AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:27 #1 Del Skrevet søndag kl 19:27 Kjøpte 12 like lyspærer hos Jula i forbindelse med montering av nye lamper hjemme. Halvparten av pærene blinker eller lyser svært svakt i forhold til de andre. Har byttet om på pærene for å utelukke at det er lampene det er noe galt med. Kontaktet Jula som ikke vil ta de i retur siden jeg ikke har kvittering. Litt merkelig når de bare kan sjekke at pærene er dårlige og det kun er Jula som selger disse pærene. Uansett, jeg må ha nye pærer. Hvor finner man gode lyspærer som ikke koster skjorta? Anonymkode: aa43e...66d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet søndag kl 19:31 #2 Del Skrevet søndag kl 19:31 Har du IKEA i nærheten? Jeg har vært veldig fornøyd med både pris og kvalitet derfra. Har også noe fra Clas Olson som jeg også har vært fornøyd med til ok pris. CO har veldig god returpolicy. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:48 #3 Del Skrevet søndag kl 19:48 Daisy-love skrev (16 minutter siden): Har du IKEA i nærheten? Jeg har vært veldig fornøyd med både pris og kvalitet derfra. Har også noe fra Clas Olson som jeg også har vært fornøyd med til ok pris. CO har veldig god returpolicy. Ikea kan være en mulighet ja. 👌🏻 Anonymkode: aa43e...66d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:14 #4 Del Skrevet søndag kl 21:14 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjøpte 12 like lyspærer hos Jula i forbindelse med montering av nye lamper hjemme. Halvparten av pærene blinker eller lyser svært svakt i forhold til de andre. Har byttet om på pærene for å utelukke at det er lampene det er noe galt med. Kontaktet Jula som ikke vil ta de i retur siden jeg ikke har kvittering. Litt merkelig når de bare kan sjekke at pærene er dårlige og det kun er Jula som selger disse pærene. Uansett, jeg må ha nye pærer. Hvor finner man gode lyspærer som ikke koster skjorta? Anonymkode: aa43e...66d Har du betalt med kort og har kvittering i nettbanken? Den skal være like god som kassalappen. Godtar de ikke den, så tar du en telefon til Forbrukerrådet og ber om hjelp. Kjøper bare lyspærer i lampebutikk, eller Osram sine på matbutikk. Jula, Ikea og andre billigbutikker sine lyspærer har alltid vært noe tull med. Noen av dem skal vare i timevis, og slukner etter kort tid. Har ellers satset på ledlamper så vi slipper å bytte pærer. Anonymkode: 66b46...c5a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet mandag kl 14:35 #5 Del Skrevet mandag kl 14:35 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Kjøpte 12 like lyspærer hos Jula i forbindelse med montering av nye lamper hjemme. Halvparten av pærene blinker eller lyser svært svakt i forhold til de andre. Har byttet om på pærene for å utelukke at det er lampene det er noe galt med. Kontaktet Jula som ikke vil ta de i retur siden jeg ikke har kvittering. Litt merkelig når de bare kan sjekke at pærene er dårlige og det kun er Jula som selger disse pærene. Uansett, jeg må ha nye pærer. Hvor finner man gode lyspærer som ikke koster skjorta? Anonymkode: aa43e...66d Har du dimmer koblet til noen av kursene? Det er ikke ofte dimmere og led-pærer er bestevenner. Selv er jeg veldig fornøyd med Philips Hue/Signify-pærer, men det koster litt. Men da har man noe som stort sett fungerer veldig godt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:59 #6 Del Skrevet tirsdag kl 06:59 Du kan selvsagt ha vært skikkelig uheldig med en batch pærer, men jeg tviler. Problemet kan også ligge hos deg: Er det lyspærer eller spot-er til downlights det er snakk om her? Er det lyspærer så kan det være slik forrige taler legger det frem: En veggmontert dimmer som ikke fungerer godt med led. Er det spot-pærer i f.eks et tak er det trolig trafoen(e) som er problemet. La oss si du har et tak med seks downlights. Disse styres av en trafo som ikke bare har en maks belastning, men også en minimumsbelastning. Hvis du bytter ut et par halogenpærer med led går det oftest greit. Bytter du ut flere så kommer du raskt til et punkt der spot-ene trekker mindre strøm enn det trafoen har oppgitt som minimum belastning. Da får du typisk blafrende lys i ett eller flere lyspunkter. Løsningen da er enten å belaste trafoen tyngre (ved å sette inn en halogenspot) eller bytte trafoen til en som aksepterer lavere belastning. Selv passet jeg på å kjøpe inn halogenspot-er da de ble faset ut, nettopp for å ha i bakhånd til diverse tak. Da kan jeg balansere led/halogen slik at belastningen på trafoene blir høy nok. Alternativet er selvsagt å bytte trafoer, men det utsetter jeg. Anonymkode: b8c3a...dc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet tirsdag kl 10:22 #7 Del Skrevet tirsdag kl 10:22 Merkelig har bare Led pærer fra Jula de som koster 20,- for 2 stk osv har holdt i 3 år nå lønner seg og kanskje ikke ta de som ligger på toppen ? 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:58 #8 Del Skrevet tirsdag kl 11:58 Jeg byttet ut alle lyspærene i huset for 8 år siden, ble smartpærer fra Ikea og smart-huben. Det er dyrt i innkjøp men på disse årene har jeg bare byttet en lyspære. Anonymkode: 88ab0...5fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå