Gå til innhold

Kan en sykepleier ikle seg legefrakk på jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

«Frakken» er ikke forbeholdt legene, men den forbindes med dette yrket. Jeg er ikke lege, men bruker uniform på jobb (psykologspesialist) og det hadde ikke falt meg inn å bruke «frakk». Ikke fordi det er forbundet, men fordi jeg syns det er lite komfortabelt. 

Anonymkode: 0e1a1...b44

Når man er på tøylageret og henter ut tøy, kalles slike frakker for kontorfrakk... 

Anonymkode: fa9bd...931

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss går alle i samme klær stort sett. Jobber på sengepost på et større sykehus. Legene unngår stort sett frakken fordi den kun fungerer som et blinkende lys for pårørende og pasienter i korridorene at "her er en lege, hen må jeg såklart snakke med!, selv om jeg egentlig ikke har noe med denne legen å gjøre". 

Tror fint sykepleierne kunne drass på seg en frakk om de ønsket, men klarer ikke finne noen fornuftig grunn til at man skal gå med frakk som sykepleier. I grunn ikke som lege på sengepost heller. 

Anonymkode: b3927...d20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den frakken virker iallefall ganske upraktisk om man skal stelle etc så er vel egentlig ingen grunn til å hive på seg en slik frakk. Og det er mange leger som også dropper den frakken ,mest sannsynlig for det ja er ganske upraktisk. 

Anonymkode: c4c66...8b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...