Gå til innhold

Sexløs ekteskap i snart 10 år, mannen fikk kreft ifjor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Så hun skal bo med han til de er gamle? Han har ikke en kreftform som skal ta livet av han 

Anonymkode: 0186f...950

Det skal du være ekstremt forsiktig med å si. Ting forandrer seg, vet om mange som er erklært friske av kreft for så å få et alvorlig tilbakeslag og død. Ha respekt og forståelse for folk som har fått kreft, man trenger ikke få andre tragiske ting som ekteskapsbrudd på toppen av alt det andre, ikke minst det psykiske.

Anonymkode: c64ca...d50

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror ikke folk rundt vil fordømme noe som helst. Svigermor, kanskje, men det kan du leve med. 

Voksne flest er kloke nok til ikke å legge deg opp i andres samlivsvalg. De som ikke er det, betyr lite. 

Anonymkode: 786a0...08e

Dette. Du velger din egen lykke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en kvinne på 50, har normal sex lyst. Min mann har ikke det. Vi har ikke hatt sex i snart 10 år. I begyennelsen maset jeg på sex, etter noen år mistet jeg helt lyst på ham,. Jeg fikser sex på egen hånd ved hjelp av sexlektøy. jeg fortalte ham om at jeg kjøpte sex lektøy, han sa ingenting. I fjor fikk han  kreft, som gjorde han enda mindre attraktiv fysisk pga behandling. jeg kan jo ikke gå fra ham nå, folk rundte meg vil fordømme meg .... Jeg orker ikke å se han, orker ikke å høre på når han snakker, samtidig må trøste og hjelpe ham...  Kjærligheten mellom oss døde for flere år siden, det som er igjen mellom oss er familie plikt. Barna er voksen nå, har flyttet ut. Noe råd til meg?? 

Anonymkode: 3a2fa...d9a

Hvorfor? Din mann har intet som helst med ditt sexliv med deg selv alene å gjøre. Slik du intet har med hans. Ok, du står fritt til å informere han. Du står like fritt til å la det være. Og om du informerer han står han ikke fritt til å ha en mening om informasjonen. 

Hva med å foreslå for han at dere åpner samlivet? Du finner deg en ny sexpartner, han forblir i husstanden og ved forverring ønsker du pleie han så barna slipper den byrden. Han kan ikke ha noen negativ mening om det forslaget - man står ikke fritt til å både nekte ha et sexliv med partner og nekte partner ha et sexliv. Har han betenkeligheter? Da elsker han ikke sin partner - det handler om kontroll. Og kontroll og kjærlighet er motsetninger. Så da kan du med god samvittighet vrake han selv om han er akutt syk. Du har til ut han en god løsning. Han kan ta den eller la det være.

Er han rekonvalens eller forventes overleve? Skill dere. Man er ikke stakkarslig og behover spesialbehandling etter at den umiddelbare faren for død er over.

Anonymkode: 49584...186

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vet... hva skal jeg gjør nå. Han har kreft, men han dør ikke av det, det  har legen sagt. Det er utrolig slitsomt å ha det slik.. jeg har blitt hans hjelppleier, psykolog, klagmur, en romkamerat, en samarbeidspartner for å holde familie AS gående, jeg er alt annet for ham enn kjæreste og kona...  Det er rett og slett NULL lyst på hverandre fysisk..... 

Hvis barna har flyttet ut så er det faktisk ingenting som holder deg tilbake. Hvis dere selger huset, får dere råd til hver deres leilighet? Sjekk rett og slett ut det praktiske. 

Anonymkode: fedba...160

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor? Din mann har intet som helst med ditt sexliv med deg selv alene å gjøre. Slik du intet har med hans. Ok, du står fritt til å informere han. Du står like fritt til å la det være. Og om du informerer han står han ikke fritt til å ha en mening om informasjonen. 

Hva med å foreslå for han at dere åpner samlivet? Du finner deg en ny sexpartner, han forblir i husstanden og ved forverring ønsker du pleie han så barna slipper den byrden. Han kan ikke ha noen negativ mening om det forslaget - man står ikke fritt til å både nekte ha et sexliv med partner og nekte partner ha et sexliv. Har han betenkeligheter? Da elsker han ikke sin partner - det handler om kontroll. Og kontroll og kjærlighet er motsetninger. Så da kan du med god samvittighet vrake han selv om han er akutt syk. Du har til ut han en god løsning. Han kan ta den eller la det være.

Er han rekonvalens eller forventes overleve? Skill dere. Man er ikke stakkarslig og behover spesialbehandling etter at den umiddelbare faren for død er over.

Anonymkode: 49584...186

Vet ikke om du har hatt eller fått kreft noen gang? Det har jeg. Forventer ikke noe sympati fra deg, men jeg ble fryktelig glad for å ha en kone til støtte og hjelp i en vanskelig tid. Ikke minst det psykiske. Når man ikke får sove om natta fordi man føler en skal dø. Er det da greit å støtte noen til å svikte en stakkar med å si han bare kan ligge der alene tilbake? Jeg lover,- det er en enorm psykisk nedtur å få kreft!

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Du beskriver mitt livs største skrekk og sorg. Som er å dele livet med en person og så se at han forlater meg når jeg blir syk..

Har denne mannen vært god mot deg i livet? Har han tatt seg godt av deres felles barn? Har han vært en trygg klippe og støttet deg når du har trengt det? Om svaret er ja her så er du verdens dårligste menneske om du dumper han under sykdom! At sexlivet deres imellom gikk i stå for lenge siden, er ingen grunn til å gå nå. Dere valgte begge å forbli i det sexløse ekteskapet og begge deres eget ansvar likt delt.

Så råden bli jo å se mannen din som et menneske som fortjener respekt, og nå støtte og omsorg. Ikke som en mann du skal vurdere om du føler deg seksuelt tiltrukket av eller ikke.

Anonymkode: 71d9b...4df

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja... Du beskriver mitt livs største skrekk og sorg. Som er å dele livet med en person og så se at han forlater meg når jeg blir syk..

Har denne mannen vært god mot deg i livet? Har han tatt seg godt av deres felles barn? Har han vært en trygg klippe og støttet deg når du har trengt det? Om svaret er ja her så er du verdens dårligste menneske om du dumper han under sykdom! At sexlivet deres imellom gikk i stå for lenge siden, er ingen grunn til å gå nå. Dere valgte begge å forbli i det sexløse ekteskapet og begge deres eget ansvar likt delt.

Så råden bli jo å se mannen din som et menneske som fortjener respekt, og nå støtte og omsorg. Ikke som en mann du skal vurdere om du føler deg seksuelt tiltrukket av eller ikke.

Interessant perspektiv i et forum som vanligvis nærmest unisont roper «dump ham». 

Anonymkode: e26d1...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ja, han har vært en kjærlig pappa for vår sønn, har vært snill og grei mot meg meste parten av vårt samliv. Det er grunn til at jeg er fremdeles her selv om det er 10 år siden vi sluttet å ha sex... det er også grunn til at jeg er her da han fikk kreft ifjor...  Jeg har lyst å sex, mye god sex, fysisk nærhet med en mann som jeg er glad i..Det er en STOR savn i mitt liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal se deg rundt og finne det gode, fysiske en annen plass til du finner ut av det. Prat med han om det. Si hva du savner og trenger. Tør å være åpen. Det kan åpne dører for dere begge.

han føler seg kanskje også fanget.

Anonymkode: 9e7c7...2df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, han har vært en kjærlig pappa for vår sønn, har vært snill og grei mot meg meste parten av vårt samliv. Det er grunn til at jeg er fremdeles her selv om det er 10 år siden vi sluttet å ha sex... det er også grunn til at jeg er her da han fikk kreft ifjor...  Jeg har lyst å sex, mye god sex, fysisk nærhet med en mann som jeg er glad i..Det er en STOR savn i mitt liv...

Skal underlivet ditt trumfe en kjærlig pappa som har vert snill og grei mot deg? Hva slags samvittighet har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du prate med ham om å kunne ha sex med andre?

Anonymkode: bbc76...a93

Sex er ikke poenget. Ts lever med en mann hun ikke orker synet av. Det er ikke en gang en venn dette. 

Slikt blir man syk av. Og du har kum deg selv å takke ts. 

Anonymkode: 177eb...de6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Mitt råd, som jeg tror jeg ville valgt om var i dine sko, å holde ut forholdet mens han er syk. Når han kvikner til kan du jo tenke på om og hvordan forholdet skal avsluttes. Og i hvor stor grad trenger han deg, eller har andre som kan støtte ham. Om han søker mye støtte og omsorg i deg virker det gjerne kverkende på sexlyst iom instinktet vårt er å tenne på friske, sterke menn. Kan være lurt å rett og slett være obs på det. Samtidig iom du er 50 og til tider er hormonelt pubertal. Faktisk! Kvinners overgangsalder går ikke bare gradvis ned, hormonene svinger opp og ned, og oppturene kan virkelig røyne på.

Men så er vi er jo mye mer enn instinktene og sexdriften vår. Og du evner derfor å se ham som et menneske og holde drifter i sjakk. Jeg tror det vil være tungt senere i livet å tenke på at etter så mange år forlot du ham når han var syk. For det andre kan singelmarkedet bli verdens største skuffelse. Det er tøfft der ute, og verre jo eldre vi blir.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lite i felles, ser lite på film sammen, lytter ikke til det samme type musikk, han kritisere det meste jeg gjør. Det er er grunn til vi ikke har hatt sex på snart 10 år... 

Da tenker jeg at dette og alt det andre du har fortalt gjør at jeg råder deg til å gå fra han. Du skal også ha et liv, og siden barna har flyttet ut, er ikke det noe som holder dere sammen heller. 

Anonymkode: 88756...fe6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da tenker jeg at dette og alt det andre du har fortalt gjør at jeg råder deg til å gå fra han. Du skal også ha et liv, og siden barna har flyttet ut, er ikke det noe som holder dere sammen heller. 

Anonymkode: 88756...fe6

Kan det være at det er det TS ønsker å høre? At noen sier "du må gå", "du må ta vare på deg selv, har bare ett liv osv".

Uansett hva andre sier så er det et tungt valg man må ta selv. Uansett om får servert råd, så er det kun en selv, alene, som tar valget. Og 10 år inn i fremtiden var det helt uavhengig av råd, en selv som tok valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mitt råd, som jeg tror jeg ville valgt om var i dine sko, å holde ut forholdet mens han er syk. Når han kvikner til kan du jo tenke på om og hvordan forholdet skal avsluttes. Og i hvor stor grad trenger han deg, eller har andre som kan støtte ham. Om han søker mye støtte og omsorg i deg virker det gjerne kverkende på sexlyst iom instinktet vårt er å tenne på friske, sterke menn. Kan være lurt å rett og slett være obs på det. Samtidig iom du er 50 og til tider er hormonelt pubertal. Faktisk! Kvinners overgangsalder går ikke bare gradvis ned, hormonene svinger opp og ned, og oppturene kan virkelig røyne på.

Men så er vi er jo mye mer enn instinktene og sexdriften vår. Og du evner derfor å se ham som et menneske og holde drifter i sjakk. Jeg tror det vil være tungt senere i livet å tenke på at etter så mange år forlot du ham når han var syk. For det andre kan singelmarkedet bli verdens største skuffelse. Det er tøfft der ute, og verre jo eldre vi blir.

Samtidig skriver hun at han har vert en kjærlig pappa for deres sønn, og snill og grei mot deg. Tenk om din sønn støter deg bort, du får aldri samvær med barnebarn. Er det verdt prisen? Som nevnt over, du er i en alder der hormoner forandrer seg fort. Du kan risikere å helt miste lysten om fem år. Ikke er du i den mest attraktive alderen heller. Ja, du kan risikere å sitte helt isolert og alene og angre deg bittert etter få år. Da hadde jeg heller trøstet meg med leketøyet som du sier du har, og gjort best mulig ut av ekteskapet.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenker jeg også, livet består av så utrolig mye mer en sex. Du er passert 50, ikke oppfør deg som ei på 18.. Vi har heller ikke hatt sex på over 10 år, men vi har det veldig godt i sammen for det med turer, masse kontakt med barn/barnebarn er langt fra bare sex som er glede og tilfredsstillende her i livet. 

Jeg kunne aldri levd uten sex. 

Dessuten er de jo ikke kjærester heller. De er romkamerater. Hvilken sammenligning er det å komme med??

Ville du blitt der om du var usynlig og kun en levende oppvaskmaskin og psykolog? Tror du virkelig at det hadde vært greit for deg? 

Anonymkode: dc530...0cc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet ikke om du har hatt eller fått kreft noen gang? Det har jeg. Forventer ikke noe sympati fra deg, men jeg ble fryktelig glad for å ha en kone til støtte og hjelp i en vanskelig tid. Ikke minst det psykiske. Når man ikke får sove om natta fordi man føler en skal dø. Er det da greit å støtte noen til å svikte en stakkar med å si han bare kan ligge der alene tilbake? Jeg lover,- det er en enorm psykisk nedtur å få kreft!

Ja, men da var vel du en ektemann for din kone frem til du fikk kreft?

Her har de ikke vært et par på tosifret antall år..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Skal underlivet ditt trumfe en kjærlig pappa som har vert snill og grei mot deg? Hva slags samvittighet har du?

Underlivet??

Ville du levd med noen som ikke anså deg som sin kjæreste?  😂😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, men da var vel du en ektemann for din kone frem til du fikk kreft?

Her har de ikke vært et par på tosifret antall år..

Så vidt jeg forstår, var de fortsatt både gift og et par da mannen fikk kreft? Hun kunne vitterlig gjort det slutt for mange år siden, og ikke midt oppe i en livskrise for mannen? Det er dette som gjør det så sårende og hjerterått.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Så vidt jeg forstår, var de fortsatt både gift og et par da mannen fikk kreft? Hun kunne vitterlig gjort det slutt for mange år siden, og ikke midt oppe i en livskrise for mannen? Det er dette som gjør det så sårende og hjerterått.

Ikke interessert i å argumentere lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...