AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Jeg plages sånn med huden, jeg ble først diagnostisert med elveblest og knasket antihistaminer, det ble ikke bedre. Nå er det rosasea jeg har, og jeg har fått en krem jeg skal smøre på, finacea eller no sånt. Skulle trappe opp sakte, som jeg har gjort, enda saktere enn anbefalt, men hunden min klikket nettopp av den kremen. Jeg er ikke en gang sikker på at det er rosasea jeg har! Kjenner dere dere igjen i dette? Når jeg tenker på roasasea tenker jeg på en mer jevn rødhet, gjerne kinn og over nesa i et sånt sommerfuglmønster, med varm hud. Min hud er noe rødflekkete til vanlig, men ikke veldig ille. Men så får jeg jevnlig sånne flares hvor jeg blir sterkt rødflekkete i hele ansiktet, det svir, brenner og gjør vondt 😭 Mine flares utløses av alt mulig. Hudpleie er bare å glemme, tåler ingenting. Selv fuktighetskrem og solkrem fra apoteket kan utløse det. Jeg kan få det av varme, kulde, svette, sol, vann! Har dere andre med rosasea det sånn? Anonymkode: 62d4d...ba9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Jeg synes det høres mer ut som om du har ødelagt hudbarrieren? Jeg har roscea, men ingen smerter etc annet enn rødflekkete hud. Ved to omganger har jeg hatt ødelagt hudbarriere og da var det derimot slik du beskriver. For å fikse det, droppa jeg alle kjemikalier og brukte så milde produlter som mulig. Jeg brukte CeraVe moisturizing cleanser og moisturizer. Kun de to. Renset kun på kveld, men da dobbeltrenset jeg forsiktig (ikke gni hardt), på morgenen smørte jeg fuktighetskrem rett på huden. Byttet putetrekk annenhver dag. På en uke var det bedre. Jeg fortsatte likevel med samme rutine i to mnd fremover og fikk finere hud enn noensinne tidligere. Anonymkode: a3289...f7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg plages sånn med huden, jeg ble først diagnostisert med elveblest og knasket antihistaminer, det ble ikke bedre. Nå er det rosasea jeg har, og jeg har fått en krem jeg skal smøre på, finacea eller no sånt. Skulle trappe opp sakte, som jeg har gjort, enda saktere enn anbefalt, men hunden min klikket nettopp av den kremen. Jeg er ikke en gang sikker på at det er rosasea jeg har! Kjenner dere dere igjen i dette? Når jeg tenker på roasasea tenker jeg på en mer jevn rødhet, gjerne kinn og over nesa i et sånt sommerfuglmønster, med varm hud. Min hud er noe rødflekkete til vanlig, men ikke veldig ille. Men så får jeg jevnlig sånne flares hvor jeg blir sterkt rødflekkete i hele ansiktet, det svir, brenner og gjør vondt 😭 Mine flares utløses av alt mulig. Hudpleie er bare å glemme, tåler ingenting. Selv fuktighetskrem og solkrem fra apoteket kan utløse det. Jeg kan få det av varme, kulde, svette, sol, vann! Har dere andre med rosasea det sånn? Anonymkode: 62d4d...ba9 Hei ja det du beskriver hadde jeg før, kunne ikke en gang ha vann i ansiktet før det reagerte, kaldt som varmt. Nå har det roet seg veldig, men jeg bruker veldig lite produkter, jeg renser huden med en mild rens fra avene, og bruker paulas choice, det tåler jeg uten at trynet eksploderer. Jeg ville sluttet med alt en stund, i allefall den kremen. Jeg prøvde soolantra, for meg gjorde den ingenting, men kanskje noe for deg? Jeg var til privat hudlege flere ganger, dyktig, og hun sa aldri noe om ødelagt hudbarriere da jeg delte mine symptomer sol ligner dine. Hun sa jeg har rosascea. Anonymkode: 28459...ff3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 1 time siden #4 Del Skrevet 1 time siden Jeg har ikke rosacea, men har elveblest, og dermografisme og noen andre hudgreier som ikke de finner en diagnose på. Jeg vet jeg ikke helt svarer på det du spør om, men jeg ville bare dele det: jeg tror at mye av disse hudplagene kommer av kronisk stress, og uløste emosjonelle og relasjonelle plager. Nervesystemet rett og slett. Etter jeg begynte å behandle nervesystemet mitt har jeg fått mindre hudplager. Hvis du tenker dette kan gjelde for deg også, deler jeg med glede ting som har funket for meg, men lar det være med dette for nå siden det egentlig er på siden av det du spør om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden Rainstorm2.0 skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke rosacea, men har elveblest, og dermografisme og noen andre hudgreier som ikke de finner en diagnose på. Jeg vet jeg ikke helt svarer på det du spør om, men jeg ville bare dele det: jeg tror at mye av disse hudplagene kommer av kronisk stress, og uløste emosjonelle og relasjonelle plager. Nervesystemet rett og slett. Etter jeg begynte å behandle nervesystemet mitt har jeg fått mindre hudplager. Hvis du tenker dette kan gjelde for deg også, deler jeg med glede ting som har funket for meg, men lar det være med dette for nå siden det egentlig er på siden av det du spør om. Hei frå sida her. Ville berre støtte det du skriv om emosjonelle og relasjonelle plager, og at dette påverkar huden. Det har det iallfall gjort hos meg. Eg har fått veldig gjort hjelp av ein kinesolog (naturterapeut), som også er akupunktør. Anonymkode: 15b91...3f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei frå sida her. Ville berre støtte det du skriv om emosjonelle og relasjonelle plager, og at dette påverkar huden. Det har det iallfall gjort hos meg. Eg har fått veldig gjort hjelp av ein kinesolog (naturterapeut), som også er akupunktør. Anonymkode: 15b91...3f9 Hei der! Takk for at du deler hva som har hjulpet for deg. Jeg er lei av å klø! 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg plages sånn med huden, jeg ble først diagnostisert med elveblest og knasket antihistaminer, det ble ikke bedre. Nå er det rosasea jeg har, og jeg har fått en krem jeg skal smøre på, finacea eller no sånt. Skulle trappe opp sakte, som jeg har gjort, enda saktere enn anbefalt, men hunden min klikket nettopp av den kremen. Jeg er ikke en gang sikker på at det er rosasea jeg har! Kjenner dere dere igjen i dette? Når jeg tenker på roasasea tenker jeg på en mer jevn rødhet, gjerne kinn og over nesa i et sånt sommerfuglmønster, med varm hud. Min hud er noe rødflekkete til vanlig, men ikke veldig ille. Men så får jeg jevnlig sånne flares hvor jeg blir sterkt rødflekkete i hele ansiktet, det svir, brenner og gjør vondt 😭 Mine flares utløses av alt mulig. Hudpleie er bare å glemme, tåler ingenting. Selv fuktighetskrem og solkrem fra apoteket kan utløse det. Jeg kan få det av varme, kulde, svette, sol, vann! Har dere andre med rosasea det sånn? Anonymkode: 62d4d...ba9 Er du diagnostisert av hudlege? Anonymkode: 1ccc2...490 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden Få henvisning til hudlege og ikkje sjølvdiagnostiser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg plages sånn med huden, jeg ble først diagnostisert med elveblest og knasket antihistaminer, det ble ikke bedre. Nå er det rosasea jeg har, og jeg har fått en krem jeg skal smøre på, finacea eller no sånt. Skulle trappe opp sakte, som jeg har gjort, enda saktere enn anbefalt, men hunden min klikket nettopp av den kremen. Jeg er ikke en gang sikker på at det er rosasea jeg har! Kjenner dere dere igjen i dette? Når jeg tenker på roasasea tenker jeg på en mer jevn rødhet, gjerne kinn og over nesa i et sånt sommerfuglmønster, med varm hud. Min hud er noe rødflekkete til vanlig, men ikke veldig ille. Men så får jeg jevnlig sånne flares hvor jeg blir sterkt rødflekkete i hele ansiktet, det svir, brenner og gjør vondt 😭 Mine flares utløses av alt mulig. Hudpleie er bare å glemme, tåler ingenting. Selv fuktighetskrem og solkrem fra apoteket kan utløse det. Jeg kan få det av varme, kulde, svette, sol, vann! Har dere andre med rosasea det sånn? Anonymkode: 62d4d...ba9 Hva mener du med at huden "klikket"? Jeg måtte bruke laaaaang tid for å venne huden til Finacea. Har du vært hos hudlege? Ville definitivt gått til hudlege, hvis du ikke allerede har vært hos en. Ta bilder når du får flares, som du kan vise. Anonymkode: 8c3b1...8f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 54 minutter siden #10 Del Skrevet 54 minutter siden Rainstorm2.0 skrev (45 minutter siden): Jeg har ikke rosacea, men har elveblest, og dermografisme og noen andre hudgreier som ikke de finner en diagnose på. Jeg vet jeg ikke helt svarer på det du spør om, men jeg ville bare dele det: jeg tror at mye av disse hudplagene kommer av kronisk stress, og uløste emosjonelle og relasjonelle plager. Nervesystemet rett og slett. Etter jeg begynte å behandle nervesystemet mitt har jeg fått mindre hudplager. Hvis du tenker dette kan gjelde for deg også, deler jeg med glede ting som har funket for meg, men lar det være med dette for nå siden det egentlig er på siden av det du spør om. Jeg er ikke ts, men vil gjerne høre tipsene dine for nervesystemet 🙌 Anonymkode: a3289...f7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden #11 Del Skrevet 44 minutter siden Jeg har rosacea og har hatt mye sviende og brennende smerte i ansiktet under anfall, samt veld øm og vond hud når jeg har fått det kviselignende utslettet. Har prøvd både det ene og det andre fra hudlege, gjerne kremer som jeg knapt merket forskjell på og antibiotika som ga sine bivirkninger. Bruker nå noon aesthetics azelaic forte og det er absolutt det som har fungert best på meg i tillegg til å fjerne sprengte blodkar med laser. Fikk den anbefalt fra Hudklinikk og har omtrent ikke hatt anfall siden. Anonymkode: fc5d6...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå