Gå til innhold

Hvis en 6-åring dyttet barnet ditt på 1 år flere ganger, hva ville du gjort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Settingen er på et lekeland og 6-åringen dytter til 1-åringen som var der først og sier "gå vekk. " Forelder til barnet er ikke i nærheten. 

Hva/hvordan hadde du reagert?

Anonymkode: 2d781...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holdt meg helt tett på babyen og stoppet 6-åringen fysisk. "Du får ikke dytte babyen" ville jeg sagt. Ikke noe mer sirkus og styr enn det. Så ville jeg vurdert om kanskje 1-åringen var litt i veien? 

• Liker 31
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket rolig, men tydelig til barnet, og gitt beskjed om at oppførselen ikke aksepteres, og at 1åringen også har lov å være der/hadde tur først. 

Viser det seg å være en villbass som ikke takler korrigeringer, og jeg ikke ser hvem foreldrene er, ville jeg nok gått et annet sted med mitt barn.

Anonymkode: da36d...ef3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gitt klar beskjed til 6-åringen om at man ikke dytter barn. Enkelt, tydelig, bestemt og fjernet barnet fra situasjonen. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker meg ikke om, jeg bare bråstopper en slik situasjon ved første forsøk. 

Anonymkode: b3417...0b0

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde sagt i fra at man ikke dytter. Fortsetter det, hadde jeg bare tatt med meg ettåringen et annet sted.

Anonymkode: 4a921...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stopper ungen fysisk og sier «det er ikke lov å dytte» å ferdig med det. Slike ting diskuterer man ikke. 

Anonymkode: b0c3e...a17

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekeland er skikkelig kjipt med små barn.. Du kan si i fra, men det hjelper så lite 

Anonymkode: e69bc...5d0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet du at det andre barnet er seks år?

Anonymkode: 497cb...195

H*n sa det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt i fra pø en ganske bestemt måte med en gang. En seksåring vet at man ikke dytter, spes ikke en baby! De trenger å bli satt litt på plass med en gang!

Anonymkode: ce281...bfe

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enten er 6 åringen i småbarnsavdelingen 0-3/4, sa ville jeg minnet 6 åringen om det,  eller så er 1 åringen i storebarnsavdelingen, og da ville jeg fjernet ettåringen. Da kan man ikke forvente at store barn skal ta masse hensyn til en baby. 

Anonymkode: cde43...3a6

• Liker 7
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Enten er 6 åringen i småbarnsavdelingen 0-3/4, sa ville jeg minnet 6 åringen om det,  eller så er 1 åringen i storebarnsavdelingen, og da ville jeg fjernet ettåringen. Da kan man ikke forvente at store barn skal ta masse hensyn til en baby. 

6åringen var på 0-3😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dette som gjorde at jeg veldig fort stoppet å være i lekeland med min 1-åring - spinnville barn som er for store for småbarnsområdet, uten foreldre i nærheten…

Men jeg ville nok ha irettesatt denne 6-åringen, og sagt at barnet er for stort til å være der.

Anonymkode: 299a1...6af

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

6åringen var på 0-3😊

Jeg har aldri forstått hva som er galt med de "store" barna som skal herje inne på småbarnsavdelingen. Mine barn har fått streng beskjed om at de IKKE skal leke der inn (siden de er for store), og at hvis jeg ser dem der, så drar vi sporenstreks.

Anonymkode: d801f...113

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sagt at det er ikke lov å dytte, og så ville jeg også sagt at 6åringen er for stor til å være der. Hun visste sikkert ikke at området er for de minste? Vi har ikke lekeland oppdelt etter alder her, men jeg ser jo at noen store roter seg inn på småbarnsområdet når vi er på lekeland andre steder, og hvis de herjer voldsomt, så har jeg sagt ifra at området for de store barna ligger der borte (peker).

Anonymkode: 691d5...d9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

6åringen var på 0-3😊

Da er det jo i hvert fall greit å si fra. «Dette er et 0-3 område, hvis du skal være her må man ta hensyn til de små og vente selv om de bruker lang tid.»

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har aldri forstått hva som er galt med de "store" barna som skal herje inne på småbarnsavdelingen. Mine barn har fått streng beskjed om at de IKKE skal leke der inn (siden de er for store), og at hvis jeg ser dem der, så drar vi sporenstreks.

Anonymkode: d801f...113

Jeg er ikke SÅ streng, fordi storesøsken gjerne vil leke med småsøsken. Pleier å si dette er et småbarnsområde, så da må du ta masse hensyn. At et stort barn sitter rolig å bygger et tårn med myke klosser sammen med småsøsken ser jeg ikke helt det farlige med, men slår hardt ned på uvøren lek. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...