Gå til innhold

Så forelska at det gjør vondt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Not good0!! I Januar starta jeg å gå til fysioterapeut. Greit nok det. Men første møte med han var som et karatespark mot alle mine innvoller. Jeg ble helt blåst av banen. Tenkte det ville gå seg til, men nei. Han er verdens fineste fyr og så lett og god å prate med. Jeg tenker på han 24/7. Bør vel egentlig slutte å gå til han. Men klarer det ikke. 

Vet han er gift og har en haug med unger. Han er høyst profesjonell. Det kunne aldri blitt noe fra hans side. Men jeg vet jeg hadde ofret det jeg har for denne mannen. DET skremmer meg jo...

Men han har vært en game changer i livet mitt. Føler jeg må slutte å gå til han. Men hva skal jeg si? Jeg hat jo behov for fysikalsk behandling så kan ikke late som alt er bra heller 

Kan ikke si " sorry du er så hot/ kjekk at jeg kan ikke gå her, eller jeg må slutte å gå her for jeg er forelska i deg"... 

Hva skal jeg gjør? Jeg sitter nok med svarene selv,  men syns det er håpløst. Den timen i uka hos han er noe jeg virkelig ikke vil miste.

Trenger ikke en moralsk pekefinger her.

Jeg er i utgangspunktet full av prinsipp, men jeg kunne desverre brutt de alle med denne mannen🙈😭

Anonymkode: 7c309...11b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn en ny fysioterapaut. Du *kan* si til den du har nå at du bytter fordi du har fått følelser for ham men egentlig burde du la vær. Om noen spør si 'ingen kommentar', til nød fortell det til gode venninner du vet kan holde kjeft om det.

Du kan selvfølgelig fortelle ham hvorfor du bytter men da åpner du pandoras eske.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blaffen skrev (9 minutter siden):

Finn en ny fysioterapaut. Du *kan* si til den du har nå at du bytter fordi du har fått følelser for ham men egentlig burde du la vær. Om noen spør si 'ingen kommentar', til nød fortell det til gode venninner du vet kan holde kjeft om det.

Du kan selvfølgelig fortelle ham hvorfor du bytter men da åpner du pandoras eske.

Fornuften min vet jo svaret, men litt av han er mer enn ingenting.

Han hadde bare flira om jeg sa det til han. Mulig han har merka det allerede.. jeg vil så gjerne ha den mannen der🤔😛

Jeg er neppe første pasienten hans som opplever dette. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Not good0!! I Januar starta jeg å gå til fysioterapeut. Greit nok det. Men første møte med han var som et karatespark mot alle mine innvoller. Jeg ble helt blåst av banen. Tenkte det ville gå seg til, men nei. Han er verdens fineste fyr og så lett og god å prate med. Jeg tenker på han 24/7. Bør vel egentlig slutte å gå til han. Men klarer det ikke. 

Vet han er gift og har en haug med unger. Han er høyst profesjonell. Det kunne aldri blitt noe fra hans side. Men jeg vet jeg hadde ofret det jeg har for denne mannen. DET skremmer meg jo...

Men han har vært en game changer i livet mitt. Føler jeg må slutte å gå til han. Men hva skal jeg si? Jeg hat jo behov for fysikalsk behandling så kan ikke late som alt er bra heller 

Kan ikke si " sorry du er så hot/ kjekk at jeg kan ikke gå her, eller jeg må slutte å gå her for jeg er forelska i deg"... 

Hva skal jeg gjør? Jeg sitter nok med svarene selv,  men syns det er håpløst. Den timen i uka hos han er noe jeg virkelig ikke vil miste.

Jeg er i utgangspunktet full av prinsipp, men jeg kunne desverre brutt de alle med denne mannen🙈😭

Beklager å måtte si det, men da er du ikke gill av prinsipper men ønsket om å ha dem.

Kutt ut behandlingen på dagen, du vet jo utmerket selv hva du bør gjøre. 

Huff så tragisk å bli "forelsket" en som bare gjør jobben sin. 

At du ikke sporenstreks avsluttet, men har latt det balle på seg og latt det selv fantasere og være følelsesmessig utro et helt år er ufattelig.

Ingen pekefinger, bare en refleksjon rundt alle de dumme unnskyldninger vi har hørt hundre ganger før 🤢

Anonymkode: eea1a...033

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må legge dette bort, for det er ikke kjærlighet med limrence tror jeg.

Og om det var kjærlighet, så er han uansett allerede etablert i et kjærlighetsforhold. 

Du vil klare å gå videre, men ja, det er kjipt på veien. Om noen år, kommer du kanskje ikke til å føle noe for han her å kanskje le av degselv for å være så overbevist om at det er riktig og passer. Det er min erfaring med lignende følelser.

Tror det er vanlig å få sånne følelser for noen attraktive som ser oss, om vi kanskje mangler noe det øyeblikket man møter dem.

Jeg sitter her serriøst 3 år senere å tenker hver dag på samme fyr. Det er bare drømmer og er bortkastet tid og såre følelser over noen du ikke egentlig er nær. Plis, prøv å kom deg ut før du også har mistet mye.

Anonymkode: bbb03...fe9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må legge dette bort, for det er ikke kjærlighet med limrence tror jeg.

Og om det var kjærlighet, så er han uansett allerede etablert i et kjærlighetsforhold. 

Du vil klare å gå videre, men ja, det er kjipt på veien. Om noen år, kommer du kanskje ikke til å føle noe for han her å kanskje le av degselv for å være så overbevist om at det er riktig og passer. Det er min erfaring med lignende følelser.

Tror det er vanlig å få sånne følelser for noen attraktive som ser oss, om vi kanskje mangler noe det øyeblikket man møter dem.

Jeg sitter her serriøst 3 år senere å tenker hver dag på samme fyr. Det er bare drømmer og er bortkastet tid og såre følelser over noen du ikke egentlig er nær. Plis, prøv å kom deg ut før du også har mistet mye.

Likte noen før denne. Derfor jeg har den erfaringen. Har hatt en serie med limrence, aldri forelskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest goodbeforelong

Kan du ikke bare forsette behandlingen og nyte spenningen da? Om det ikke kommer til å skje noe uansett er det vel uproblematisk? 

Du skal vel ikke gå der til evig tid? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er du singel selv? 

Anonymkode: 28885...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fornuftige her er å bytte fysio. Du trenger selvfølgelig ikke forklare hvorfor. 

Men det er tydelig at du ikke vil det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feromoner, du må stappe blomster opp in i nesen. Følelsene du har kommer nok av parfymen hans og du blir vill og gal. Var forelsket en gang i ei jente jeg gikk i klassen med, vi hadde ingenting til felles og jeg visste vi ikke kunne vært i noe forhold, men gud den forelsket tok aldri slutt. Plutselig sier psykologen min, snu ryggen til når du får disse følelsene og poff så var de vekke. Ikke så lett å gjøre det i fysioterapi og det kan ta år å finne ut mentale triks å ungå tanken og utsatte seg selv i slike øyeblikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

goodbeforelong skrev (47 minutter siden):

Kan du ikke bare forsette behandlingen og nyte spenningen da? Om det ikke kommer til å skje noe uansett er det vel uproblematisk? 

Du skal vel ikke gå der til evig tid? 😊

Anser det igrunn dom ganske uskyldig, vet jo at d aldri kan eller kommer til å skje noe 😊 er kanskje ikke forelska, han er bare skikkelig behagelig å hvile blikket på også så fantastisk herlig holdning til livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Anser det igrunn dom ganske uskyldig, vet jo at d aldri kan eller kommer til å skje noe 😊 er kanskje ikke forelska, han er bare skikkelig behagelig å hvile blikket på også så fantastisk herlig holdning til livet.

Er ganske sikker på at han har merket at du er kåt.

Anonymkode: ed029...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du gjør med å fortsette med ham, det er å sabottere din egen helsefremgang, Ts.

Såsant du ikke har en mer alvorlig fysisk sykdom eller er i opptrening etter alvorlig ulykke, så stusser jeg også på at du har gått hos denne fysioterapeuten et helt år. Har det han gjør så liten effekt?

Uansett, du sabotterer deg selv, for du har ikke noe ønske om å bli bra nok til at du kan avslutte behandlingen. Og med det så tar du også opp plassen til noen som kan trenge behandling.

Slutt å kaste bort både din egen og fysioens tid!

Kutt båndene og gå ut og lev eget liv!

Anonymkode: f7a00...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det du gjør med å fortsette med ham, det er å sabottere din egen helsefremgang, Ts.

Såsant du ikke har en mer alvorlig fysisk sykdom eller er i opptrening etter alvorlig ulykke, så stusser jeg også på at du har gått hos denne fysioterapeuten et helt år. Har det han gjør så liten effekt?

Uansett, du sabotterer deg selv, for du har ikke noe ønske om å bli bra nok til at du kan avslutte behandlingen. Og med det så tar du også opp plassen til noen som kan trenge behandling.

Slutt å kaste bort både din egen og fysioens tid!

Kutt båndene og gå ut og lev eget liv!

Anonymkode: f7a00...4b9

Det er en kronisk sykdom og jeg er avhengig av fysikalsk behandling resten av livet.

Jeg går der ikke på gøy da. Jeg vet det er lange køer.  

Skulle heller vært uten sykdommen , men jeg fikk ikke det valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goodbeforelong
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er en kronisk sykdom og jeg er avhengig av fysikalsk behandling resten av livet.

Jeg går der ikke på gøy da. Jeg vet det er lange køer.  

Skulle heller vært uten sykdommen , men jeg fikk ikke det valget.

Men er du singel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

goodbeforelong skrev (7 minutter siden):

Men er du singel? 

JA d er jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest goodbeforelong
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

JA d er jeg

Da kan du bare forsette å gå der. Jeg er sikker på han håndterer dette utmerket. Finnes mange som går på jobb hver dag og har lyst på en kollega også 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd noe liknende for sikkert 20 år siden. Jeg var på kurs i Tromsø og måtte ha en akutt-time hos tannlegen. Ble helt blåst av banen da jeg satte meg i stolen. Noe så kjekt og fint har jeg nesten ikke sett før eller siden. Tenker enda på han selv om jeg er gift i dag og har det fint. Ting tar tid 😄 Han var ung og sikkert nyutdannet.

Anonymkode: 10ccb...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har opplevd noe liknende for sikkert 20 år siden. Jeg var på kurs i Tromsø og måtte ha en akutt-time hos tannlegen. Ble helt blåst av banen da jeg satte meg i stolen. Noe så kjekt og fint har jeg nesten ikke sett før eller siden. Tenker enda på han selv om jeg er gift i dag og har det fint. Ting tar tid 😄 Han var ung og sikkert nyutdannet.

Hvorfor er det bestandig helsearbeidere? 😂

Har noen her opplevd det utenfor et kontor med en kroppsrelatert mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

#den følelsen. Jeg var i utgangspunktet meget skeptisk til hele konseptet. Hjalp jo ikke at han var så sykt flott og omtrent la seg over meg på benken og hadde hes stemme🙈 Han skjønte jeg var brydd og moret seg nok med mitt unnvikende blikk. Tok noen mndr før jeg våget å se han i øynene 😅 NÅ sluker jeg han med blikket hver uke😜. Ikke så lett å koble han ut heller. Han er jo bare seg selv,  var litt tergete i starten men tror det var for å få meg til å slappe av. Han må bli utrolig slitenettersom han jager rundt i hodet mitt hele tiden. 

Tror aldri d går an å " komme over" Den mannen der. Har aldri før reagert så sterkt på en fremmed og ukjent mann. Han slo pusten ut av meg bare med utseende, latter og smil.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...