AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #21 Del Skrevet 24. november 2024 Norge er jo perfekt da, regn og 17 grader fra juni til oktober. Kos dere! For min del vil jeg heller ha det litt for varmt enn å hutre meg gjennom sommeren her i Norge. Anonymkode: 9ab57...b94 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #22 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det var det stort sett hele sommeren her på østlandet også… så hold dere i Norge Anonymkode: 07f5c...1d5 Men vi har det ikke sånn en og annen sommer i Trøndelag, men de fleste år! Stor forskjell. Det dere ser på som en elendig sommer på Østlandet, ser vi på som en ganske så grei sommer i Trøndelag. Ser noen foreslår Bergen, det er også et godt alternativ. Anonymkode: a606c...204 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #23 Del Skrevet 24. november 2024 Dolce skrev (3 timer siden): Hetebølge i Sør-Europa fremstår for deg som luksus? Har du opplevd at temperaturene holdt seg på rundt 35 i noen uker? I så fall, vil jeg gjerne vite hvilken fantastisk ferie du hadde og hva du/dere gjorde på dagtid. Så lenge man har aircon på hotellet, og helst basseng eller hav i nærheten, så går det helt fint. Har gjort dette mange ganger. Man må også være litt taktisk når man legger opp planen for dagen. Være inne i AC midt på dagen, ikke legge opp til lange gåturer uten skygge etc. Anonymkode: a606c...204 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #24 Del Skrevet 24. november 2024 Vi pleier å ta ferie utenom sommerferien, Frankrike i mai ish, og Spania el. i oktober! Anonymkode: b4109...615 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #25 Del Skrevet 24. november 2024 Ja, det ville jo vært for ille å feriere i Norden... Anonymkode: 1307a...d2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #26 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres nesten ut som at folk mener å reise i Norge ikke er ferie? Så latterlig komisk! Anonymkode: 11617...f0b Det er ferie såklart. Men han seriøst regna i ukevis her på Vestlandet. Vil ikke ha BARE sånn ferie.... Anonymkode: a7894...c99 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #27 Del Skrevet 24. november 2024 Vi reiser i mai, eller med en gang skolen slutter i juni. Da er det sjelden så varmt. Aldri i juli eller august. Da er vi på hytta, i Nord- Norge hos familie osv. Anonymkode: 47967...014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #28 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvor gamle er ungene? Vi har hatt fine ferier i Danmark. Ikke for varmt der. Vi har leid hus med basseng, nært stranda. Og reiser på utflukter til parker. Kan det være noe? Anonymkode: 814d4...5fd Hvor er dette? Jeg kan være interessert 😆 Anonymkode: 25296...2b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #29 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Var i Spania i fjor, Hellas i år. Altfor varmt. Umulig å gå ut midt på dagen. Konstant hodepine, sure barn, solbrent mann you name it. Og sånn er det i hele Europa (minus Norden), hele Asia og Afrika. Hva skal man gjøre da? Anonymkode: 1d76c...00b Ja er helt enig at det er totalt bortkastede feriepenger å lide seg igjennom en uke i Spania i juli for 30 000-40 000 kr🤯 Vi sparer det til høstferien neste år. En del folk og ikke veldig billig da heller pga at det er høstferie periode, men det er i det minste mye mer behagelige temperaturer. Da kan man i gjengjeld ha noe større risiko for regn og litt grått, men da kan man til gjengjeld farte mer rundt på ting i mer behagelig temperatur. Anonymkode: 1efd4...883 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #30 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men vi har det ikke sånn en og annen sommer i Trøndelag, men de fleste år! Stor forskjell. Det dere ser på som en elendig sommer på Østlandet, ser vi på som en ganske så grei sommer i Trøndelag. Ser noen foreslår Bergen, det er også et godt alternativ. Anonymkode: a606c...204 I juni, juli og august 2024 kom det tilsammen like mye nedbør i Trondheim som de sju månedene fra november 2023 til mai 2024. Men de jeg snakket med syns det hadde vært en fin sommer i år... Heldigvis var snittemperaturen på 14 grader i juli da. Anonymkode: a44bd...1e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #31 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I juni, juli og august 2024 kom det tilsammen like mye nedbør i Trondheim som de sju månedene fra november 2023 til mai 2024. Men de jeg snakket med syns det hadde vært en fin sommer i år... Heldigvis var snittemperaturen på 14 grader i juli da. Anonymkode: a44bd...1e2 Og her i Kristiansand gikk jeg 650 skogsturer fra april t.o.m oktober, kan telle på én hånd hvor mange ganger jeg måtte kle meg med regntøy. Likevel "regnet sommeren bort" i følge medkristiansanderne mine😂 I juni, juli og august var det såpass varmt at jeg ikke kunne la min late hund sitte i bilen mens jeg var på tur, for da ville hun omkommet pga varmen. Anonymkode: 3b6f4...e90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #32 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): I juni, juli og august 2024 kom det tilsammen like mye nedbør i Trondheim som de sju månedene fra november 2023 til mai 2024. Men de jeg snakket med syns det hadde vært en fin sommer i år... Heldigvis var snittemperaturen på 14 grader i juli da. Anonymkode: a44bd...1e2 Ja, jeg har vært borte i flere som mener sommeren i Trøndelag var fin. Jeg mistenker at de bare tenkte på mai. Etter det var det jo drittvær store deler av sommeren. En og annen dag med over 20 grader innimellom. Det regnet nesten hver dag i de fire ukene jeg hadde ferie, med unntak av den siste feriedagen, selvsagt! Jeg glemmer aldri den sommeren det var TRE grader i starten av juli, på dagtid (midt på dagen), ved havnivå så det var ikke på fjellet. Da hadde jeg seriøst lyst til å emigrere. Anonymkode: a606c...204 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #33 Del Skrevet 24. november 2024 Gran Canaria er ikke for varmt om sommeren. Et vennepar var der i slutten av juni, 25 gr i 2 uker. Vi hadde 35 gr i Spania så skulle ønske jeg valgte GC Anonymkode: 7d71c...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #34 Del Skrevet 24. november 2024 Skottland og Irland? Anonymkode: 6c37f...224 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #35 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så lenge man har aircon på hotellet, og helst basseng eller hav i nærheten, så går det helt fint. Har gjort dette mange ganger. Man må også være litt taktisk når man legger opp planen for dagen. Være inne i AC midt på dagen, ikke legge opp til lange gåturer uten skygge etc. Anonymkode: a606c...204 Hva i alle dager er vitsen med å reise bort hvis man bare skal sitte inne i AC hele dagen? Anonymkode: 088a8...bb1 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. november 2024 #36 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Var i Spania i fjor, Hellas i år. Altfor varmt. Umulig å gå ut midt på dagen. Konstant hodepine, sure barn, solbrent mann you name it. Og sånn er det i hele Europa (minus Norden), hele Asia og Afrika. Hva skal man gjøre da? Anonymkode: 1d76c...00b Du kan jo reise nordover. Island? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #37 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Høres nesten ut som at folk mener å reise i Norge ikke er ferie? Så latterlig komisk! Anonymkode: 11617...f0b Jeg foretrekker en del turer ut av dette landet gjennom året. Her har jeg sett så godt som alt. Været er ustabilt om sommeren. Og utvalget restauranter og gode hotell er begrenset. Anonymkode: 333c1...05b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #38 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hva i alle dager er vitsen med å reise bort hvis man bare skal sitte inne i AC hele dagen? Anonymkode: 088a8...bb1 Poenget er at man slipper varmen om natta... Det er slitsomt å sove i 30+ grader. Anonymkode: 333c1...05b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #39 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Var i Spania i fjor, Hellas i år. Altfor varmt. Umulig å gå ut midt på dagen. Konstant hodepine, sure barn, solbrent mann you name it. Og sånn er det i hele Europa (minus Norden), hele Asia og Afrika. Hva skal man gjøre da? Anonymkode: 1d76c...00b Ser ut som en fremmed tanke for deg, men det er jo faktisk mulig å feriere andre steder enn i de varme områdene, og det går an å ha en fin ferie uten å ligge pal på ei strand og svi flesket helt brunt. Det går an å kalle det sommerferie selv om du reiser til Danmark eller Belgia, så jeg ser ikke helt problemet. Det kan faktisk være veldig fint i Norge også, om sommeren. Anonymkode: 6c4f5...4bd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #40 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Var i Spania i fjor, Hellas i år. Altfor varmt. Umulig å gå ut midt på dagen. Konstant hodepine, sure barn, solbrent mann you name it. Og sånn er det i hele Europa (minus Norden), hele Asia og Afrika. Hva skal man gjøre da? Anonymkode: 1d76c...00b Dra til kysten i California, Oregon eller Washington. Mye spennende og ikke varmt. Kun varmt litt inn i landet. Anonymkode: a7648...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå