Gå til innhold

Noen her som har gått på en smell fysisk og psykisk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da tenker jeg på feks utbrenthet med fysiske plager samt psykisk smell med angst/depresjon, oppfølging fra DPS, evt innleggelse osv. 

Hvordan kom du deg opp igjen? Ønsker helst positive historier da jeg selv er midt i det og ikke vil skremmes ❤️

Anonymkode: e68b4...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja.

Byttet jobb, først og fremst. Fortsatte i hverdagen. Visste hva som var både utløsende og vedlikeholdende, så når jeg ble kvitt de greiene løste mye seg over tid. De fysiske symptomene visste jeg jo hva kom av, så da var det selvhjelp, aktivitet/øvelser og komme i gang med/fortsette med hverdagen.

Prøvde litt psykisk helsehjelp, men hadde ikke så mye nytte av det der og da (visste jo som sagt hva som var hovedproblemet, så å ta tak i det selv fungerte greit nok). Hadde også mye støtte i venner og partner.

Så oppsummert sosial støtte, holde på hverdagen, aktivitet, endre det som må endres, og øve på mestring av det som kan mestres :)

Anonymkode: b027a...1e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foreløpig ingen konklusjon. Annet enn at livet mitt gikk i dass, og aner ikke fortsatt hvor veien skal gå. Men på positiv side går det helsemessig mye bedre. Det ble eksta ille for meg ettersom stresset utløste mani og depresjon og jeg måtte medisineres. Nå føler jeg meg nærmest meg selv enn på lenge, men er usikker på hvordan stress vil påvirke meg videre. På den positive siden, mye bedre enn på lenge og glad for det. Er bare stortsett å ta en dag om gangen. 

Jeg tror stresset hos meg kom som når man "koker frosk" snikende og ikke lagt merke til forverringen, jeg har hele veien følt meg (av og til)  litt bedre og trodd at jeg er frisk begynt å jobbe, for så å bli syk igjen. Nå som jeg er bedre, kan jeg se at jeg ikke var bedre da. Så ta tiden, ikke rusj tilbake. Du vil sannsynligvis merke forskjellen. 

Anonymkode: 2c4db...717

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg kom meg opp igjen var at jeg gikk til fastlegen og la alle kortene på bordet. Tok i mot alt han ville gi meg, dvs. medisiner, samtaler og etter hvert henvisning til DPS. Fikk behandling på DPS i ett års tid. I løpet av et halvt år var jeg allerede mye bedre. Vi si at jeg er 90% frisk i dag, 3 år senere.

Anonymkode: 5774d...9af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...