Gå til innhold

Skal fjerne mandlene -trenger å høre fra andre som har gjort det.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal operere bort mandlene på sykehuset om en mnd ca pga har så mye og er småplager av mandelsteiner . Leser så mye skrekk historier på nett. Er det noen som har fjernet de i voksen alder her som kan skrive litt om hvirdan det gikk? Jeg er 36 år. Har fått utskrevet tramadol og Paracet som smertelindring . Hadde dere mye smerter ? Klarte dere spise noe? 

Anonymkode: 1aefe...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Skal operere bort mandlene på sykehuset om en mnd ca pga har så mye og er småplager av mandelsteiner . Leser så mye skrekk historier på nett. Er det noen som har fjernet de i voksen alder her som kan skrive litt om hvirdan det gikk? Jeg er 36 år. Har fått utskrevet tramadol og Paracet som smertelindring . Hadde dere mye smerter ? Klarte dere spise noe? 

Skrekkhistoriene kommer fra tiden da man brukte etermaske og skar med kirurgiske knivinstrumenter. 
I dag bruker de annen type bedøvelse, og laser. Tenk på at i løpet av et langt liv så er tiden du sliter under og etter å ha fått mandlene ut, en liten promille av den tiden du lever. Resten av livet sliter du verken med mandlene eller ettervirkninger av mandeloperasjonen. 
Ha is og gelé hjemme og kaldt å drikke. Samt supper og annet som er lett å svelge. Så går dette nok helt fint. 

Anonymkode: 737e5...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kommer til å merke det i halsen noen dager, blir som en skikkelig halsbetennelse om du noen gang har hatt det. Beste er å spise flytende/moset  og kalde ting. Men du har åpenbart fått sterke smertestillende så da vil det hjelpe godt på. Men ikke deilig å ha sånn vondt i halsen akkurat. 

Anonymkode: 97e81...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet mine da jeg var 22 år. Og hadde store smerter i 14 dager og sykmeldt i 14 dager pga fysisk jobb, så fikk jeg ikke lov å jobbe klarte omtrent ikke svelge noe. Så ble mye saft is.

Sønnen fjernet da han var 13. Der og store smerter, endte med lege skrev ut sterkere smertestillende for at han skulle få i seg væske, han begynte å blø etter noen dager og, så ble ambulanse tur for å gå stoppet blødninger.  Måtte være hjemme i 14 dager, fikk ikke lov å anstrenge seg.Noe en ska være veldig obs på

Mens jenta som fjernet da ho var 2 år virket ikke plaget i det hele tatt. Noe legen og sa. Jo yngre en er når en fjerner mindre plager pleide en å få. 

Anonymkode: 78932...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg fjernet mine da jeg var 22 år. Og hadde store smerter i 14 dager og sykmeldt i 14 dager pga fysisk jobb, så fikk jeg ikke lov å jobbe klarte omtrent ikke svelge noe. Så ble mye saft is.

Sønnen fjernet da han var 13. Der og store smerter, endte med lege skrev ut sterkere smertestillende for at han skulle få i seg væske, han begynte å blø etter noen dager og, så ble ambulanse tur for å gå stoppet blødninger.  Måtte være hjemme i 14 dager, fikk ikke lov å anstrenge seg.Noe en ska være veldig obs på

Mens jenta som fjernet da ho var 2 år virket ikke plaget i det hele tatt. Noe legen og sa. Jo yngre en er når en fjerner mindre plager pleide en å få. 

Anonymkode: 78932...3e7

Hvor lenge er det siden du fjernet dine mandler? 
Både kirurgi og verden generelt går raskt fremover til nye og mer skånsomme måter å gjøre dette på. 

Anonymkode: 737e5...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...