Gå til innhold

Jeg kollapser!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kun at jeg får fulgt opp, og avsluttet noen saker jeg jobber med. Sånn at hvis dette blir vedvarende over tid, så har jeg ikke opplevelsen av at jeg har sviktet de jeg følger opp 🫣 Det er ingen andre til å ta over jobben. Hvis jeg blir borte så er det ikke noen der til å være der. Mulig noen blir provosert nå, men hadde jeg jobbet f.eks på sykehus eller andre institusjoner så hadde det vært andre der til å ta over jobben. Jeg jobber med barn/elever som helsesykepleier på skole, og det er ikke noen der som kan ta over jobben. Jeg jobber på spreng nå for å få de elevene over til andre som kan hjelpe de videre. Det er et reellt dilemma. 

Tror jeg? 

Anonymkode: b88aa...2c1

Så stressnivået ville vært levelig og kroppen vært frisk dersom disse sakene var avsluttet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vet, og jeg hadde skrevet akkurat det samme som svar på mitt eget innlegg om det var noen andre, men det blir annerledes å stå i det selv. Klarer ikke forstå eller forklare hvorfor, det bare er slik. Jeg vet jo innerst inne at arbeidsplassen går rundt og at sjefen egentlig ikke bryr seg nevneverdig så lenge oppgavene blir gjort av noen andre. Jeg har jo sett det før med egne øyne da det har vært flere som har vært langtidssykemeldte her. Likevel så sitter det så langt inne. 

Anonymkode: 05b06...520

Jeg har ingen problemer med å forstå det altså. Jeg har vært alvorlig utbrent selv og skjønte ikke alle faresignalene før det var for sent. 
Jeg lagde unnskyldninger på unnskyldninger for hvorfor ting var som de var, men jeg fikk jo virkelig svi for at jeg ikke tok grep tidligere. Eller, jeg forsøkte å ta grep også, men de var ikke sterke nok. 
Det er virkelig ikke verdt å bli sengeliggende i månedsvis og kanskje havne utenfor arbeidslivet i årevis fordi det sitter langt inne å bli sykmeldt. Man ser gjerne livet på en annen måte når man har fått roet ned også. Håper du finner motet i deg til å ta den turen til legen og sette deg selv først. Det er en styrke, ikke en svakhet- husk det! 

Anonymkode: 40b13...8bd

Skrevet

Ville tatt en hel sjekk hos legen, sjekke verdiene dine. Mulig du mangler noe som gjør deg sliten også. Sånn ellers høres det ut som du setter umenneskelige krav til deg selv som du må slutte med. Dette må du virkelig jobbe med. Du er ett menneske, ikke en robot.

Hva SÅ om du hadde vært til en «byrde» for lederen din? Virkelig. Du og familien din betyr mer enn det. Enda verre om du blir langtids sykemeldt fordi du ikke klarer å ta kroppslige tegn og ta vare på deg selv før det sier pang. Du har flink pike syndromet og du forsømmer deg selv helt. Beklager å være krass men noen ganger må det til. Du fortjener å ha det bra ❤️

Anonymkode: f3cc5...9b7

• Liker 2
Skrevet

Alltid vondt å vende en vane. Ikke forvent at det er enkelt å måtte eventuelt sykemelde seg for dette mønsteret er innarbeidet i deg. Ta ett steg av gangen. Ha god samvittighet ovenfor deg selv, din mann og dine barn. Fordi du velger deg. De trenger deg mer enn jobben din. 

Anonymkode: f3cc5...9b7

Skrevet

Jeg var til legen i dag, og fikk 100 % sykmelding frem til jul. Kjenner det er men en skikkelig bismak og frykt. Føler jeg skuffer så utrolig mange nå, men det er vel utbrenthet/utmattelsen som prater?

Hvordan taklet dere andre den dårlig samvittigheten til å begynne med? 

Ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg var til legen i dag, og fikk 100 % sykmelding frem til jul. Kjenner det er men en skikkelig bismak og frykt. Føler jeg skuffer så utrolig mange nå, men det er vel utbrenthet/utmattelsen som prater?

Ts

Nå må du tenke på din egen helse og sette deg selv først. Ingen andre vil gjøre det! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ts

Korrigere egne tanker. Du vet det er tull å ha dårlig samvittighet. Du har tatt et viktig grep for å redde din egen helse. Gjenta gjenta gjenta. 

Anonymkode: 9b669...576

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...