AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #1 Del Skrevet 24. november 2024 Jeg leser nettavisene i dag, hvor det har skjedd mange ulykker pga. snø og is. Men hvem skulle trodd det? I artiklene står det at bilene hadde a) sommerdekk eller b) slitte vinterdekk. Merkelig det, altså... hvordan biler uten dekk tilpasset føret er de som krasjer. Kan det være en sammenheng? 🙂 Anonymkode: d7d62...17b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #2 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg leser nettavisene i dag, hvor det har skjedd mange ulykker pga. snø og is. Men hvem skulle trodd det? I artiklene står det at bilene hadde a) sommerdekk eller b) slitte vinterdekk. Merkelig det, altså... hvordan biler uten dekk tilpasset føret er de som krasjer. Kan det være en sammenheng? 🙂 Anonymkode: d7d62...17b I dag handler det mest om underkjølt regn. Anonymkode: 820f4...28e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #3 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg leser nettavisene i dag, hvor det har skjedd mange ulykker pga. snø og is. Men hvem skulle trodd det? I artiklene står det at bilene hadde a) sommerdekk eller b) slitte vinterdekk. Merkelig det, altså... hvordan biler uten dekk tilpasset føret er de som krasjer. Kan det være en sammenheng? 🙂 Anonymkode: d7d62...17b Finn tråden om hun som kommtil verkstedet og skulle få på vinterdekkene. Verkstedet nektet å sette dem på. Hvorfor, jo, fordi dekkene var utgått på dato. Hva er ehennes tankegang? Jo, hun looretter en tråd, for hvordan hun skal klare å få dekkene på bilen, enten hos verkstedet hun alt har fått nei, fra. Eller om hun kan dra til et annet verksted og kreve at de setter på bilen de slitte dekkene hennes. Hun foretrekke rå spare på sikkerheten, spare noen kroner på dekk, og risikere millionerstatning mot seg om hun havner i en ulykke på grunn av slitte dekk. Det manglet heller ikke på gode råd i den tråden. Og det er nok ikke bare denne ene madammen som sparer på kroner til nye dekk, mens bilen, egen og andres liv og helse spilles russisk rullet med. Det er det samme hver vinter, særlig når snøen har falt for første gang, den vinteren. Anonymkode: 08093...707 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #4 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I dag handler det mest om underkjølt regn. Anonymkode: 820f4...28e Alle med ordentlige dekk klarte seg fint i dag. De på sommerdekk og 10 år gamle vinterdekk, derimot... Anonymkode: d7d62...17b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #5 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle med ordentlige dekk klarte seg fint i dag. De på sommerdekk og 10 år gamle vinterdekk, derimot... Anonymkode: d7d62...17b Dette er bare sprøyt!!!! Kjører du ut i underkjølt regn er det såpeglatt, du kan ha flunkende mye vinterdekk og allikevel kjøre ut. Jeg har sett gjennom alle artiklene i de store nettavisene i dag, og INGEN av de nevner bilister på sommerdekk eller ti år gamle vinterdekk. Kan du vennligst dokumentere påstandene dine? Anonymkode: 820f4...28e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #6 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I dag handler det mest om underkjølt regn. Anonymkode: 820f4...28e Ikke noe underkjølt regn her nei. Anonymkode: 889e1...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #7 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke noe underkjølt regn her nei. Anonymkode: 889e1...5fe Men i AVISENE så handler det om det… Anonymkode: 820f4...28e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 24. november 2024 #8 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I dag handler det mest om underkjølt regn. Anonymkode: 820f4...28e Ikke underkjølt der jeg bor, der kom det som snø 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #9 Del Skrevet 24. november 2024 jegerrinne skrev (Akkurat nå): Ikke underkjølt der jeg bor, der kom det som snø Men i AVISENE så handler det om det. Anonymkode: 820f4...28e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 24. november 2024 #10 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men i AVISENE så handler det om det. Anonymkode: 820f4...28e Her står det vanskelig kjøreforhold, ikke brøytet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #11 Del Skrevet 24. november 2024 jegerrinne skrev (Akkurat nå): Her står det vanskelig kjøreforhold, ikke brøytet VG, Nettavisen, DB, TV2 og NRK skriver om underkjølt regn. Topp at din lokalavis skriver om vanskelige kjøreforhold fordi det ikke er brøytet - hvilken avis er det? Men bare fordi din "krok" av landet handler om snø, fjerner ikke det totalmengden av saker i dag som er om underkjølt regn. I riksavisene. Anonymkode: 820f4...28e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 24. november 2024 #12 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Alle med ordentlige dekk klarte seg fint i dag. De på sommerdekk og 10 år gamle vinterdekk, derimot... Anonymkode: d7d62...17b Pah! Jeg kjørte ut med bilen min som ble kjøpt i fjor med piggfrie vinterdekk kjøpt i fjor og jeg skled litt da jeg skulle kjøre inn på en vei i 15 km. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 25. november 2024 #13 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 15.49): Finn tråden om hun som kommtil verkstedet og skulle få på vinterdekkene. Verkstedet nektet å sette dem på. Hvorfor, jo, fordi dekkene var utgått på dato. Hva er ehennes tankegang? Jo, hun looretter en tråd, for hvordan hun skal klare å få dekkene på bilen, enten hos verkstedet hun alt har fått nei, fra. Eller om hun kan dra til et annet verksted og kreve at de setter på bilen de slitte dekkene hennes. Hun foretrekke rå spare på sikkerheten, spare noen kroner på dekk, og risikere millionerstatning mot seg om hun havner i en ulykke på grunn av slitte dekk. Det manglet heller ikke på gode råd i den tråden. Og det er nok ikke bare denne ene madammen som sparer på kroner til nye dekk, mens bilen, egen og andres liv og helse spilles russisk rullet med. Det er det samme hver vinter, særlig når snøen har falt for første gang, den vinteren. Anonymkode: 08093...707 Hvor finner man den "må ikke brukes etter" datoen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #14 Del Skrevet 25. november 2024 Tiuren skrev (4 minutter siden): Hvor finner man den "må ikke brukes etter" datoen? Står på dekket. Det er et firesifret tall, de første 2 representerer uke og de siste 2 representerer år. Det er vel og merke produksjonsdato ikke utløpsdato, men verksted er private bedrifter så de kan operere slik de vil, om de ikke vil ha på 15 år gamle dekk så er det deres rett. Anonymkode: 69ab2...f30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 25. november 2024 #15 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Står på dekket. Det er et firesifret tall, de første 2 representerer uke og de siste 2 representerer år. Det er vel og merke produksjonsdato ikke utløpsdato, men verksted er private bedrifter så de kan operere slik de vil, om de ikke vil ha på 15 år gamle dekk så er det deres rett. Anonymkode: 69ab2...f30 Altså svarte du ikke på spørsmålet om hvor "siste forbruksdato" sto. For det finnes ingen steder, kun anbefalinger. Med 4 biler og like mange MC, og motor som hobby, så vet jeg hvordan jeg finner ut når dekket er produsert 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #16 Del Skrevet 26. november 2024 Så er det noe med sjåføren sin alder også... https://www.nrk.no/stor-oslo/en-bil-har-havnet-utenfor-perrongen-pa-sagdalen-stasjon-1.17141416 😬 Anonymkode: c44a5...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 26. november 2024 #17 Del Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 18.32): Dette er bare sprøyt!!!! Kjører du ut i underkjølt regn er det såpeglatt, du kan ha flunkende mye vinterdekk og allikevel kjøre ut. Jeg har sett gjennom alle artiklene i de store nettavisene i dag, og INGEN av de nevner bilister på sommerdekk eller ti år gamle vinterdekk. Kan du vennligst dokumentere påstandene dine? Anonymkode: 820f4...28e I Bodø er islag på veiene tilsvarende underkjølt regn hele vinteren. Bilene ligger ikke strødd av den grunn. Selvfølgelig kan du kjøre ut av veien med flunkende nye vinterdekk, når du ikke kjører etter forholdene... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 28. november 2024 #18 Del Skrevet 28. november 2024 Nå ja jeg har hørt verksteder som har ment det var på tide å bytte ut dekkene, fordi de var slitt, kjøpt 5 mnd tidligere og lite brukt, det er ikke bare brukeren som ikke har peiling på dekk! Jeg hadde ikke peiling på dekk heller, de så like fine ut på mønster, trodde det var greia, men de funka ikke på vinterføre, men fikk drifte mye da, hele veien til jobben, før en sjel sa til meg at øøøh, alderen på dekkene har noe å si også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet 1. desember 2024 #19 Del Skrevet 1. desember 2024 Tiuren skrev (På 25.11.2024 den 21.41): Altså svarte du ikke på spørsmålet om hvor "siste forbruksdato" sto. For det finnes ingen steder, kun anbefalinger. Med 4 biler og like mange MC, og motor som hobby, så vet jeg hvordan jeg finner ut når dekket er produsert Ja men du vet tydeligvis ikke hvordan dekk fungerer;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 10. desember 2024 #20 Del Skrevet 10. desember 2024 Bokormsen skrev (På 1.12.2024 den 9.23): Ja men du vet tydeligvis ikke hvordan dekk fungerer;) sukk... kan du vennligst belære meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå