Gå til innhold

Har du pyntet til advent? ⭐️

AnonymBruker

Advent og jul  

81 stemmer

1. 1. Har du pyntet til advent?

• Ja
      13
    • Nei
      68

Anbefalte innlegg

Tok opp stjerner, adventsstake og andre lys for en uke siden. Samme med julegardiner og juleduker. Kommer nok noen nisser og diverse frem i helgen 🎅🏼

Anonymkode: c929e...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei. Har heller ikke satt på pinnekjøttet, fyrt opp nyttårsrakettene eller pyntet til påske ennå. Pleier å vente til vi er der :)

Anonymkode: 205fa...943

:fnise:

Enig! Feirer heller ikke 17. mai en måned før!

Hvis det er advent og jul hele året, forsvinner gleden ved det. Jeg finner frem stjernene og annen førjulspynt til helgen da det er første søndag i advent. Har også lys til et tre som står på verandaen. Gleder meg, synes nesten førjulstiden er den koseligste.

Anonymkode: cbe72...5aa

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke klar. Føler det å pynte før fjerner magien jeg føler på 1 desember. Skal pynte dagen før.

Anonymkode: f6559...f9b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Mange av naboene har gjort det, men vi driver fremdeles med julerengjøringa. Alt skal være klart på søndag. Uansett er vi temmelig neddempa i pyntinga vår. Vi skiller for øvrig mellom advent (fiolett) og jul (rødt).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei. Har heller ikke satt på pinnekjøttet, fyrt opp nyttårsrakettene eller pyntet til påske ennå. Pleier å vente til vi er der :)

Anonymkode: 205fa...943

Fyrverkeriet gikk opp 16.november, da Bergen feiret at julen var i gang med lysfest. Samtidig som de sang "Glade jul" og tente julegran.

Første pinnekjøttet hadde vi en uke etterpå, fast tradisjon samtidig som den første julepynten kommer opp. 

Anonymkode: 3717c...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hengt opp gardiner og utelys, resten er funnet fram men ikke satt på plass. Det blir til helga :)

Anonymkode: b2ea2...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvis det er advent og jul hele året, forsvinner gleden ved det. Jeg finner frem stjernene og annen førjulspynt til helgen da det er første søndag i advent. Har også lys til et tre som står på verandaen. Gleder meg, synes nesten førjulstiden er den koseligste.

Jul og advent hele året fordi man pynter litt før 1.desember…? Og jul og 17.mai kan ikke akkurat sammenlignes.
Jeg gidder ikke ha det hengende uti januar, og jeg elsker den magiske tiden før jul, så da begynner jeg litt før. 

Anonymkode: c929e...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er ikke mange dagene til 1.desember da. Julen er ikke 1.desember heller, kun adventstid :) Jeg tenker det er helt innafor, selv pynter jeg fredagen før 1.søndag i advent. 

Anonymkode: 863b5...fa2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...