AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #21 Del Skrevet 25. november 2024 Min eldste sønn er også sånn. Han mangler sosiale antenner og har alltid vært meget usjenert. Men nå er han 11,5 og jeg ser en forandring. Han kaster ut søsken når han skal på do og ønsker å kle på seg alene. Han «adopterer» seg fremdeles bort til andre familier når vi er ute på tur, men vi snakker om det og terper på at det vil gjøre at folk synes han er rar. Sosiale normer må læres og for noen vil det ta lengre tid enn andre. Det vil nok gå seg til for din datter også. Anonymkode: 0602f...52c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #22 Del Skrevet 25. november 2024 Datteren min var og er sånn. Jeg har 3 barn, alle med samme oppdragelse og veiledning (utfra behov) og det er kun hun som er sånn. Eier verken skam, skyldfølelse eller forstår andres følelser. "Det er ikke min skyld" eller "det er ikke noe å bli sur for" er gjenganger. Hun raper ved middagsbordet og på tilsnakk sier hun bare "ja, men det må jo ut" eller "det er ikke min skyld at jeg måtte rape nå". Yngste har litt samme tendenser, men han er mulig å korrigere. Hun tar ingen hensyn til noen og lever i en verden hvor alt og alle skal tilpasse seg henne. Selv med konsekvenser og tilsnakk er det ingen rom for bedring. Hun tar ikke korreksjoner og jeg har aldri hørt hennes si "åh, unnskyld" feks. Nå er hun 20, mislikt av alt og alle, venneløs og får nye jobber hele tiden fordi hun hater alle hun jobber med, fordi hun er best i verden og alle er dumme. Hun tror selv at hun har adhd (det har jeg trodd fra hun var 2 år), men nekter å bli utredet og har en egen evne til å snakke fagfolk rundt. Så her er vi, da. Jeg mener ikke din datter har en diagnose, men jeg ville tatt tak nå før det eskalerer noe voldsomt. Om det kommer til å gjøre det. Anonymkode: ea2ba...2ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå