Gå til innhold

Menn som ikke tilbyr å betale

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg bruker 2 timer minst for å gjøre meg klar for en date, disse 2 timene kunne jeg heller ha brukt på jobb og tjent penger. 

Anonymkode: 5fa1d...64a

Tar du deg fri i løpet av arbeidstiden for å gjøre deg fin nok til å møte folk?

Anonymkode: dff72...8ec

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Grosny skrev (53 minutter siden):

Millimeter-rettferdige folk kan være slitsomme. 

Ja det er jeg enig i. Men holdninger om at menn skal spandere idag er å ikke vil gi slipp på gamle fordeler.

Anonymkode: 08dce...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (1 time siden):

Millimeter-rettferdige folk kan være slitsomme. 

Spesielt når de forventer at de skal være rettesnor for resten av samfunnet.

Anonymkode: 52bfe...1ea

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at mannen betalte fra før av er fordi mannen var tradisjonelt den som jobbet og tjente penger.

Dette er ikke tilfelle lenger og det er ingenting som tilsier at vi bør opprettholde denne tradisjonen.

Hyggelig dersom mannen insisterer, men at det skal være en forventet handling, det blir for dumt etter min mening.

Endret av hocane
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det er jeg enig i. Men holdninger om at menn skal spandere idag er å ikke vil gi slipp på gamle fordeler.

Anonymkode: 08dce...7d1

Hvem er det som gir slipp på de gamle fordelene? Og trenger man gi slipp på  fordeler?  Jeg liker fordeler. Både det å spandere og det å bli spandert på kan jo være hyggelige fordeler. Før lå det forsåvidt litt makt i å være den spanderende part, men nå har vi såpass likestilling at det ikke lenger ligger noe makt i det å spandere.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 20.54):

Hei dere, jeg vet dette kanskje er en gammel rundganger. Men jeg sitter med blandede følelser av gjerrige menn på date … etter man er ferdig med første date. 

1) er det ikke hyggelig om mannen spanderer en drink eller to, når dere er på date 3++ ? Evt en kaffe? 

2) Når mannen foreslår å ta taxi hjem til deg eller han, bør ikke mannen ta regninga (om regning er liten og grei)? 

Anonymkode: 5c1fa...43f

Første date er som oftest via dating apper for tiden. Man kjenner hverandre ikke i det hele tatt. Selvfølgelig er normen at man betaler for seg selv.

Hvis man vet det ligger en genuin interresse der så er det mer fristende å ta på seg spanderbuksene.

Jeg avklarte dette alltid på forhånd. Ble det protester så visste jeg allerede der og da at denne daten ikke var noe poeng i å bruke tid på.

Ta dette som et godt tips gutta! 

Anonymkode: 44dcc...26c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 21.14):

Var på en kaffedate en gang. Vi tok en kaffe hver. Kostet vel 25-30kr, han inviterte meg. Men jeg måtte betale selv. Altså når summen er så lite og han dro kortet først, så kunne han sagt, jeg betaler for begge to. Dette var bare sært.

Er det med middag og drikke osv, så foretrekker jeg å dele regningen i to.

Men var snakk om 25-30kr!!!

Anonymkode: fb8c4...6ce

Hvis du har fortalt hva du tenkte om det til han så fikk han silt deg ut ganske effektivt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 21.23):

Vært på sikkert 10 1. dater fra tinder det siste året. Alle spanderer. Så du velger antagelig feil menn. 
Jeg forventer aldri at de gjør det da. Og jeg tar neste gang, om det blir en date nr 2

Anonymkode: ba823...a87

Jeg spanderer gjerne en kaffedate på meg om du tar biffmiddagen på date to 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vet du hva? Jeg er kvinne, og jeg spanderer ofte på venner. Har god råd, og er generøs. Det gir meg glede å kjøpe en uventet gave når jeg drar på besøk til noen, eller hjelpe noen jeg vet har problemer.

Jeg kunne gjerne bestilt middag til deg, om du var en jeg likte.

Men, du er helt tydelig en av de gjerrigknarkene vi kvinner unngår for enhver pris. Tenk å være så gnien at du regner på 25-30 kroner, det er en big deal for deg. Er det mulig. Noe så uattraktivt.

Anonymkode: 43d22...6c5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vet du hva? Jeg er kvinne, og jeg spanderer ofte på venner. Har god råd, og er generøs. Det gir meg glede å kjøpe en uventet gave når jeg drar på besøk til noen, eller hjelpe noen jeg vet har problemer.

Men, du er helt tydelig en av de gjerrigknarkene vi kvinner unngår for enhver pris. Tenk å være så gnien at du regner på 25-30 kroner, det er en big deal for deg. Er det mulig. Noe så uattraktivt.

Gjør også det, og har ikke så god råd heller. Enig med deg 😊 Det er fint å varte opp andre, men ikke date gjerrigknarker 👎

Anonymkode: 0f364...21a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Dette.

Jeg er forøvrig ufør og lever ikke i sus og dus, men har ok økonomi og klarer fint å forsørge meg selv. Jeg er hun som spanderer på venner, hjelper med en uventet regning og som kjøper gaver og gjør små tjenester for andre. 

Penger er ikke viktig for meg. Har hatt flere muligheter til å bli "Trophy Wife" og har datet menn med mye penger, men det betyr ikke en dritt om kjemi og personlighet ikke funker for meg. 

Det som betyr noe er at de er varm, raus, generøs og kjærlig.

Har aldri opplevd det da, men en fyr som ikke hadde spandert en kaffekopp hadde jeg nok ikke brukt mye tid på.

Anonymkode: 59184...fc9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (12 timer siden):

Vi mannfolka kan vel få lov til å være littegrann spandable i blomster og konfekt perioden? 

Det kan jeg godt forstå at dere vil, og det er utrolig fint. Jeg som kvinne nyter det, selv om jeg også gjerne liker å ville betale selv. Men det er utrolig koselig å vie den oppmerksomheten og at partneren liker å spandere

I Grosny skrev (12 timer siden):

Den spanderinga er jo egentlig ganske symbolsk, men det blir selvfølgelig dyrt dersom man skal seriedate og paralleldate over lengre tid. 

Det er en ting, ja. På første date kan man godt dele, så merker man videre om dette er noe å satse på. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har absolutt ALT å vinne på å være litt rause. Det handler ikke om pengene, men at gjerrighet er et meget negativt karaktertrekk og et stort rødt flagg🚩

Anonymkode: 73b5b...613

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er godt voksen kvinne, og har aldri følt det er ok at mannen betaler. I hvert fall ikke før man er et par. Jeg liker ikke følelsen av å bli betalt for. Det legger et slags forventningspress om noe mer på meg.

Anonymkode: 8994b...f46

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn idag kan fort bli litt forvirret av oss kvinner, og jeg skjønner hvorfor. 

På ene siden skal vi vere selvstendige, uavhengige, sterke kvinner som skal greie alt selv, i neste sekund skal vi vere prinsesser som får alt påspandert og bli dullet med. 

Så har vi menn som føler de ikke er menn om de ikke betaler, og menn som kanskje er redd for å virke for ovenpå og håne oss sterke og uavhengige kvinner, OM de betaler. 

En mann som ikke betaler, kan like gjerne ha opplevd å få kjeftet huden full fordi han prøvde å ta rekninga på en anna date, og ikke nødvendigvis vere gjerrig på akkurat denne daten. 

Selv tenker jeg att den personen, uavhengig av kjønn, som inviterer på date, også skal betale. 

Anonymkode: 6c571...5d8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et minefelt. 
Jeg ser ikke logikken i at menn skal betale fordi de er menn, så jeg avklarer alltid dette på forhånd. Det er greit å betale hvis du vil, jeg kan også betale eller vi kan dele. Som alltid er nøkkelen kommunikasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Menn har absolutt ALT å vinne på å være litt rause. Det handler ikke om pengene, men at gjerrighet er et meget negativt karaktertrekk og et stort rødt flagg🚩

Igjen, det kommer an på hvem man er på date med. Jeg anser ikke en mann som ikke betaler for gjerrig. En som insisterer på å betale fordi han er mann er et mye større faretegn. Hos meg. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 1.44):

Alltid menn med lite penger som er redde for at damene er ute etter "alle penga" dems 💀 Skader ikke å ha litt chivalry, i hvertfall ikke når man er på tredje date og liker den andre personen

Anonymkode: 2fea2...e13

Snakk for deg selv. 

Jeg betaler sjøl, og om noe så bytter vi på annenhver gang.

Det er ofte de med mest som er mest gjerrig, bare så det er sagt 😂

Anonymkode: 1922a...2f0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor pike skrev (På 24.11.2024 den 21.28):

Å, Lady J på Instagram har dusinvis av reels om dette. "Over there" skal mannen tydeligvis betale hår og negler før en date også 😂

Jeg foretrekker at begge tilbyr seg. Og så tar man hver sin gang. Å forvente å bli spandert på, er bare kjipt og kleint. 

Hvorfor det? Jeg spanderer gjerne kaffe på kollega, venn, venninne når JEG inviterer på kaffe. Mens en mann som inviterer en dame på date, skal sende vippskrav på 40 kroner for kaffe? For meg er manglende raushet en dealbreaker. Jeg har bodd sammen med en ekstrem gjerrigknark, aldri igjen. Heldigvis er jeg gift nå, men dæven hvor mange kjipe mennesker det finnes. 

Ei venninne har vært borti en sånn "kaffevippser". Han ville også få dekket noe av drivstoffet han brukte for å komme til henne. Men han spiste selvfølgelig middagen hun laget, uten å vippse for ingrediensene. Det ble fort slutt, for å si det sånn.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, som at kvinnen og har alt å vinne på å være litt rause. 

At mannen eller kvinnen skal betale for begge på første date uten å kjenne den andre i det hele tatt, viser verken raushet eller om man faktisk er gniten når alt kommer til alt. Det sier rett og slett ingenting om det. Kanskje overfor den litt naive, som tror hun/han er noe helt spesielt som blir spandert på, men så viser det seg egentlig at personen bare spiller skuespill, eller kanskje forventer noe tilbake.

Nei takk, ikke spander på meg den første gangen.

Endret av exictence
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...