AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #1 Del Skrevet 24. november 2024 Hei. Jeg har tidligere anmeldt eksen min for vold og overgrep. Han fikk en prosessøkonomisk påtaleunnlatelse da han var i en rettsak for en annen voldssak og han innrømmet et par av voldshendelsene mot meg. Etter anmeldelsen og sånn så har han ikke latt meg være I fred. Han ringer meg fra forskjellige nr og prøver å overtale meg til å bli sammen med han igjen og litt diverse. Jeg blokkerer han hver gang. Men det blir bare nye nummere eller forskjellige brukere på sosiale medier. Jeg ber han slutte å ta kontakt, men det går bare ikke inn i hodet hans. Han sendte meg til og med meldinger via vennene hans på FB hvor han kalte meg syk og gæren og hele den regla der fordi jeg avviste han for 100 gang og blokkerte han. Dette har pågått i 1 år og jeg håpte på at han skulle miste interessen for meg etter hvert, men det blir faktisk bare verre og verre og jeg så meg til slutt nødt til å anmelde han og be om besøksforbud. Det har gått så langt at jeg faktisk er redd for at han skal finne ut av hvor jeg bor og gjøre meg noe. Politiet sa de skulle fremskynde saken og ble satt ut av at jeg ikke hadde anmeldt det før. Så det virket som de tok det alvorlig. Det har nå gått 2 uker, men jeg har ikke hørt noe enda. Er det noen som vet hvor lang tid det tar å få innvilget noe sånt? Og er det noen som har vært borti det samme som meg før og kan dele noen erfaringer? Hvordan reagerer sånne mennesker på å få besøksforbud og bli anmeldt igjen? Jeg svarer han ikke i det hele tatt lenger, men han er så besatt av meg, det er ingenting som funker. Anonymkode: 25d4d...202 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 24. november 2024 #2 Del Skrevet 24. november 2024 Få deg hemmelig nr som du ikke deler med noen. Snakk med vennene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #3 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei. Jeg har tidligere anmeldt eksen min for vold og overgrep. Han fikk en prosessøkonomisk påtaleunnlatelse da han var i en rettsak for en annen voldssak og han innrømmet et par av voldshendelsene mot meg. Etter anmeldelsen og sånn så har han ikke latt meg være I fred. Han ringer meg fra forskjellige nr og prøver å overtale meg til å bli sammen med han igjen og litt diverse. Jeg blokkerer han hver gang. Men det blir bare nye nummere eller forskjellige brukere på sosiale medier. Jeg ber han slutte å ta kontakt, men det går bare ikke inn i hodet hans. Han sendte meg til og med meldinger via vennene hans på FB hvor han kalte meg syk og gæren og hele den regla der fordi jeg avviste han for 100 gang og blokkerte han. Dette har pågått i 1 år og jeg håpte på at han skulle miste interessen for meg etter hvert, men det blir faktisk bare verre og verre og jeg så meg til slutt nødt til å anmelde han og be om besøksforbud. Det har gått så langt at jeg faktisk er redd for at han skal finne ut av hvor jeg bor og gjøre meg noe. Politiet sa de skulle fremskynde saken og ble satt ut av at jeg ikke hadde anmeldt det før. Så det virket som de tok det alvorlig. Det har nå gått 2 uker, men jeg har ikke hørt noe enda. Er det noen som vet hvor lang tid det tar å få innvilget noe sånt? Og er det noen som har vært borti det samme som meg før og kan dele noen erfaringer? Hvordan reagerer sånne mennesker på å få besøksforbud og bli anmeldt igjen? Jeg svarer han ikke i det hele tatt lenger, men han er så besatt av meg, det er ingenting som funker. Anonymkode: 25d4d...202 Du skal ha oppnevnt en bistandsadvokat, har du ikke fått det? Så ringer du selv til en advokat og spør om hjelp. Advokaten skal vite og orientere deg om politiets arbeid. At du ikke har sperret deg på sosiale medier for at folk kan kontakte deg som ikke er i vennelista di er din egen feil. Det er ikke du men han som skal la deg være i fred, når han ikke klarer det, så må du beskytte deg selv. Bytt telefonnummer. Få hemmelig nummer og vær veldig kritisk med hvem du har som venner i telefonlista. Det gamle nummeret ditt kan du gjøre om til kontantkort og ha i en gammel telefon. Da kan du ha dette nummeret til abonnement og andre ting der personopplysninger lett lekker ut til slike personer som er en kløpper på å få tak i info de ikke skal ha. Bistandsadvokaten må og kunne hjelpe med å få politiet til å vurdere å sette fotlenke på denne mannen, omvendt voldsalarm. Trenger du mer hjelp? Anonymkode: 0d072...5b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå