AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #21 Del Skrevet 25. november 2024 Dette har jeg aldri hørt om og syns i likhet med TS at dette var skikkelig bobleplast. Ingen av bhg mine barn har gått i har praktisert dette. Mulig det er ulikt i ulike deler av landet? Anonymkode: c51eb...b60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #22 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Kom i barnehagen her om dagen, og alle huskene var låst fast. Fikk beskjed om at underlaget var for hard på vinteren. Ble litt paff, for har erfaring fra flere barnehager tidligere, og aldri hørt noe om dette. Er også selv litt på den nervøse siden sikkerhetsmessig, men følte at dette kanskje var litt vel bobleplast. Men mulig det er vanlig? Det var ikke blåis under huskene eller noe, bare hard sand. Og ene huska er til og med sånn bilring med liten bilring nedi hvor det praktisk talt er umulig å falle ut. Anonymkode: 0a015...e8c bra ,da blir ingen skadd Anonymkode: 5cf32...007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #23 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Enig med TS i at dette er unødvendig. OK, kanskje nødvendig i henhold til regelverk, men kjære vakre vene, ungene har da ikke vondt av å slå seg litt? Hvordan skal ungene lære seg å risikovurdere leken sin om de aldri opplever å falle og slå seg, eller klemme en finger, eller skrubbe seg på knærne? Alle disse tiltakene vil selvsagt ha potensiale til å hindre enkelte mer alvorlige ulykker på disse stedene, men det kan lett slå negativt ut i andre enden når ungene begynner å leke på egenhånd og ikke har lært seg å vurdere risiko, fordi de aldri har møtt noen risiko. Det kan bli farlig, og det kan gå riktig galt om de skal lære risikovurdering på den harde måten, alene uten voksne til stede. Bedre at de får noen erfaringer i trygge omgivelser, tenker jeg....men sånn skal det visst ikke være lenger.. Anonymkode: 778f6...fa5 Slå seg litt? Vet du store skader det kan bli av å falle i isen med hodet?? Anonymkode: 3fac9...136 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #24 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Enig med TS i at dette er unødvendig. OK, kanskje nødvendig i henhold til regelverk, men kjære vakre vene, ungene har da ikke vondt av å slå seg litt? Anonymkode: 778f6...fa5 Problemet er foreldre med en unge som har slått seg litt. De skal alltid finne noen å skylde på. Anonymkode: 7a2cf...a01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #25 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Enig med TS i at dette er unødvendig. OK, kanskje nødvendig i henhold til regelverk, men kjære vakre vene, ungene har da ikke vondt av å slå seg litt? Hvordan skal ungene lære seg å risikovurdere leken sin om de aldri opplever å falle og slå seg, eller klemme en finger, eller skrubbe seg på knærne? Alle disse tiltakene vil selvsagt ha potensiale til å hindre enkelte mer alvorlige ulykker på disse stedene, men det kan lett slå negativt ut i andre enden når ungene begynner å leke på egenhånd og ikke har lært seg å vurdere risiko, fordi de aldri har møtt noen risiko. Det kan bli farlig, og det kan gå riktig galt om de skal lære risikovurdering på den harde måten, alene uten voksne til stede. Bedre at de får noen erfaringer i trygge omgivelser, tenker jeg....men sånn skal det visst ikke være lenger.. Anonymkode: 778f6...fa5 Det har jo med underlaget under husene å gjøre. Ser du ofte husker med asfalt under? Nei? Det er sand, gress eller matter/el. under husker, nettopp fordi hardt underlag som asfalt eller is om vinteren fører til mer enn at "de bare slår seg litt". Å falle av en huske i fart og slå hodet ned i isen er noe annet enn å falle av å lande i sanda en annen årstid. Unger får skrubbsår og slår seg hele tiden i barnehager, det hører med, men at husker ikke brukes om vinteren når underlaget er hardt er fullt forståelig. Anonymkode: e52a4...d23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #26 Del Skrevet 25. november 2024 Kjempesmart at dissene tas vekk på vinteren. Ikke pga. snø, men pga. is og frossen sand. Å falle av dissa med hodet eller ryggen først kan gjøre stor skade! Eller å falle med ansiktet først og skade munn og tenner. Prøv gjerne selv dere som mener at unger «må skade seg litt og ikke bli pakket inn i bobleplast»! Anonymkode: 4ab4e...224 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #27 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Problemet er foreldre med en unge som har slått seg litt. De skal alltid finne noen å skylde på. Anonymkode: 7a2cf...a01 Sikkerhetsrutiner rundt lekeapparater er ikke akkurat utarbeidet fordi en "unge har slått seg litt". Anonymkode: e52a4...d23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #28 Del Skrevet 25. november 2024 Maskinfører skrev (11 timer siden): Da jeg var liten på 1990 tallet husket vi året rundt gikk fint det spikkekniv brukte vi også Visste du at barnedødeligheten i Norge har gått ned 70% siden 1990? Anonymkode: 6c999...4c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 25. november 2024 #29 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Visste du at barnedødeligheten i Norge har gått ned 70% siden 1990? Anonymkode: 6c999...4c7 Nei det visste jeg ikke 😉 var det så mye død blant barn når jeg vokste opp født 1988 ? ☹️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #30 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er nok av situasjoner ellers der de får øvd seg på å risikovurdere lek. Anonymkode: b089b...6b4 Det blir stadig færre av de. De plukkes vekk en etter en. Anonymkode: e9d0a...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #31 Del Skrevet 25. november 2024 I barnehagen vi leker i helger så surrer de opp huskene når det er is på bakken om vinteren. Men ikke permanent hele vinteren da. I barnehagen vår (kommunal) så mener jeg huskene var "åpne" hele fjorårets vinter, iallfall babyhuskene. Bildekk-huskene ser jeg ikke fra inngangen de er på en litt annen del av uteplassen så usikker på dem. Men her er det matter under huskene, ikke sandkasse. Og det var for det meste snø i fjor ikke noe holke der huskene var. (Oslo) Anonymkode: 3bf2f...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå