AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #1 Skrevet 24. november 2024 Jeg har hatt fett hår siden jeg ble tenåring, og nå er jeg over 50 år og har aldri hatt så fett hår som nå. Jeg har prøvd alle triksene i boken når det gjelder å få mindre fett hår, men hos meg er det hormonelt og ble verre etter svangerskap og fødsel. Nå er jeg i overgangsalderen og håret blir så fett at det er groteskt, og det ser ut som om jeg har smurt inn håret med olje dagen etter vask. Har alltid fått beskjed av frisører å bruke shampo for fett hår/ fet/ sensitiv hodebunn, men nå tenker jeg at det riktige er vel å bruke sjampo for tørr hodebunn? Anonymkode: 1649d...e3a
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #2 Skrevet 24. november 2024 Jeg tenkte som deg og byttet til sjampo for tørr hodebunn. Bruker også serum for tørr hodebunn. Har blitt 1000 ganger bedre. 4 dager siden jeg vasket håret sist og det er ikke fett enda. Anonymkode: 9cb4f...295 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #3 Skrevet 25. november 2024 Prøv først å tilføre nok fukt. Oljete hud er ofte fuktfattig og hodebunnen er jo hud. Den overproduserer ofte olje fordi den er tørr. Men... det kan hende du bør snakke med en lege. Fastlegen eller en hudlege, for å se om det er noe du kan ta for å balansere hormonene som jo gjør at dette skjer. Hvis du ikke gjør det allerede, prøv også å føn håret for å få det litt opp fra hodebunnen. Anonymkode: eb4c1...919
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #4 Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Prøv først å tilføre nok fukt. Oljete hud er ofte fuktfattig og hodebunnen er jo hud. Den overproduserer ofte olje fordi den er tørr. Men... det kan hende du bør snakke med en lege. Fastlegen eller en hudlege, for å se om det er noe du kan ta for å balansere hormonene som jo gjør at dette skjer. Hvis du ikke gjør det allerede, prøv også å føn håret for å få det litt opp fra hodebunnen. Anonymkode: eb4c1...919 Hva er det som balanserer hormonene? Ts Anonymkode: 1649d...e3a
Ardenus Skrevet 26. november 2024 #5 Skrevet 26. november 2024 Du kan teste med å bare vaske håret med balsam, jeg slet med tørr hodebunn i alle år til jeg vasket med bare balsam. Nå skal det sies at jeg slet med flass, så jeg kjørte en soppkur i x antall uker, men overtok med bare balsam (høres sikkert rart ut, men det fungerer) 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #6 Skrevet 22. desember 2024 Har du forsøkt Einerlåg-serien, TS? Har samme problem som deg, og den har reddet meg veldig! Veksler mellom den originale og den med tea tree. Både shampoo og balsam. Anonymkode: 7c4fc...a14
Sigrid<3 Skrevet 28. desember 2024 #7 Skrevet 28. desember 2024 Det kan hjelpe med å av og til bruke en clarifying shampoo, eller en scalp detox. Og å vaske håret ikke like ofte gjør at det tar lengre tid før håret blir fett
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #8 Skrevet 28. desember 2024 Bruker du sjampo med silikon i? Da ser mitt ut som jeg har smurt hodebunnen inn med smør etter hvert.... Anonymkode: cde92...0b5
Gjest Nådeløs Skrevet 28. desember 2024 #9 Skrevet 28. desember 2024 Min erfaring er at det spiller ingen rolle hvilken sjampo jeg bruker. Hodebunnen min blir fet på dag 2 uansett hva. Løsningen er bare å vaske håret daglig. De som maser om at du ikke skal vaske håret daglig kan ta seg en bolle, å gå med fet og oljete hodebunn gir sår og soppinfeksjoner på sikt. Tørrsjampo er døden for både hodebunn og hår. Dette kommer fra ei som også har prøvd alt, og som har prøvd svært mange sjampoer på markedet. Så utrolig mange. Sjampoer for fet hodebunn, tørr hodebunn, sensitiv hodebunn, sjampo for tykt hår, tynt hår, fuktighetsgivende, styrkende. Alt mulig. Jeg merker ingen forskjell fra eller til, absolutt ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå