AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #1 Skrevet 24. november 2024 Jeg er en forholdsvis nysingle kvinne etter å ha vært samboer og gift i 17 år. Er i begynnelsen av 40-årene, har barn og er ikke ute etter ny partner med der første. Men, jeg vil gjerne møte noen for å ha det hyggelig sammen med - uten seriøse forpliktelser. Men hvordan kommer nan i gang? Hva er «spillereglene»? Er livredd for å drite meg ut, og for å treffe på noen galinger🙈 Og når er det egentlig innafor å møte noen etter et ganske opprivende brudd med barn? Til opplysning: jeg bor i en av landets største byer, er høyt utdannet med god jobb, hus, bil og «det meste på stell». Har et ok utseende, og blir gjerne oppfattet som en god del yngre en jeg faktisk er. Er utadvendt og veldig sosial. Jeg har vært på byen, men orker ikke å forholde meg til fulle innpåslitne mannfolk på min egen alder, eller de som er 10 - 15 år yngre en meg. Anonymkode: 85a57...e7b
Nettinettet Skrevet 25. november 2024 #2 Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg er en forholdsvis nysingle kvinne etter å ha vært samboer og gift i 17 år. Er i begynnelsen av 40-årene, har barn og er ikke ute etter ny partner med der første. Men, jeg vil gjerne møte noen for å ha det hyggelig sammen med - uten seriøse forpliktelser. Men hvordan kommer nan i gang? Hva er «spillereglene»? Er livredd for å drite meg ut, og for å treffe på noen galinger🙈 Og når er det egentlig innafor å møte noen etter et ganske opprivende brudd med barn? Til opplysning: jeg bor i en av landets største byer, er høyt utdannet med god jobb, hus, bil og «det meste på stell». Har et ok utseende, og blir gjerne oppfattet som en god del yngre en jeg faktisk er. Er utadvendt og veldig sosial. Jeg har vært på byen, men orker ikke å forholde meg til fulle innpåslitne mannfolk på min egen alder, eller de som er 10 - 15 år yngre en meg. Anonymkode: 85a57...e7b Spørsmålet mitt er: Hvor mye forpliktelser er i orden for deg? Hva legger du i seriøse forpliktelser. Er du ute etter noen som du kan ha sex med og kun det? Er du ute etter noen som du kan ha sex med og også henge med sammen med andre og på en måte være kjærester uten at dere har noe annet mål enn det? Eller blir det også for mye for deg? jeg vil bare få frem at det å ha en kjæreste ikke trenger å være så forpliktende og kvelende som mange tror. Det betyr heller ikke at det er et steg i veien mot en partnerrelasjon med flytting sammen osv osv... Jeg og kjæresten er kun kjærester og har ikke planer om å bli noe annet. Jeg er 47 han er 53. Vi har hvert vårt hus, i samme by hvor vi har felles venner, familie etc. I tillegg har jeg en leilighet i en annen by hvor jeg er mest om vinteren fordi byen vår blir for liten for meg, og også for å ha jobbfokus innomellom. Om sommeren er jeg kun der vi begge bor og om vinteren når jeg er mest i den andre byen kommer han også på besøk hit, og jeg reiser "hjem" i helgene eller et par dager annenhver uke ca. For oss har dette fungert ypperlig og er det første forholdet hvor jeg ikke føler meg kvelt eller har behov for å gjøre det slutt for å få tid for meg selv. Han har sine aktiviterer og jeg har mine. Jeg spør fordi hvis det er noe slikt du er ute etter, eller en annen type kjærlighetsrelasjon kan du benytte et litt mer seriøst datingselskap for å komme i kontakt med noen. Da vil de finne noen som ønsker samme type relasjon som deg og du vil gå på dater med noen som du vet er hel ved og ikke en galning fra en datingside hvor det er null brukerkontroll. jeg ville testet dateportalen.no matchme.no og venusogmars.no også speed dating eventene til Sani Coupling anbefales. Der er det virkelig flotte single og ikke klein stemning. Har fått gode tilbakemeldinger på de fra single jeg har snakket med. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #3 Skrevet 26. november 2024 Et drømmescenario nå hadde vært å finne en med felles interesser og livssituasjon, som er innstilt på å prioritere egne barn først - men som er åpen for å finne på hyggelige ting sammen i blant når man ikke har barna og har overskudd til det. Med hyggelige ting mener jeg ut å spise, turer, kulturopplevelser og selvfølgelig sex. Trenger ikke å være et hemmelig forhold, men har ikke behov for involvering av familie på laaaaang tid - men vil samtidig ikke kaste bort de beste årene mine på å være alene annenhver helg… Jeg er veldig sosial, livsnyter og ser egentlig (om det er lov å påpeke) rimelig smashing ut etter en voldsom livsstilsendring og selvransakelse det siste året. Anonymkode: 85a57...e7b
norw Skrevet 26. november 2024 #4 Skrevet 26. november 2024 Høyt utdannet og bra jobb har svært liten betydning, bare så det er sagt. Lett å tenke at menn ser etter de samme kvalitetene som dere. Jeg er bare litt yngre enn deg og utdanning/jobb kommer rimelig langt ned på lista over hva jeg ser etter. Det var ikke dette du spurte om, men ser stadig at utdanning/jobb blir nevnt i datingsammenheng når det er kvinner som skriver. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #5 Skrevet 26. november 2024 Tinder. Vær kresen og ærlig. Da finner du noen på få minutter. Møt de offentlig de første gangene. Det er trygt og man kan kjenne på kjemi Anonymkode: 840fc...3f6 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #6 Skrevet 26. november 2024 norw skrev (3 timer siden): Høyt utdannet og bra jobb har svært liten betydning, bare så det er sagt. Lett å tenke at menn ser etter de samme kvalitetene som dere. Jeg er bare litt yngre enn deg og utdanning/jobb kommer rimelig langt ned på lista over hva jeg ser etter. Det var ikke dette du spurte om, men ser stadig at utdanning/jobb blir nevnt i datingsammenheng når det er kvinner som skriver. Takk for svar! Er enig, det jeg ønsker å signalisere er at jeg er er en forholdsvis kvikk og oppdatert samfunnsborger, som også trives best med andre som har samme interesser og verdier. Formell utdanning eller karriere betyr egentlig ikke så mye. Jeg syntes det er interessant med alt fra landbruk/gårdsdrift til barnevern☺️ Liker godt å bli kjent med folk som gjør noe annet en meg selv. Hvilke kvaliteter ser du etter (nysgjerrig👀)? Anonymkode: 85a57...e7b 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #7 Skrevet 26. november 2024 Vent et år, og tenk nøye over hvor godt du har det som singel. Anonymkode: c50fc...a5b
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #8 Skrevet 26. november 2024 Bruk i alle fall god tid før du introduserer ny kjæreste for barna. Det er jo fort gjort at det blir mer enn bare litt sex, følelsene kan ikke alltid styres. Utover det er jeg, mann i starten på 40-årene, litt i samme situasjon. Det vil si, jeg er nok ikke helt ferdig-prosessert med bruddet. Så derfor tror jeg venter med å lete etter både seksuell og permanent partner. Jeg savner riktignok både nærhet og sex etter flere år med tørke. Men jeg lurer i bunn og grunn på det samme, det er en helt annen verden nå enn for 20 år siden. Jeg har blitt eldre også. Lykke til! Anonymkode: 062ab...bc4 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #9 Skrevet 26. november 2024 Jeg ble også singel som 40 åring etter 16 år og unge. Jeg hadde en krystall klar bio. Selvstendig, uavhengig. Ferdig med barn. Ønsker å møte nye mennesker og se hva det kan medføre. Møtte potensielle kandidater over kaffe på dagtid etter å ha chattet litt og følt på om vi hadde noe kjemi og like interesser/verdier. 7 mnd senere møtte jeg drømmemannen og vi skal på husjakt til neste år🤷 Hopp i det og ha det gøy. Ikke se på det som en jakt på annet enn å treffe nye folk og kjenne på magefølelsen hva du vil videre. Møtte mye fine folk og hadde mange gode samtaler. Anonymkode: ea20e...b97 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå