AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:55 #1 Del Skrevet søndag kl 11:55 Er det mulig det, å gifte seg uten? Samboer, altså dama har mast om å gifte oss før, men jeg har kviet meg veldig fordi jeg ikke har noen som er naturlig å spørre som forlover. Så I sommer luftet jeg ideen. Nå er hun små sur fordi jeg ikke har fridd enda og klikka vinkel når jeg sa vi skulle skrive samboerkontrakt I stedet, for en uke siden. Vi har vært sammen i 6 år og klart å fått til 3 barn så ja vi må vel. Føler samboerkontrakt var ute av bilde og gifteri er eneste løsning her nå. Har ikke hatt kontakt med de få vennene jeg hadde på mange herrens år pg av flytting langt unna etc og familien har jeg heller ingen hvor det ikke blir sært. Anonymkode: 19505...67a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacuzzi Skrevet søndag kl 11:59 #2 Del Skrevet søndag kl 11:59 Du må ikke ha en forlover under vielsen, men en forlover må signere på noen greier i Altinn. Det er egentlig det som er den eneste formelle oppgaven til en forlover. Så du må finne en person som kan signere disse papirene på dine vegne. Trenger ikke være en nær venn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:01 #3 Del Skrevet søndag kl 12:01 spørr en kollega du kommer overns med. Trenger bare å signere på nett Anonymkode: d4948...adb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet søndag kl 12:02 #4 Del Skrevet søndag kl 12:02 Nevøen min giftet seg i en matpause og det var de som jobbet på kontoret som underskrev for begge to. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:02 #5 Del Skrevet søndag kl 12:02 Jeg tror dere må snakke godt sammen. Fortell henne hva du kvier deg for. På meg høres det absolutt sårt ut at du ikke har nære venner. Det synes jeg det er viktig at hun vet. En annen ting å avklare er om det er selve bryllupet eller det å være gift som er viktigst for henne. Når det gjelder forlover, så må man ha noen som kan skrive under forloverbekreftelsen på de papirene som skal sendes inn i forbindelse med prøvingsattesten. Forloveren trenger ikke være tilstede under bryllupsseremonien. Der holder det med at noen bevitner at dere inngår ekteskapet. Hvis det er ekteskapet og ikke bryllupet som er viktigst for henne, er det jo ingen ting i veien for å gifte seg i det stille, enten i kommunen eller på en ambassade. Anonymkode: 43477...f64 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet søndag kl 16:03 #6 Del Skrevet søndag kl 16:03 Forlover trenger dere ikke, men det må være 2 vitner som signerer papirene. Vet om flere som kanskje ikke har hatt noen de ønsker som forlovere eller har omstendigheter som gjør at de ikke har noen rundt seg. Da er det kanskje noen på enten tinghuset/kirken som kan stille som vitner. Først snakk rundt om hviken type bryllup dere ønsker å ha og si for all del at du ikke har noen du vil spør om å være forlover. Kanskje møtes på halvveien da hun har et sterkt ønske om å gifte seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:10 #7 Del Skrevet søndag kl 16:10 Man kan gifte seg uten forlover. Som vitne i papirene dine kan du bruke bror, søster, mor, far, nabo hvemsomhelst Anonymkode: 41e46...39c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:46 #8 Del Skrevet mandag kl 08:46 Her er det litt forvirring. Forlover og vitne er ikke det samme. Et hvilket som helst vitne kan erstatte forlovere tilstedeværelse ved selve vielsen, men en forlovers viktigste formelle oppgave er faktisk før selve vielsen. Den som fyller ut forlovererklæring må kjenne og gå god for den som skal gifte seg. Det behøver ikke å være en kompis, kan like gjerne være et søsken, en annen slektning eller en kollega. https://snl.no/forlover Anonymkode: f5dcd...10b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet mandag kl 08:50 #9 Del Skrevet mandag kl 08:50 Jeg hadde min bror som forlover. Mannen hadde sin mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:55 #10 Del Skrevet mandag kl 08:55 Tenker det på ingen måte trenger være noen du er super close med. Du spørr hvem en som er mest naturlig. Skal dere ha et stort bryllup eller bare ned på rådhuset og skrive under på noen papirer? Da kan du jo spørre en kollega? Det viktigste er jo om du vil gifte deg eller ei, ikke om du har en forlover som er supernaturlig og spørre. Har en kompis som ble bedt om å være forlover til forloveden til ei venneine av dama hans i somer fordi han ikke hadde noen nære venner. De koste seg masse! Anonymkode: 70fb8...a73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:20 #11 Del Skrevet mandag kl 10:20 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er det mulig det, å gifte seg uten? Samboer, altså dama har mast om å gifte oss før, men jeg har kviet meg veldig fordi jeg ikke har noen som er naturlig å spørre som forlover. Så I sommer luftet jeg ideen. Nå er hun små sur fordi jeg ikke har fridd enda og klikka vinkel når jeg sa vi skulle skrive samboerkontrakt I stedet, for en uke siden. Vi har vært sammen i 6 år og klart å fått til 3 barn så ja vi må vel. Føler samboerkontrakt var ute av bilde og gifteri er eneste løsning her nå. Har ikke hatt kontakt med de få vennene jeg hadde på mange herrens år pg av flytting langt unna etc og familien har jeg heller ingen hvor det ikke blir sært. Anonymkode: 19505...67a Jacuzzi skrev (22 timer siden): Du må ikke ha en forlover under vielsen, men en forlover må signere på noen greier i Altinn. Det er egentlig det som er den eneste formelle oppgaven til en forlover. Så du må finne en person som kan signere disse papirene på dine vegne. Trenger ikke være en nær venn. Det kalles vitne, ikke forlover. Jeg har vært vitne for noen som ikke ønsket forlovere og denslags.. Men ja, man må ha vitner som kan signere. Anonymkode: a336c...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:46 #12 Del Skrevet mandag kl 14:46 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det kalles vitne, ikke forlover. Jeg har vært vitne for noen som ikke ønsket forlovere og denslags.. Men ja, man må ha vitner som kan signere. Anonymkode: a336c...0ef Det kalles også forlover. Ingen grunn til å påpeke feil når feil ikke er begått, eller? Se her: https://www.skatteetaten.no/skjema/q-0151-forlovererklaring/ Anonymkode: 642ef...a4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:09 #13 Del Skrevet mandag kl 16:09 Stakkars deg som må gifte deg mot din egen vilje. Jeg hadde aldri orket å gifte meg med noen som ikke egentlig hadde lyst til å være min ektefelle. Høres ut som hun har sett for mange amerikanske komedier eller vært i for mange venninners 'drømmebryllup'. Tull alt sammen. Hadde sagt til henne at greit da får vi stikke ned på rådhuset, noe fest blir ikke aktuelt. Anonymkode: d7deb...4f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet mandag kl 19:18 #14 Del Skrevet mandag kl 19:18 Ja, du må ha en forlover, men det trenger bare være en som er villig til å signere på at det ikke er noe i veien for at dere kan inngå ekteskap (gjøres i disse dager enkelt på nett). Denne personen trenger ikke være der under selve vielsen (der må bare et vitne være, men det kan være hvem som helst). Synes det er dumt om det er dette som stopper deg fra å gifte deg med kvinnen du elsker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:36 #15 Del Skrevet mandag kl 20:36 Vi hadde brødrene våre som «forlovere» det vil si at de signerte noen papirer. Anonymkode: ab21b...790 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #16 Del Skrevet 21 timer siden Vi gifter oss uten forlovere, ettersom mannen ikke var noen naturlig forlover. Dvs at noen i hans familie signerer i altinn, og i bryllupet er det vitner uansett. Går helt fint. Er visstnok trendy også, så kjør på😂 Men det viktigste her er å ta en god prat. Samboeren min brukte lang tid på å fri og jeg syntes det var veldig sårt. Viste seg at det som hindret han var dette med venner, forlover og forventninger i bryllup. Anonymkode: fef18...bd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå