Gå til innhold

Ble spurt om å bli Gudmor, men barnet blir ikke døpt likavell?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så en av mine nærmeste spurte meg i fjor rett etter datteren hennes ble født som er 1 år siden i dag faktisk om å bli Gudmor til barnet hennes. Jeg svarte jo selvfølgelig ja og spurte når dåpen skulle holdes og det var snakk om våren eller tidlig sommeren. Barnet fikk da julegave fra meg og jeg ble omtalt som Gudmoren hennes når hun snakket til babyen sin. Nå er jo ikke blitt noe dåp og de snakket om at de hadde ombestemt seg og jeg har heller ikke blitt bedt i noe bursdag som jeg blir til mine andre Gudbarn og jeg vet ikke med dere, men jeg synes at man skal kun kalle de som er fadder for Gudforeldre om de faktisk er det og ikke bare en sånn fin tittel man får🤷‍♀️ Jeg gir da som regel bare julegaver og bursdagssgaver til mine gudbarn og blir da veldig usikker på veien framover iforhold til det med gaver og hilsninger osv til barnet hennes. Vet ikke om hun forventer at jeg skal gi henne om jeg ikke er noe fadder på barnet siden hun aldri ble døpt.

Hva tenker dere?

Til info har hun 2 barn og jeg føler det blir litt feil å gi til hennes minste og ikke eldste om jeg ikke er fadder til noen av de, men tror jo at dette er noe jeg kanskje må snakke med henne om uansett🙈 Ønsket bare å lufte ut tankene først og muligens høre hva andre her tenker om en sånn situasjon der man kanskje ha opplevd noe lignende? Er jo litt sårt å bli spurt også da uten å faktisk bli fadder..

Kunne aldri tenkt å spurt noen om å bli fadder uten å gjennomføre en dåp, men det er da meg🤷‍♀️

Anonymkode: b0912...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Spør henne om du fremdeles er gudmor eller hva som er greia.

Anonymkode: dc35b...15f

Men jeg er jo ikke det om hun ikke blir døpt?😅  Er ikke interessert i bare tittel, men at man er "lovlig" gudmor. Bare usikker på hvordan det blir med gavegreiene framover siden hun har 2 barn og jeg gir kun gaver til gudbarna mine.

-TS

Anonymkode: b0912...2b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La være å gi gave du og blir det sagt noe, så informerer du bare om at du kun gir gaver til de du er fadder til. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...