Gå til innhold

Hemmelig forhold på jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har et hemmelig forhold til en leder på jobb, men han er ikke min egen leder. Under en jobbmiddag med flere kollegaer til stede satt jeg ved siden av denne mannen. Mannen tok en slurk fra min glass, noe som virket helt naturlig for ham der og da. Andre kollegaer la merke til det. Hva vil de tenke når de så dette? Vil de begynne å mistenke at mitt forhold til denne lederen er mer enn bare et kollegialt eller profesjonelt forhold? Hvis du var min kollega, hva tenker du? 

Anonymkode: 7e8f0...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg ville tenkt at det var en nærere relasjon mellom dere enn dere gir uttrykk for. 

Anonymkode: b8077...b83

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg ville tenkt at det var en nærere relasjon mellom dere enn dere gir uttrykk for. 

Anonymkode: b8077...b83

Å nei... Det er det jeg ikke vil skal skje... Uff...  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre sine forhold har jeg null interesse av. Hadde trolig ikke tenkt noe.

Ønsker du at folk skal finne ut?

Anonymkode: 76083...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Andre sine forhold har jeg null interesse av. Hadde trolig ikke tenkt noe.

Ønsker du at folk skal finne ut?

Nei, absolutt ikke... jeg ønsker ikke at folk skal finne ut, nei, nei nei.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, absolutt ikke... jeg ønsker ikke at folk skal finne ut, nei, nei nei.. 

Da bør du avslutte det. For mange er megaflinke på å finne ut av sånt. Den dagen de finner ut går det trolig ikke så bra uansett.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det så farlig om noen finner det ut?

Anonymkode: 9f86c...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det er jo litt "intimt" eller hva man skal si.

Man merker jo når folk er mer komfortable med hverandre enn det som er normalen for kolleger. Og det blir man jo gjerne tatt i på andre måter enn at man gjør noe så konkret som å dele vannglass altså.

Jeg har sett mange kontor-romanser og også være del av et par. Noen folk plukker det opp bare på hvordan man er med hverandre og ser på hverandre. Noen har ekstremt finjusterte antenner på sånt. Hyper-empater, de bare har en radar som tar inn alle andres følelsesliv enten de vil eller ei. De kan bruke to sekunder på å se på en interaksjon mellom to kolleger og si om de har følelser for hverandre eller ligger med hverandre. 

Så det går nesten aldri an å skjule pga dette. De forteller det videre, og da legger også de mer "sløve" merke til det.

Anonymkode: b56e5...f6f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er det så farlig om noen finner det ut?

Fordi at begge er gift og har familie... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fortjener jo alle at det finnes ut

Anonymkode: 33a1d...e62

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hm, det er jo litt "intimt" eller hva man skal si.

Man merker jo når folk er mer komfortable med hverandre enn det som er normalen for kolleger. Og det blir man jo gjerne tatt i på andre måter enn at man gjør noe så konkret som å dele vannglass altså.

Jeg har sett mange kontor-romanser og også være del av et par. Noen folk plukker det opp bare på hvordan man er med hverandre og ser på hverandre. Noen har ekstremt finjusterte antenner på sånt. Hyper-empater, de bare har en radar som tar inn alle andres følelsesliv enten de vil eller ei. De kan bruke to sekunder på å se på en interaksjon mellom to kolleger og si om de har følelser for hverandre eller ligger med hverandre. 

Så det går nesten aldri an å skjule pga dette. De forteller det videre, og da legger også de mer "sløve" merke til det.

Det er jo helt utrolig at noen er sånn... OMG!!  jeg tror på det du sier her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en nær kollega på jobb. Han er mann, jeg kvinne. Vi er bare gode venner, og kan typisk smake på hverandres drink når vi er ute med jobben. Vi er begge gift på hver vår kant, men folk vet vi jobber tett, så har ikke tenkt noen tror vi ligger med hverandre fordi vi har tettere intimsone enn andre kollegaer. 

Anonymkode: 40349...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Med andre ord: Dere er begge komplette drittsekker.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med andre ord: Dere er begge komplette drittsekker.

Det finnes alltid noen som deg – moralsk politi – som liker å dømme andre. Get a life! 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt utrolig at noen er sånn... OMG!!  jeg tror på det du sier her...

Ja, det er alltid sånn... hver gang når et sånt forhold kommer frem i lyset, så er det noen kolleger (gjerne de som er litt ute av loopen generelt) som er overrasket og har ikke skjønt noenting, mens det står et par andre og smiler og tenker at dette har de jo visst i et år, de visste det før paret visste det selv omtrent.

De har jo ikke noe konkret på deg da. Er de sladrete av seg, så er det eneste de kan si til andre at "se på de der to, der er det noe". Er jo gjerne sånn ryktene starter, da.

Men ja, tror det som sagt er vanskelig å unngå når man har en affære på kontoret, det hører med i gamet. Det trenger ikke bety at dere blir tatt i det eller at ryktene når noen partnere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er ikke sikkert forholdet er så hemmelig som dere tror.

Jeg hadde to kolleger som åpenbart hadde et "hemmelig" forhold. De var gift på hver sin kant. De trodde nok at ingen visste, men veldig mange forstod hva som foregikk.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er alltid sånn... hver gang når et sånt forhold kommer frem i lyset, så er det noen kolleger (gjerne de som er litt ute av loopen generelt) som er overrasket og har ikke skjønt noenting, mens det står et par andre og smiler og tenker at dette har de jo visst i et år, de visste det før paret visste det selv omtrent.

De har jo ikke noe konkret på deg da. Er de sladrete av seg, så er det eneste de kan si til andre at "se på de der to, der er det noe". Er jo gjerne sånn ryktene starter, da.

Men ja, tror det som sagt er vanskelig å unngå når man har en affære på kontoret, det hører med i gamet. Det trenger ikke bety at dere blir tatt i det eller at ryktene når noen partnere. 

Takk skal du ha! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hei, Jeg har et hemmelig forhold til en leder på jobb, men han er ikke min egen leder. Under en jobbmiddag med flere kollegaer til stede satt jeg ved siden av denne mannen. Mannen tok en slurk fra min glass, noe som virket helt naturlig for ham der og da. Andre kollegaer la merke til det. Hva vil de tenke når de så dette? Vil de begynne å mistenke at mitt forhold til denne lederen er mer enn bare et kollegialt eller profesjonelt forhold? Hvis du var min kollega, hva tenker du? 

At dere har ett forhold, sånt er lett å se, selv om dere prøver å skjule det. 

Anonymkode: bd9ae...9f1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er spot on. Jeg hadde to kollegaer en gang som i lang tid hadde et «hemmelig» forhold til hverandre. Noe kollegaer visste det omtrent før det startet, andre ble totalt overrasket da det ble kjent. Begge disse var gift og hadde barn på hver sin kant, men det var en match made in heaven så de ble skilt, sammen og har nå vært sammen i maaange år. 

Anonymkode: b5bad...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Da må dere avslutte det. Eller gå ifra ektefeller.  Men for å svare på spørsmålet så ville jeg tenkt at det var noe mellom dere om jeg hadde observert at han drakk av glasset ditt og du ikke reagerte. Hvis du hadde reagert som om en annen kollega hadde gjort det samme ville jeg ansett det som en feil fra hans side.  Jeg hadde et forhold på jobb en gang, som vi skjulte fordi han hadde en høyere stilling enn meg og jeg var ikke sikker på hvor forholdet kom til å gå. Men jeg forventet ikke at folk ikke kom til å plukke det opp. Plutselig står man nærmere enn normalt selv om man ikke tenker over det. Eller så er det noe med måten man svarer hverandre på eller noe annet. Det er så ekstremt mange små tegn man ikke tenker over som man gjør med de man kjenner godt. Jeg husker han skulle forbi meg engang og uten å tenke på det tok han lett på ryggen min nær midje. Etter Me Too gjør ikke menn det lenger, ikke med mindre man kjenner hverandre og jeg så at en kollega fikk det med seg. Da var løpet kjørt.

Anonymkode: 3ce9d...e94

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...