Gå til innhold

Er rennende nese ved halsbetennelse normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å kunne få hes stemme og rennende nese ved halshetennelse? Jeg har hatt vondt i halsen siden fredag og i dag våknet jeg til hes stemme og rennende nese, kan det bare være en del av halsbetennelsen og gå over kjapt uten å måtte være forkjølelse?

Anonymkode: 0cc43...360

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halsbetennelse og forkjølelse kan være pga av samme virus, eller to forskjellige ting. Typisk tegn på at det er viralt når det er snørr i tillegg til halsvondt. 

Anonymkode: d5725...163

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Halsbetennelse og forkjølelse kan være pga av samme virus, eller to forskjellige ting. Typisk tegn på at det er viralt når det er snørr i tillegg til halsvondt. 

Bruker det å vare i flere uker som ved forkjølelse? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det vanlig å kunne få hes stemme og rennende nese ved halshetennelse? Jeg har hatt vondt i halsen siden fredag og i dag våknet jeg til hes stemme og rennende nese, kan det bare være en del av halsbetennelsen og gå over kjapt uten å måtte være forkjølelse?

Du har ikke halsbetennelse, du har en begynnende forkjølelse, og da begynner du med vondt i halsen. Når nesen begynner å renne så gir halsvondtet seg gradvis. 
Husk å ikke smitte andre, munnbind om du må ut, ellers hold deg inne i smittefaren.

Anonymkode: 224bd...bae

Skrevet

Sånn. Da avslutter vi her. 

IMG_4743.jpeg

Anonymkode: 9e99f...920

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har ikke halsbetennelse, du har en begynnende forkjølelse, og da begynner du med vondt i halsen. Når nesen begynner å renne så gir halsvondtet seg gradvis. 
Husk å ikke smitte andre, munnbind om du må ut, ellers hold deg inne i smittefaren.

Anonymkode: 224bd...bae

Var forkjølet for bare noen uker siden så høres rart ut i så fall

• Liker 1
Skrevet

Hadde corona for 3 uker siden. Startet med vondt i halsen. Fikk deretter hovedverk, feber, lett hoste og snue.

Anonymkode: 680a7...abd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var forkjølet for bare noen uker siden så høres rart ut i så fall

Mange forskjellige virus som kan gi forkjølelsessymptomer.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan være, trenger ikke, kanskje.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde corona for 3 uker siden. Startet med vondt i halsen. Fikk deretter hovedverk, feber, lett hoste og snue.

Hvor lenge varte det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvor lenge varte det?

To uker

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvor lenge varte det?

Hva spiller det for rolle. Noe som varer 2,5 uke hos meg, kan gå over etter 5-6 dager hos deg… eller omvendt! 
Ingen reagerer likt på de forskjellige virusene som til enhver tid flyr rundt, så varighet (og symptomer) varierer! 

Anonymkode: b0bfb...637

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Forkjølelser kan vare fra noen dager til et par måneder. Å ta godt vare på deg selv øker sjansen for det første, å ta dårlig vare på deg selv øker sjansen for det siste. Men uansett har du ingen garantier for varighet. 

Anonymkode: 4b58a...6f8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...