Gå til innhold

Å gå fra sovende baby hjemme alene

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Gjør det samme selv. Var mye alene med baby på kveldene, og nå bor jeg alene med baby, og hunden må ut på kvelden. Blir jo ikke lange turen, opp og ned de samme 200-300 meterne sånn at hunden får dritt og tissa. Kanskje man er noen få minutter uten dekning på babycallen, men hva så? Jeg bruker jo også tid på å våkne på natta før jeg hører baby, så blir jo samme sammenligning, at i verste fall så gråter baby noen få minutter.

Anonymkode: ec5de...2bb

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gjør det samme selv. Var mye alene med baby på kveldene, og nå bor jeg alene med baby, og hunden må ut på kvelden. Blir jo ikke lange turen, opp og ned de samme 200-300 meterne sånn at hunden får dritt og tissa. Kanskje man er noen få minutter uten dekning på babycallen, men hva så? Jeg bruker jo også tid på å våkne på natta før jeg hører baby, så blir jo samme sammenligning, at i verste fall så gråter baby noen få minutter.

I en tidligere tråd om dette så leste jeg at man ikke kunne gå en tissetur med hunden i tilfelle huset eksploderte! 😂😂 så det "verste" er ikke at baby gråter😂😂 

Anonymkode: efd4e...69f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ordnet overvåking av baby som kan streames på mobilen. Har selv et dog cam hjemme slik at jeg kan overvåke hunden min når den er hjemme alene, og det er gull🥰

Anonymkode: 9804d...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gjort det.

Kunne ha gått rundt i egen hage, men ikke lengre.

Anonymkode: 6354b...10f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du oppdage om det er gasslekkasje når du bruker babycall? Det er livsfarlig.

Anonymkode: 0143f...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan kan du oppdage om det er gasslekkasje når du bruker babycall? Det er livsfarlig.

Rekk opp en hånd de som har farlig gass hjemme……………….. 

• Liker 31
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I en tidligere tråd om dette så leste jeg at man ikke kunne gå en tissetur med hunden i tilfelle huset eksploderte! 😂😂 så det "verste" er ikke at baby gråter😂😂 

Omg 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ja overskriften er helt koko men jeg må en sjelden gang fremover gå ut en kort tur med bikkja pga samboer skal bort og jeg har baby. Været er passe drit, bikkja drar så jeg tørr ikke med sele (slaps, kan være glatt) og hu er redd for vogn, så hen setter seg bare ned og blir helt idiot og påkjørt av vogna. Den nekter også å gjøre fra seg på plenen vår 🙄

Babyen er 8 mnd og sover alltid minst 20 min men som regel 40-50. Om jeg legger baby i sin sprinkelseng og går ut med hunden innenfor rekkevidde på babycall i 10 min isj, er jeg en forferdelig forelder? Vi har ikke familie eller venner eller naboer som kan hjelpe dessverre. Brukte en nabojente som hundelufter men da måtte jeg ut igjen da hunden ikke ville gå med henne, dro bare tilbake hjem.. 

Anonymkode: c5805...3ab

Dette gjør du bare ikke. Skjer det noe, vil du aldri tilgi deg selv etterpå. 
En baby på åtte mnd. Er begynt å bli mobil, og mye kan skje rundt deg/dere. 
Ta babyen i bæretøy, skaff deg gode piggsko eller brodder og luft både barn og hund. 
Eller vurder om hunden må flytte.

Anonymkode: 9cf10...bb5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde vært mest redd for brann.

Anonymkode: 51f7c...5b0

Da får man skaffe seg noe overvåkning og varsling til mobil hvis brannalarmen går. Finns mange systemer.

Jeg har blant annet cavius, sender varsel på mobil hvis noe skjer. Er også greit med tanke på når hunden er hjemme alene på dagtid

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjør du bare ikke. Skjer det noe, vil du aldri tilgi deg selv etterpå. 
En baby på åtte mnd. Er begynt å bli mobil, og mye kan skje rundt deg/dere. 
Ta babyen i bæretøy, skaff deg gode piggsko eller brodder og luft både barn og hund. 
Eller vurder om hunden må flytte.

Anonymkode: 9cf10...bb5

Og mye kan skje på natten når alle sover også? Skal vi sitte våkne og stirre på babyen hele natta ?

• Liker 25
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er hva som kan skje hjemme, men en annen ting er hva som kan skje med deg når du er ute. Det hjelper fint lite om du går innafor radius til babycall om du blir påkjørt. Folk kan høre babyen din vræle så mye de bare orker, men det hjelper ikkje om ingen vet hvor du bor.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En ting er hva som kan skje hjemme, men en annen ting er hva som kan skje med deg når du er ute. Det hjelper fint lite om du går innafor radius til babycall om du blir påkjørt. Folk kan høre babyen din vræle så mye de bare orker, men det hjelper ikkje om ingen vet hvor du bor.

Da får man gå med en merkelapp på seg som sier at man har en baby hjemme.

Man kan også dø av hjerteinfarkt om natta og ingen merker det. 

folk er bare helt fanatiske nå til dags altså

• Liker 16
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Notodden ble jo en mor drept og "babyen"(var vel 1,5 år)  gikk rundt alene i et døgns tid. Uforsvarlig mor, altså!!!

:ironi: 

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge det er innenfor rekkevidde til babycall er det vel helt ok.

Ei venninne som lot baby sove hjemme mens hun dro på treningssenteret og trente i et par timer.. for å si det slik: det treningssenteret var langt ifra innen rekkevidde av noe babycall. Hun hadde heller ikke noen overvåkning og kunne følge med på mobil

Anonymkode: ac1f3...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jo og så kan jo en meteoritt komme og sprenge bilen du kjører i, så hvorfor sikre barnet i bilstolen? 🙃

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Mm vi hakke gass her vi bor ☠️ 

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg hadde vært mest redd for brann.

Anonymkode: 51f7c...5b0

Kan jo begynne å brenne mens jeg er på do og ikke merker det... ok ikke jeg, men sambo kan jo sitte på dass i halvtime om gangen med babycall mens jeg er vekke..skal han ikke få driti mens han er alene i hus med babyen? 

regnbuebarn skrev (27 minutter siden):

Her ble bæsjeturer gått på dagen, på kvelden ble det tissing i hagen om jeg ikke tok med baby. 

Ja det er på dagtid jeg må gå.. babyen sover 3 ggr om dagen.. men det er livsfarlig glatt ute nå, og kaldt.. føler ikke for å ta med baby i dette været..

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Får unngå kjørevei da, det er fullt mulig her, finnes stier og bommet vei :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Sålenge det er innenfor rekkevidde til babycall er det vel helt ok.

Ei venninne som lot baby sove hjemme mens hun dro på treningssenteret og trente i et par timer.. for å si det slik: det treningssenteret var langt ifra innen rekkevidde av noe babycall. Hun hadde heller ikke noen overvåkning og kunne følge med på mobil

Anonymkode: ac1f3...926

Ts.. Det kunne jeg ikke gjort 😕 trist..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får unngå kjørevei da, det er fullt mulig her, finnes stier og bommet vei :)

Det KAN komme en BJØRN. Eller en ØRN. Du kan falle og brekke et bein! Du kan simpelthen bare DØ.

Uff, uansvarlig mødre altså!

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...