Gå til innhold

MELCloud - Mitsubishi varmepumpe setter temp selv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De siste to-tre dagene har appen plutselig begynt å endre temperaturen selv på varmepumpa. Appen er oppdatert og alt er som før. Jeg har ikke gjort noen endringer noen steder. Har ikke på noen automatiske settinger eller tilsvarende.

Er det andre som opplever det? Evt vet hva dette kan komme av.

Jeg hater appen i utgangspunket, og dette gjør jo ikke saken noe bedre!

Anonymkode: cdd12...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min oppfører seg OK. Riktignok er appen koblet til Tibber og styres derfra, men alt ser ut til å funke som det skal.

Tibber og Millheat har derimot begynt å oppføre seg som to gamle damer med dårlig hørsel som ikke skjønner at de fører to vidt forskjellige samtaler. :D Jeg får ingen feilmeldinger, begge appene er oppdatert, Tibber påstår den styrer oppvarmingen, Millheat påstår at Tibber styrer oppvarmingen, men likevel er oppvarmingen totalt frikoblet fra Tibber og følger bare innstillingene i Millheat. 

For øvrig mener jeg MELCloud må være tidenes mest utdaterte og minst brukervennlige app. Varmepumpa er super, men appen har et brukergrensesnitt fra app-tidenes morgen. 

Anonymkode: 9dc17...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere har problemer med appen så kan dere vel bare sette temp med fjernkontrollen?

Enig i at det er en dårlig app, men jeg får gjort det jeg skal i den. De kan godt bruke litt tid på en oppdatering fremover 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min oppfører seg OK. Riktignok er appen koblet til Tibber og styres derfra, men alt ser ut til å funke som det skal.

Tibber og Millheat har derimot begynt å oppføre seg som to gamle damer med dårlig hørsel som ikke skjønner at de fører to vidt forskjellige samtaler. :D Jeg får ingen feilmeldinger, begge appene er oppdatert, Tibber påstår den styrer oppvarmingen, Millheat påstår at Tibber styrer oppvarmingen, men likevel er oppvarmingen totalt frikoblet fra Tibber og følger bare innstillingene i Millheat. 

For øvrig mener jeg MELCloud må være tidenes mest utdaterte og minst brukervennlige app. Varmepumpa er super, men appen har et brukergrensesnitt fra app-tidenes morgen. 

Anonymkode: 9dc17...4c2

Tibber vil ikke koble seg til her, kommer kun opp feilmelding. Utrolig frustrerende. 

PhilosopherSe7en skrev (1 time siden):

Om dere har problemer med appen så kan dere vel bare sette temp med fjernkontrollen?

Enig i at det er en dårlig app, men jeg får gjort det jeg skal i den. De kan godt bruke litt tid på en oppdatering fremover 

Man skulle tro det ja, men nei. Appen overstyrer fjernkontrollen. Det var iskaldt her i dag tidlig. Og ikke søren om tempen gikk opp i løpet av dagen. Må ha appen åpen hele tiden og passe den som en hauk, for plutselig går setpunktet ned 11 grader! 

Sicktrip skrev (1 time siden):

En ting lærte jeg i våres. Da var det var større feil med app'en. Trodde jeg det var hos meg, og begynte å slette,  surre og tulle. Det gjør jeg ikke igjen. Får jeg bare vente til "ting er løst" 

Forøvrig ikke opplevd at den setter temperatur selv. Kun at jeg har vært fremme med pølsefingre og endret selv, uten å vite det.

Ja satan da kjente jeg det kokte. Det tok jo en evighet (dager!) før det faktisk kom ut at problemet faktisk var hos dem også! Holdt også på her, avinstallerte appen, skulle koble sammen pumpa og appen og styrte på. 

Ved neste innkjøp av varmepumpe, er nok dette merke et stykke nede på lista mi ja… 

Anonymkode: cdd12...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...