AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Hvordan foregår me utredning? Har blitt henvist til en spesialist på lokal sykehuset- som visstnok skal ha en kartlegging- og denne kan så henvise videre til me-senteret på Aker. kan noen si hva som gjøres ? Anonymkode: 868ea...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden De tar et bredt batteri med blodprøver og sykdomshistorikk, og det bør også være en god psykologisk, og helst også nevropsykologisk, undersøkelse. Ved ME skal alt av andre sykdommer med overlappende symptomer utelukkes. Det er mange typer tilstander, fysiske og psykiske, med relativt like symptomer som ME, og det er bare fint for deg om dette oppdages så du ikke ender med en ME-diagnose. Fordi det er ingen behandling tilgjengelig for denne sykdommen. Anonymkode: 8616d...7a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan foregår me utredning? Har blitt henvist til en spesialist på lokal sykehuset- som visstnok skal ha en kartlegging- og denne kan så henvise videre til me-senteret på Aker. kan noen si hva som gjøres ? Anonymkode: 868ea...c92 ME senteret på Aker tar kun i mot om du er utredet for «alt annet» først. Så viktig at utredning er nøye. Jeg ble utredet via fastlege som henviste meg hit og dit i spesialisthelsetjenesten iht symptomene jeg hadde. Etter 1 1/2 år så konkluderte han med at dette mest sannsynlig dreide seg om ME -han henviste meg da til ME senteret på Aker for en sec op. Etter div tverrfaglige timer der så bekreftet de diagnosen. Så fikk diagnosen 3 år etter jeg først ble syk. Anonymkode: 67828...045 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ME senteret på Aker tar kun i mot om du er utredet for «alt annet» først. Så viktig at utredning er nøye. Jeg ble utredet via fastlege som henviste meg hit og dit i spesialisthelsetjenesten iht symptomene jeg hadde. Etter 1 1/2 år så konkluderte han med at dette mest sannsynlig dreide seg om ME -han henviste meg da til ME senteret på Aker for en sec op. Etter div tverrfaglige timer der så bekreftet de diagnosen. Så fikk diagnosen 3 år etter jeg først ble syk. Anonymkode: 67828...045 Glemte å skrive -prøvde også div behandling (psykisk og fysiske ) mens jeg var i utredning, men alt gjorde meg dårligere -så det også var en indikasjon på diagnosen. Anonymkode: 67828...045 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå