Gå til innhold

Å gå fra sovende baby hjemme alene

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Aldri i livet. Hunden må bare lære seg at vognen ikke er farlig. Hadde selv hund som var livredd vognen men det ga jeg blanke i og bare gikk. Hunden hylte som en idiot og ble påkjørt sikkert 200 ganger første turen men lærte seg etterhvert at det var enten det eller å gå på do i hagen som var alternativene. 

Anonymkode: 4ac60...4fc

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Aldri i livet. Hunden må bare lære seg at vognen ikke er farlig. Hadde selv hund som var livredd vognen men det ga jeg blanke i og bare gikk. Hunden hylte som en idiot og ble påkjørt sikkert 200 ganger første turen men lærte seg etterhvert at det var enten det eller å gå på do i hagen som var alternativene. 

Og du høres jo ut som en utrolig flott hundeeier🤡

Anonymkode: ec5de...2bb

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som en god og nødvendig løsning for alle parter :) 

Om du blir veldig stresset ville jeg vurdert å hyre inn nabojenta til å være hjemme sammen med barnet, ihvertfall en gang i blant. Da kan du jo kanskje gå med det samme babyen sovner og bli ute en halvtimes tid og likevel med all sannsynlighet rekke hjem før barnet våkner, vel viten om at barnet blir ivaretatt de minuttene i mellom om det evt skulle våkne :) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her, hvilken babycall er det? Har testet rekkevidde på neonate, kommer akuratt der hu pleier å ville drite 😅 vurderer også å sette opp ekstra nettbrett med video til mobil (har ikke video babycall) tar imot tips på enda bedre babycall 😅

Anonymkode: c5805...3ab

Kjøp kamera fra Tapo. Da får du alt på mobilen. Har både bevegelsessensor og lydsensor. Helt gentialt. 

Anonymkode: 96c82...8a7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde trent på å få hunden til å gjøre fra seg på plenen, og lært hunden å gå tur med/ved siden av vogna. Hadde aldri gått tur verken mens baby er våken eller sovende, men det er bare meg.

Anonymkode: 42ae4...0c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kjøp kamera fra Tapo. Da får du alt på mobilen. Har både bevegelsessensor og lydsensor. Helt gentialt. 

Anonymkode: 96c82...8a7

genitalt*

Anonymkode: 6ad4c...5bd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

genitalt*

Er det genialt du prøver skrive? 😂

Anonymkode: efd4e...69f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det genialt du prøver skrive? 😂

Haha nei jeg bare rettet opp siden førstemann skrev feil. Men var kanskje genialt det skulle være ja 🫢

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

På Notodden ble jo en mor drept og "babyen"(var vel 1,5 år)  gikk rundt alene i et døgns tid. Uforsvarlig mor, altså!!!

:ironi: 

Uforsvarlig å bli drept, når man har et lite barn. Hadde jeg aldri gjort.

Anonymkode: 6cb4f...bc7

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg ikke gjort det, hadde vært redd for brann. Forskjell på å være i etasjen under og 300 meter unna når det står om liv og man har dårlig tid. Sannsynligheten for at det skjer er liten, men konsekvensene kan være fryktelige. 

Anonymkode: ab31c...d6c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Problemet er jo brann.

Anonymkode: 5ddea...11d

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Personlig hadde jeg ikke gjort det, hadde vært redd for brann. Forskjell på å være i etasjen under og 300 meter unna når det står om liv og man har dårlig tid. Sannsynligheten for at det skjer er liten, men konsekvensene kan være fryktelige. 

Kjører dere bil med barn i baksetet? 

Sjansen er større for at dere tar liv av barnet deres i en bilulykke. Den sjansen tar de fleste flere ganger om dagen.

Anonymkode: 6cb4f...bc7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har babycall, hva er egentlig forskjellen på å gå i et annet rom, eller etasje kontra utenfor huset? Ingen. Du forlater ikke babyen. Så lenge du er rett utenfor og har signal på babycall, så anser jeg det som å være i huset, men et annet sted enn soverommet. 

Voldsom hysteri hos enkelte. Man rekker inn til å ta opp barnet om det gråter eller skjer noe. 

Anonymkode: 29b38...e9b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nok være litt mammapoliti, og tenker at så lenge du har dekning på babycall er dette selvfølgelig helt greit. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så løper du opp trappen for å hjelpe baby, men du snubler i trappen og ramler ned. 
du får aldri med deg hva som skjer,’fordi du faller om med illebefinnende like før baby gråter. 

Du bør jo bære baby 24/7 og aldri ta øyne av den. Heller ikke bevege deg innendørs, du kan jo falle. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan hadde du følt det etter en sånn behandling av noen som har mer makt enn deg og du er glad i? Du har valgt å få baby og barn, kanskje trene hunden til å gå ved vognen uten baby oppi (mens du gikk gravid feks) og faktisk bruke tiden til å gjøre hunden trygg. 

hunden var livredd og du kjørte på den med vognen sikkert 200 ganger?! Tror du den ble mindre redd? Det er 100% din feil om hunden angriper en barnevogn i fremtiden. Håper forøvrig du blir meldt til Mattilsynet og mister rett på å ha dyr. 
Kalde f

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

En ting er hva som kan skje hjemme, men en annen ting er hva som kan skje med deg når du er ute. Det hjelper fint lite om du går innafor radius til babycall om du blir påkjørt. Folk kan høre babyen din vræle så mye de bare orker, men det hjelper ikkje om ingen vet hvor du bor.

Anonymkode: 0143f...2fb

De fleste ulykker og akutt sykdom skjer hjemme. 

Anonymkode: 4b71c...58a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsyke folk som liker denne posten. Hunden lærte ikke at det va enten det eller gå på do i hagen. Det er en hund. Den lærte at den ikke kan stole på eieren sin, vognen var virkelig farlig, og nå går han tur og er engstelig og redd for at vognen skal «ta» han igjen. stakkars!

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er forsvarlig å gå fra en sovende baby hjemme, selv om man har med babycall. Hva om det blir brann? Det tar få min å bli kvelt pga røyk, og ungen kan jo ikke komme seg selv. Alle sier det skjer ikke oss, det er ikke brannfarlig hjemme, men enn kan aldri være helt sikker. Mange branner oppstår i det elektriske...

Kan ikke ungen være med på tur, så får man finne en annen måte å lufte hunden på. Noen får komme å lufte den, eller man kan ikke ha hunden.

Å etterlate en sovende baby hjemme gjør man ikke, uansett hvor kort det er. (Maks greit i egen hage)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...