Gå til innhold

Å gå fra sovende baby hjemme alene

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Ja overskriften er helt koko men jeg må en sjelden gang fremover gå ut en kort tur med bikkja pga samboer skal bort og jeg har baby. Været er passe drit, bikkja drar så jeg tørr ikke med sele (slaps, kan være glatt) og hu er redd for vogn, så hen setter seg bare ned og blir helt idiot og påkjørt av vogna. Den nekter også å gjøre fra seg på plenen vår 🙄

Babyen er 8 mnd og sover alltid minst 20 min men som regel 40-50. Om jeg legger baby i sin sprinkelseng og går ut med hunden innenfor rekkevidde på babycall i 10 min isj, er jeg en forferdelig forelder? Vi har ikke familie eller venner eller naboer som kan hjelpe dessverre. Brukte en nabojente som hundelufter men da måtte jeg ut igjen da hunden ikke ville gå med henne, dro bare tilbake hjem.. 

Anonymkode: c5805...3ab

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Har vært, og er fortsatt, i samme situasjon som deg. Det som var baby er nå snart 3 år. Vi har en babycall som går 300 meter, så har gått mange turer i den radiusen fra huset vårt 😅

Anonymkode: 2c1c4...744

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke forskjellen på dette og det å la ungen sove ute i vogn mens man selv styrer med ting inne i huset. Så lenge du har babycall-dekning og er like utenfor, synes jeg det er innafor.

Anonymkode: acb4a...75d

• Liker 33
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser ikke forskjellen på dette og det å la ungen sove ute i vogn mens man selv styrer med ting inne i huset. Så lenge du har babycall-dekning og er like utenfor, synes jeg det er innafor.

Haha

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har vært, og er fortsatt, i samme situasjon som deg. Det som var baby er nå snart 3 år. Vi har en babycall som går 300 meter, så har gått mange turer i den radiusen fra huset vårt 😅

Anonymkode: 2c1c4...744

Ts her, hvilken babycall er det? Har testet rekkevidde på neonate, kommer akuratt der hu pleier å ville drite 😅 vurderer også å sette opp ekstra nettbrett med video til mobil (har ikke video babycall) tar imot tips på enda bedre babycall 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du faktisk har babycall-dekning, og det faktisk er snakk om 10 minutter =null stress 

Anonymkode: 6ad4c...5bd

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et 4 etasjers hus. Mitt barn har sovet i øverste etasje, mens jeg har vært i kjelleren i 10-15 minutter. Uten babycall. Ingen har sagt noe på det. 

Du har babycall. Du har kontroll på babyen din. Ville dog ikke sagt noe om dette til Karens og mamma politiet. De er bare slitsomme. 

Anonymkode: 6cb4f...bc7

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (8 minutter siden):

Kan ikke nabojenta være hjemme hos den sovende babyen i stedet mens du går ut med hunden?

Nja jenta og jenta, men hu er sånn som tar betalt for hundeluft og må lage avtale med en stund på forhånd, og da kan man bomme på tidspunktet med soving og egentlig bare styr mens dette trenger jeg å få gjort i morgen 😬

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

JEG ville hatt barnet i bæresele og brukt brodder.

Anonymkode: 24d56...91e

Hvis det regner slaps da.. har ikke sånn bæretøy med hette til baby.. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde dette, så lenge man har babycall og rekkevidden så ser jeg ikke problemet. 

Jeg ble alene med ungen ganske fort og, så da måtte jeg bare gjøre det beste utav det. 

Anonymkode: 9b99c...7ec

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du faktisk har babycall-dekning, og det faktisk er snakk om 10 minutter =null stress 

Anonymkode: 6ad4c...5bd

Altså det kan jo være vi er 3 min uten dekning. Men ja stort sett kommer jeg jo til å stresse med å være innenfor dekning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bor du da? Jeg bor på småbruk og har aldri opplevd at jeg er utenfor og gjør altslags innenfor rekkevidden til babycall. Skjønner ikke hvorfor noen skulle reagere på dette. 

Anonymkode: 8f4b8...989

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det regner slaps da.. har ikke sånn bæretøy med hette til baby.. 

Er så mange flotte bærejakker med hette til baby der ute :) Jeg har denne:

https://www.zalando.no/mamalicious-parka-olive-night-m6429m038-n11.html

Mange som selger slike brukt har jeg sett på facebook også!

Anonymkode: 24d56...91e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan bor du da? Jeg bor på småbruk og har aldri opplevd at jeg er utenfor og gjør altslags innenfor rekkevidden til babycall. Skjønner ikke hvorfor noen skulle reagere på dette. 

Anonymkode: 8f4b8...989

Bor landling men det er tett i tett med småhus ..trenger ikke å gå langt men surre litt i feltet. Godt sammenligning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapo overvåkningskamera på rommet. Kan du følge med på mobilen din. Billig, enkel og bra løsning. 

Anonymkode: fe662...e40

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...