-medier-etter-dekningen-av-presidentvalget-i-usa/s/5-95-2143635 Nordmenn, spesielt i Rogaland og Agder, har mindre tillit til norsk presse etter mediedekning av Trump. Er disse fylkenene mer kørka i hue enn resten av oss? Seff mest menn! Anonymkode: e2667...f2f Jeg er veldig langt fra Trump - tilhenger, men alle som følger bittelitt med ser at pressen selv har ødelagt troverdigheten sin. De har skrevet en del ting som er direkte løgn og som alle kan sjekke ut med helt vanlige kilder. Her er noen eksempler: 1. At 5 mennesker ble drept under stormingen av Kongressen. Kun én person ble drept og hun ble skutt av politiet. De teller med urelaterte, naturlige dødsfall, og det er jo grovt villedende, for å si det mildt. 2. At Trump truer med å henrette en politisk motstander. Blank løgn av norsk pressen Han sa at hun som er så ivrig på å sende andre i krig burde fått et gevær i hånden og prøvd hvordan det var å stå i skuddlinjen. Det er noe annet enn å true med å henrette noen. 3. At Høyesterett i USA gjorde Trump immun. Det er også blank løgn. Presidenten i USA har alltid vært immun mot det som er gjort i embetet. Dommen innebærer ingen endring. Det er ikke tvil om at Trump lyver og gjør overgrep, men det er ikke tema i tråden. Anonymkode: 5724a...718 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #18 Del Skrevet 11. desember 2024 En presidentkandidat i USA ble skutt, og nrk.no nevnte det som en notis, før de i neste øyeblikk forklarte hvordan den andre kandidaten kom til å vinne valget. Den dagen mistet jeg tilliten til norsk presse. Et angrep på en presidentkandidat er et angrep på demokratiet, uavhengig av hvem man selv ønsker å stemme på. Det var i hvertfall sånn det pleide å være? Anonymkode: b766a...60e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå