Gå til innhold

Bastø Fosen og sikkert andre ferger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som synes det er utrolig hyggelig å bli vugget i søvn av lyden av bilalarmer under overfarten på Bastø Fosen? Ikke noe roer små barn bedre enn den jevne BEEP BEEP BEEP fra biler hvor folk tydeligvis har viktigere ting å gjøre, som å kapre svele i kiosken.

For oss som har små barn sovende i bilen, er det jo tross alt en fantastisk opplevelse når den ene etter den andre alarmerer verden om at bilen deres står urørt på dekket. Kanskje noen kunne tenke seg å ta to sekunder for å slå av alarmen før de forsvinner opp trappen? Eller er det for mye forlangt?

Bare en tanke! Ønsker alle en harmonisk overfart, inkludert de med små, overtrøtte passasjerer. 🙃

Anonymkode: 79dac...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok ferge en gang hvor denne alarmen gikk på en politibil, skal si det laga lyd 😅

Anonymkode: 407b5...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pendler med Bastøfosen hver dag og tror ikke det har vært en eneste tur hvor ikke en bilalarm begynner å ule. Utrolig frustrerende!!! 

Anonymkode: f5b61...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, hyggelig det.

Helt til noen har aktivert "Toccata e fuga" (Bach) som alarm på sin bil, og du plutselig føler at du befinner deg i en episode av "Det var en gang et menneske".  Det er ikke like søvndyssende 😂

Anonymkode: c1628...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det bare jeg som synes det er utrolig hyggelig å bli vugget i søvn av lyden av bilalarmer under overfarten på Bastø Fosen? Ikke noe roer små barn bedre enn den jevne BEEP BEEP BEEP fra biler hvor folk tydeligvis har viktigere ting å gjøre, som å kapre svele i kiosken.

For oss som har små barn sovende i bilen, er det jo tross alt en fantastisk opplevelse når den ene etter den andre alarmerer verden om at bilen deres står urørt på dekket. Kanskje noen kunne tenke seg å ta to sekunder for å slå av alarmen før de forsvinner opp trappen? Eller er det for mye forlangt?

Bare en tanke! Ønsker alle en harmonisk overfart, inkludert de med små, overtrøtte passasjerer. 🙃

Mange kan ikke, fordi de de ikke vet hvordan det gjøres, slå av eller sette ned følsomheten på bilalarmer sin. 
Selv om forhandlere sier og har sagt i mange år at kjøper skal slå av alarmen på ferger. 
Nå er vel orkesteret vel frem på den andre siden og roen har atter sneket seg?

Anonymkode: 2296d...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bare er det irriterende for folk, har også sett dyr i transportbiler (gris, hest) få fullstendig panikk av det. Det er vel de samme menneskene som slenger fra seg handlevogna fordi de ikke gidder å gå de to ekstra meterne for å sette den ordentlig på plass tipper jeg. Noen ser ikke lenger enn hva nesa rekker dessverre. 

Anonymkode: fadb7...c32

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kunne jo feks innført en alarmvakt! En person som gir ut bøter til de bilene som ikke alarmen er slått av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Vestlandet, her er det mye ferger og enda flere hjernedøde sjåfører. Tesla og Volvo er de som uler oftest. 
Etter en slik konsert rett ved siden av bilen min, pleier jeg å rulle ned vinduet når sjåføren kommer tilbake og ber dem lese instruksjonsboka, google eller ringe selger om hvordan skru av alarmen. 
Vet ikke om det hjelper, men en del blir ganske flaue. 

Anonymkode: 683dd...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke få Tesla-eiere jeg har tipset om å sette på dog mode på ferja… Tesla og el-Volvo er overrepresentert på mannskapets bilalarm-bingo.

Mange vet ikke engang hvordan de slår av lyset på bilen…

Der jeg jobber går fergevettreglene på skjermene i salongene hele dagen, men jeg har en anelse om at svært få leser https://www.fjord1.no/Om-Fjord1/Ferjevettreglane

Anonymkode: b3a26...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...