AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Når man skriver CV og har hatt jobber av ulik stillingsprosent, f.eks. deltid eller tilkallingsvikarstilling hvor man har jobbet fast ukentlig, hvordan skriver man dette? Er det nødvendig eller vanlig å oppgi stillingsprosent/stillingsform? Anonymkode: 89ccb...2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden etter min erfaring så er ikke det vanlig nei, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Vanligvis gjør man det ikke, siden de aller fleste har 100% stilling og de fleste som leser cv antar det er 100% Kan bli litt kleint om man blir innkalt på intervju og ikke har den erfaringen rekruttereren forventer. (Men hey kanskje du får jobben likevel) så er litt opp til deg. Jeg hadde ikke gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Del Skrevet 1 time siden Hva hvis man har vært student hittil og bare har hatt deltidsjobber i flere år? Og de ikke er direkte relevant for stillingen man søker? Anonymkode: 89ccb...2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden Hvis man har vært tilkallingsvikar og jobbet ukentlige vakter i lang tid, men det kun står tilkallingsvikar på attest, bør man skrive på CV hvor mye man jobbet i praksis da, slik at det fremkommer at man har jobbet ofte? Anonymkode: 89ccb...2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden Jeg skriver min stillingsprosent (23%), og at jeg jobber utover stillingsprosenten min. Anonymkode: 41425...4bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 minutter siden #7 Del Skrevet 23 minutter siden endo skrev (1 time siden): Vanligvis gjør man det ikke, siden de aller fleste har 100% stilling og de fleste som leser cv antar det er 100% Kan bli litt kleint om man blir innkalt på intervju og ikke har den erfaringen rekruttereren forventer. (Men hey kanskje du får jobben likevel) så er litt opp til deg. Jeg hadde ikke gjort det. Hva ville du skrevet hvis du kun har hatt deltidsjobber? Tror arbeidsgiver at man har hatt 100% stilling ved siden av mange års studier om man ikke skriver at dette er deltid? Anonymkode: 89ccb...2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 10 minutter siden #8 Del Skrevet 10 minutter siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva ville du skrevet hvis du kun har hatt deltidsjobber? Tror arbeidsgiver at man har hatt 100% stilling ved siden av mange års studier om man ikke skriver at dette er deltid? Anonymkode: 89ccb...2b0 Folk skjønner jo at man neppe jobber fulltid ved siden av studiene i mange år. Det vanlige er å skrive "deltidsjobb" eller "ringevikar", så kan de som ansetter heller spørre hvis de vil vite stillingsprosenten eller ca. timeantall. Man må jo gå ut fra at når man først tar med et arbeidsforhold på CV-en, har man faktisk jobbet så mye at det er relevant å ta det med. Det er jo derfor man nevner det i utgangspunktet. Hvis man f.eks. har vært ringevikar et sted og aldri blitt oppringt eller bare jobbet et par ganger, er det ingen grunn til å ta det med på CV-en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 minutter siden #9 Del Skrevet 5 minutter siden Det er veldig lurt å oppi det, fordi nå er det nylig kommet nye regler mange steder (mange kommuner hvertfall) hvor du uavenhig av om din erfaring er relevant får det med i opptjening av ansieniettet. Ofte står dog timeantall i attesten, så ikke alltid like viktig. Pluss at det er greit for evt rbeidsgiver å få inntrykk av hvor mye du jobbet. Da hadde jeg kun nevnt stillingsprosent på de som var relevante. Kjipt om arb giver tror du eks haddde 100% og blir skuffet på intervju fordi det var 20. Anonymkode: 34b29...d6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå