AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Jeg har arvet en bunad som er litt for stor og må sys inn. Jeg har hele tiden tenkt at man må dra til husfliden eller andre bunadsspesialister, men så gikk jeg forbi en liten «systue» i nabolaget som reklamerte med at de fikser bunader. Hvor mye har det egentlig å si hvor man gjør det? Anonymkode: 504ad...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Hvis de har erfaring med å sy inn bunader, så kan de sikkert gjøre en god jobb. Bare pass på at de ikke klipper bort det overskytende stoffet! Jeg vet om folk som har brent seg på det. Bunaden kunne ikke sys ut igjen senere, til stor fortvilelse for hun som hadde arvet sin bestemors bunad. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Nei nei! Det kan gå galt. Jeg ville gått til en bunad syerske. Uten tvil. Koster sikkert mer, men verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Hulderen skrev (1 minutt siden): Hvis de har erfaring med å sy inn bunader, så kan de sikkert gjøre en god jobb. Bare pass på at de ikke klipper bort det overskytende stoffet! Jeg vet om folk som har brent seg på det. Bunaden kunne ikke sys ut igjen senere, til stor fortvilelse for hun som hadde arvet sin bestemors bunad. Takk for tips! Utrolig at noen kan finne på å gjøre noe sånt 😅 Anonymkode: 504ad...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 48 minutter siden #5 Del Skrevet 48 minutter siden Stor pike skrev (1 time siden): Nei nei! Det kan gå galt. Jeg ville gått til en bunad syerske. Uten tvil. Koster sikkert mer, men verdt det. Tror du det er greit nok med en uavhengig syerske som har erfaring med bunad eller bør det være hos en større aktør som husfliden? Jeg er for eksempel litt skeptisk til systua jeg gikk forbi fordi jeg har inntrykk av at de ikke egentlig er spesialist på bunad (med fare for å være fordomsfull: de er ikke norske) selv om de nok er dyktige syersker. Fant imidlertid en annen syerske (liten aktør, virker som hun tar i mot kunder hjemme) som har mange års erfaring med bunader og tidligere har jobbet for en av de store. Vil det være «trygt nok»? Anonymkode: 504ad...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 22 minutter siden #6 Del Skrevet 22 minutter siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tror du det er greit nok med en uavhengig syerske som har erfaring med bunad eller bør det være hos en større aktør som husfliden? Jeg er for eksempel litt skeptisk til systua jeg gikk forbi fordi jeg har inntrykk av at de ikke egentlig er spesialist på bunad (med fare for å være fordomsfull: de er ikke norske) selv om de nok er dyktige syersker. Fant imidlertid en annen syerske (liten aktør, virker som hun tar i mot kunder hjemme) som har mange års erfaring med bunader og tidligere har jobbet for en av de store. Vil det være «trygt nok»? Anonymkode: 504ad...c17 Det er vel erfaring med bunad som er cluet her. Jeg har sett bunader ødelagt fra systuer. Selv bruker jeg en utmerket bunadsyerske med egen bedrift hjemme. Alltid fornøyd. Høres ut som du har funnet en bra dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå