Gå til innhold

Har så lyst, men tror ikke jeg klarer det - utroskap

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Har så lyst å tilgi min mann for utroskap, at alt skal bli som før. Spesielt siden vi har barn sammen. I 8 måneder hadde han sex med en annen. Vi har vært sammen i 10 år. Jeg prøver så hardt, men jeg klarer snart ikke at han tar på meg engang. Når jeg tenker på hva som har skjedd skjønner jeg ikke hva jeg holder på med, hvorfor har jeg ikke gått enda. Men så prøver han så hardt, er så lei seg for det som han har gjort. Er redd for at jeg finner en ny som gjør det samme mot meg. Er alle menn utro? Føles virkelig sånn. 

Anonymkode: f8a83...a0e

• Hjerte 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er ca 1/3 menn som statistisk sett er utro. Hørte det på en podcast i fjor med en psykolog. 

Å leve i frykt er å ikke leve i det hele tatt. Vi må tørre å ta sjanser. Kun du vet om det er verdt å gi mannen din en ny sjanse. Men husk at han bsre er én av ca 4 milliarder menn i verden.

Lykke til

Anonymkode: fe603...699

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Har så lyst å tilgi min mann for utroskap, at alt skal bli som før. Spesielt siden vi har barn sammen. I 8 måneder hadde han sex med en annen. Vi har vært sammen i 10 år. Jeg prøver så hardt, men jeg klarer snart ikke at han tar på meg engang. Når jeg tenker på hva som har skjedd skjønner jeg ikke hva jeg holder på med, hvorfor har jeg ikke gått enda. Men så prøver han så hardt, er så lei seg for det som han har gjort. Er redd for at jeg finner en ny som gjør det samme mot meg. Er alle menn utro? Føles virkelig sånn. 

Nei alle menn er ikke utro, men det er visse egenskaper som går igjen blant de utro er min erfaring. 1. sterk sexlyst 2. Utadvendt og sosialt smart 3. Sjarmerende ‘godt likanes’ blant folk

Kjenner ganske mange av denne typen jeg vet har vært utro. 

Så har man de mennene med lav sexdrive. Gjerne litt innadvendt reservert type. Gjerne mot alle andre enn deg. De er gjenerelt lite ute og syns julebord er stress og noe de gjerne vil unngå. Mine kjærester har vært sånn og ikke sjans i havet for at de ville vært utro.

Så min konklusjon er at dersom du har kapret ‘prins charming’ er du aldri 100% trygg. Samme om har en mann med over gjennomsnittlig utseende og som i tillegg er utadvendt.

Sånn ellers er det vel mellom 40% sjanse for å være utro blant menn etter hva vi leser.

Anonymkode: 1a38e...ffd

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud 8 måneder også!

Det er ikke din feil at du ikke klarer å tilgi, det er jo han som har begått et ekstremt stort tillitsbrud. Alle er ikke utro, men alt for mange er.

Han er ikke så lei seg som du tror, han er bare lei seg for å miste, ikke for hva han har gjort. Da har han umulig holdt på med dette i over et halvt år. Jeg vet ikke hvordan det ble oppdaget, om det var noen som avslørte han eller annet, men han fortjener jo ikke røre deg.

Anonymkode: 85b21...820

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei alle menn er ikke utro, men det er visse egenskaper som går igjen blant de utro er min erfaring. 1. sterk sexlyst 2. Utadvendt og sosialt smart 3. Sjarmerende ‘godt likanes’ blant folk

Så har man de mennene med lav sexdrive. Gjerne litt innadvendt reservert type. Gjerne mot alle andre enn deg. De er gjenerelt lite ute og syns julebord er stress og noe de gjerne vil unngå. Mine kjærester har vært sånn og ikke sjans i havet for at de ville vært utro.

Så min konklusjon er at dersom du har kapret ‘prins charming’ er du aldri 100% trygg. Samme om har en mann med over gjennomsnittlig utseende og som i tillegg er utadvendt.

Sånn ellers er det vel mellom 40% sjanse for å være utro blant menn etter hva vi leser.

Det må være noe av det dummeste , mest fordomsfulle og mest forstyrrende jeg har lest på dette forumet noen gang.

Anonymkode: 13a5d...172

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er ikke lei seg for det han har gjort. Han er lei seg for at det ble oppdaget.

Anonymkode: b7cd2...d2f

• Liker 12
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

En av ti menn og kvinner har vært utro i sitt nåværende forhold. Omtrent halvparten har vært utro i noe forhold så langt i livet. 

Så de fleste er ikke utro mot sin nåværende partner. 

"Vi kan ikke ses mer, Faen kona min har oppdaget at vi holder på, jeg klarer ikke å miste familien. Sorry" 

For det første hadde jeg krevd at den utro hadde blitt skikkelig ferdig med den andre innen det hadde vært noen ide å prøve å være noe annet enn to voksne som lever sammen med felles barn. Den vil kunne ta tid og kreve insatts fra den utro. 

For det andre hadde jeg krevd at den utro hadde ønsket å forstå hvordan den ble utro (ikke kun en mer eller mindre korrekt hvorfor, men hvordan). Så at den av egen vilje gjorde endringer slik at risiko for gjentakelse ble mindre. 

Så hadde jeg satt en type av tidsfrist, hvor lenge vil jeg kunne stå i noe som ikke er bra. 

De fleste i din situasjon prøver. De fleste av dem får det ikke til. Som jeg har skjønt det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle menn er selvsagt ikke utro. Og mange kvinner er også utro.

Men fokuset bør være på deg. Jeg hadde personlig aldri kunne tilgitt et sånt tillitsbrudd. Spesielt når han i 8 mnd(!!) bevisst har løyet til deg og gått bak ryggen din. 

Tillit er ALT for meg. 

Anonymkode: 853a9...5fc

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kvinner tatt igjen menn på denne statistikken? Altså med andre ord, så er alle utro. Deg inkludert, TS. 

Men det er du jo ikke? Så du må jo bare finne en, som deg... 

Det føles nok som alle er utro i det at selv den man trodde aldri kunne være det, kunne plutselig være det. 

Alt blir ikke akkurat som før. Det blir annerledes. Men det kan bli bra igjen. 

Har dere gått i parterapi? Gått gjennom alle stegene du trenger for og få en mulighet til å bearbeide dette?

Det er ikke alle par som overlever utroskap, men for de som gjør det så kreves det mye jobbing. Ikke bare et ønske om å tilgi, selv om det er en god start.

Anonymkode: 49a94...af4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette stemmer ikke med hva jeg har hørt. Utroskap trenger ikke handle om sex i det helle tatt, men er likke ofte bekreftelse. Folk som er utro føler seg ofte ikke verdsat i forholdet, det kan skyldes en dårlig partner men den utro kan også føle seg verdiløs på grun av sine egne problemer. Så folk med dårlig selfølellse er en risikofaktor, det kan man ha som både utadvent og inadvent. Jeg tror det å gå eter en partner man ser på som mindre atraktiv for å føle seg sikker er en dårlig strategi! 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bo hver for dere en stund og se om du savner han da.. 

Anonymkode: e56e3...19a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du oppsøkt psykolog, eller lavterskel psykisk helsehjelp? Jeg tenker at du kanskje hadde fått godt av å snakke med noen der. Enten hjelp til å tilgi, om det faktisk er noe du vil, eller hjelp til å bli sterk nok til å tørre å gå i fra han å være alene❤️

Virker uansett som at slik du har det nå, ikke er bra for deg. Det er vanskelig å tilgi, og det kan ta lang tid. 
Jeg har tilgitt mannen for alvorlig tillitsbrudd, som ikke var utroskap, men jeg vet hvordan du føler det. Jeg tror ikke jeg tilga han før jeg ble trygg nok i meg selv, ved hjelp fra psykolog. Jeg måtte bli trygg nok til å vite at jeg kunne gå og klare meg, om jeg ville det - og at jeg kom til å takle det, om lignende skulle skje igjen. Når jeg stolte på meg selv, klarte jeg å tilgi - selv om jeg aldri vil tilgi 100%. 

Anonymkode: 5e41c...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

bo hver for dere en stund og se om du savner han da.. 

Anonymkode: e56e3...19a

Blir ikke det veldig traumatisk for barna? HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, det er ikke det.

Under halvparten er faktisk utro.

Jeg kom meg aldri etter at det skjedde og jeg mistet ikke bare lysten på ham, men all sexlyst tilslutt fordi jeg "så inderlig ville" at de tosifret antall årene ikke skulle være bortkastet. Innså etterpå at den eneste tiden jeg sløste bort var den der jeg overså mine følelser og tiden jeg etterpå brukte for å komme meg.

Noen kommer over det, men ingen glemmer og få går det helt bra etterpå grunnet manglende tillit. 

Utroskap er råttent og det gjør ofte at forholdet råtner ved roten.

Føler med deg 🤗

Anonymkode: 678d5...f52

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Utroskap trenger ikke handle om sex i det helle tatt, men er likke ofte bekreftelse. Folk som er utro føler seg ofte ikke verdsat i forholdet, 

Min terskel for å være utro senkes i takt med at dama ikke vil ha meg.

Anonymkode: ec9c3...67d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Dette stemmer ikke med hva jeg har hørt. Utroskap trenger ikke handle om sex i det helle tatt, men er likke ofte bekreftelse. Folk som er utro føler seg ofte ikke verdsat i forholdet, det kan skyldes en dårlig partner men den utro kan også føle seg verdiløs på grun av sine egne problemer. Så folk med dårlig selfølellse er en risikofaktor, det kan man ha som både utadvent og inadvent. Jeg tror det å gå eter en partner man ser på som mindre atraktiv for å føle seg sikker er en dårlig strategi! 

Mindre attraktiv partner? 

Hva som er attraktivt er subjektivt. Skam deg! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle menn er selvsagt ikke utro. Og mange kvinner er også utro.

Men fokuset bør være på deg. Jeg hadde personlig aldri kunne tilgitt et sånt tillitsbrudd. Spesielt når han i 8 mnd(!!) bevisst har løyet til deg og gått bak ryggen din. 

Tillit er ALT for meg. 

Anonymkode: 853a9...5fc

Alle menn ville vært utro hvis sjansen bød seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (1 minutt siden):

Alle menn ville vært utro hvis sjansen bød seg. 

Nei.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lol.

Den eneste som var utro og notorisk sådann motmeg var en ekte nerd. 

Så nei, vi som er utadvendt er ikke i risikogruppen for utroskap. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har aldri vært utro og kommer aldri til å være utro. Jeg forstår heller ikke hvordan jeg skal klare å tilgi utroskap. Det klarer jeg ikke. Har opplevd at eks var utro før. Jeg klarer ikke å tilgi. Dette er over 10 år siden og jeg har ikke tilgitt henne enda. Vi er ikke sammen lenger da,men fortsatt så klarer jeg ikke å tilgi. Det er ett så stort svik at det går ikke. Det er en spesiell type mennesker som er utro. De tenker ikke på noen andre enn seg selv. Folk skylder til og med på fylla. Ansvarsfrabeskrivelse så det holder. Det værste er jo at utroskap er veldig utbredt virker det som. Se på noen av svarene i denne tråden. "Får jeg ikke sex hjemme så går jeg andre steder" og lignende. Det er helt sinnsykt for min del. For noen holdninger folk har. Slike folk burde ikke være i forhold med oss "normale". Bedre om de som er utro finner andre som også er utro. Like barn leker best.

Endret av Rosa Gnom
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...