Gå til innhold

Å gå fra sovende baby hjemme alene

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Du kan selvsagt gå ut av huset, jeg vet ikke hva rekkevidde på babycall er, men så lenge du er i nærheten OM det skulle skje noe, feks brann, så spiller det selvsagt liten rolle om du er inne i ett annet rom eller rett i nærheten ute med babycall. Samme om det er ute med hunden eller søpla eller hva det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjør på! 

Ser ingen grunn til at dette ikke skal være innafor. Så lenge alt er lagt til rette for at baby ligger trygt så spiller det liten rolle hvis du er i rekkevidden til babycall, eventuelt kan jeg anbefale kamera :)

Hos oss fungerte vogn og hund svæææært dårlig, så jeg måtte gjøre som deg og det har gått utrolig bra!

Anonymkode: eebc1...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 12.27):

Hvorfor har dere ikke trent opp hunden til å gå med vogn? Dere har jo hatt meget god tid til det. 

Anonymkode: f14e4...15c

Jeg bare lurer, har du hund? Hvor god erfaring har du med forskjellige hunder? 

Min hund kan ikke gå sammen med vogn, og kan heller ikke trenes til det av mange forskjellige grunner. Det er ikke alltid ting går overens! 

Anonymkode: eebc1...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på. Like utenfor huset og du er inne igjen kort tid etter baby begynte å gråte: Helt greit. Flere hundre meter borte sånn at det tar 10 minutter å komme seg hjem fra baby begynner å gråte: Ville ikke gjort det. 

Anonymkode: 6400c...3b5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke si det til helsesykepleier! Jeg hadde selv en sånn som mente at man aldri kan forlate baby noensinne. Jeg vurderte det til at baby hadde det helt fint i senga si mens jeg gikk en tur i vaskekjelleren (bodde i loftsleilighet). Tok tiden og var borte maks to minutter.

Selvfølgelig kunne jeg ha tryna i trappa og brukket nakken, men det kan jo folk som bor i villla også gjøre. Uansett, tryggere for baby i senga si. Selv om heksesykepleier mente det var uforsvarlig og at jeg måtte leie inn hjelp for å vaske tøy hvis jeg ikke ville ha baby med meg i vaskekjelleren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 18.37):

Nja jenta og jenta, men hu er sånn som tar betalt for hundeluft og må lage avtale med en stund på forhånd, og da kan man bomme på tidspunktet med soving og egentlig bare styr mens dette trenger jeg å få gjort i morgen 😬

Hvis det regner slaps da.. har ikke sånn bæretøy med hette til baby.. 

Anonymkode: c5805...3ab

Synes du er veldig vanskelig nå. Alt som kan skje feil på ti minutter? Ta på eeg brodder, putt ungen i bæresele, ta en paraply eller stor regnjakke rundt. Ville unngått å gå fra baby alene i hus. Kan feks begynne brenne eller komme innbrudd. Du sier ti minutter men det blir vel fort mer.

Anonymkode: 82026...dfe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 18.57):

I en tidligere tråd om dette så leste jeg at man ikke kunne gå en tissetur med hunden i tilfelle huset eksploderte! 😂😂 så det "verste" er ikke at baby gråter😂😂 

Anonymkode: efd4e...69f

Kunne ikke gått fra sønnen min her vi bor nå i hvert fall. For naboen lader elbil rett utenfor, og da snakker vi vegg i vegg med boden vår. Elbiler har jo for vane å eksplodere rett som det er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes du er veldig vanskelig nå. Alt som kan skje feil på ti minutter? Ta på eeg brodder, putt ungen i bæresele, ta en paraply eller stor regnjakke rundt. Ville unngått å gå fra baby alene i hus. Kan feks begynne brenne eller komme innbrudd. Du sier ti minutter men det blir vel fort mer.

Hva om ts blir ranet, utsatt for blind vold eller voldtatt på lufteturen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 18.23):

Ja overskriften er helt koko men jeg må en sjelden gang fremover gå ut en kort tur med bikkja pga samboer skal bort og jeg har baby. Været er passe drit, bikkja drar så jeg tørr ikke med sele (slaps, kan være glatt) og hu er redd for vogn, så hen setter seg bare ned og blir helt idiot og påkjørt av vogna. Den nekter også å gjøre fra seg på plenen vår 🙄

Babyen er 8 mnd og sover alltid minst 20 min men som regel 40-50. Om jeg legger baby i sin sprinkelseng og går ut med hunden innenfor rekkevidde på babycall i 10 min isj, er jeg en forferdelig forelder? Vi har ikke familie eller venner eller naboer som kan hjelpe dessverre. Brukte en nabojente som hundelufter men da måtte jeg ut igjen da hunden ikke ville gå med henne, dro bare tilbake hjem.. 

Anonymkode: c5805...3ab

Du kan ikke forlate et så lite barn hjemme alene!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt hårreisende at så mange syns det er innafor å forlate et hjelpeløst barn alene så lenge! 

Ts; har du samvittighet til det hvis babyen våkner og blir liggende i 5-10 minutter å gråte? Eller gulper, eller noe skulle ta fyr? 

Jada, ulykker skjer når man er hjemme og, men har du samvittighet til å ikke være i nærheten om noe skjer? 

Og hvor går grensen? Kan man forlate en sovende 2åring og? 

Jeg ville forsøkt å funnet en løsning angående bikkja i de værste peridoene med mest alenetid, eller brukt bæretøy og brodder. Man MÅ ikke ha egen bærejakke, om babyen får plass inni din eller samboerens jakke holder det, selv om bærejakker er lettvindt.

Anonymkode: 82e2b...1b6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 19.05):

En ting er hva som kan skje hjemme, men en annen ting er hva som kan skje med deg når du er ute. Det hjelper fint lite om du går innafor radius til babycall om du blir påkjørt. Folk kan høre babyen din vræle så mye de bare orker, men det hjelper ikkje om ingen vet hvor du bor.

Anonymkode: 0143f...2fb

Godt poeng

Anonymkode: a0e2c...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjøre dette om du har en nabo som er klar over at du går ut og når du skal komme hjem. Skulle det skje noe på veien så er det i hvert fall en person som vet at babyen er alene. 
hvis ikke hadde jeg aldri gått lenger enn rundt huset og rundt i egen hage. 

Anonymkode: a0e2c...5db

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kunne ikke gått fra sønnen min her vi bor nå i hvert fall. For naboen lader elbil rett utenfor, og da snakker vi vegg i vegg med boden vår. Elbiler har jo for vane å eksplodere rett som det er. 

Nei nå må du gi deg! 😂 elbiler eksploderer ikke "rett som det er", og det er faktisk flest fossilbiler som begynner å brenne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva om ts blir ranet, utsatt for blind vold eller voldtatt på lufteturen?

Ja, eller det blir jordskjelv eller huset blir truffet av meteoritt. 

Anonymkode: cf603...c58

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk om hunden ser en katt? Hunden drar ts. Hun faller på magen. Babyen blir knust ihjel av mammas kropp. 

Anonymkode: 6cb4f...bc7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erd skrev (5 minutter siden):

Hva hvis du blir påkjørt eller utsatt for en ulykke? Det kan bli mange timer alene for en baby…

Om babyen er med ts, så ville den absolutt hatt det trygt når mamma blir påkjørt eller utsatt for en ulykke. 

Anonymkode: 6cb4f...bc7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå må du gi deg! 😂 elbiler eksploderer ikke "rett som det er", og det er faktisk flest fossilbiler som begynner å brenne. 

Jeg skulle ha skrevet at jeg ikke mente dette seriøst. Det var en henvisning til diverse andre tråder om at man ikke kan la barn sitte alene i en parkert bil fordi de kan eksplodere når som helst, personer i disse trådene som visstnok har sett flere biler eksplodere etc. Hvis spontane eksplosjoner i bil var så vanlig, så skulle man tro at man ble advart mot dette. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erd skrev (56 minutter siden):

Hva hvis du blir påkjørt eller utsatt for en ulykke? Det kan bli mange timer alene for en baby…

Er det bedre å bli påkjørt mens man bærer baby?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...