Gå til innhold

Advent og jul  

81 stemmer

1. 1. Har du pyntet til advent?

• Ja
      13
    • Nei
      68

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere pyntet til advent, hengt opp stjerner/adventstake og utelys? 🎄 Når gjorde dere det, eller når planlegger dere å gjøre det ? Når mener dere det er innafor å starte adventstida?  

Jeg mener da ikke om du har pyntet til jul med nisser og juletrær. Kun adventspynt. 

Anonymkode: 863b5...fa2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, for meg er det en selvfølge å ikke pynte til advent før det faktisk er advent. Jeg vil glede meg over tradisjonene jeg liker, så for meg ligger også en stor del av sjarmen i å følge nettopp tradisjonene. 

Hva andre gjør bryr meg fint lite. Mine tradisjoner blir ikke ødelagt av at noen pynter før eller senere.

Anonymkode: b3a2d...119

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, dropper slikt. :) 

• Nyttig 1
Skrevet

Nei, har pyntet til jul. 

Anonymkode: 3717c...9b4

Skrevet

Nei, begynner 1. desember.

Anonymkode: bfdbc...5ad

• Liker 4
Skrevet

Her har jeg tent adventlysene inne. På torsdag i neste uke tennes julegranen i sentrum her,så jeg synes ikke det er for tidlig. Men jeg har ikke satt frem julepynten ennå.

Anonymkode: e4578...146

Skrevet

Jeg har hengt opp lys ute, men det er litt mer fordi november er så mørk. Pynter ikke spesielt til advent, men pynter til jul i første halvdel av desember. Da blir det stjerner og staker i vinduene, og nisser rundt omkring. Juletre kommer senere.

Anonymkode: 489f5...f13

• Liker 1
Skrevet

Jeg har funnet frem adventsstjerner og elektriske adventsstaker for å sjekke at lyspærene fremdeles virker.
Jeg har batterier til adventsstaken med LED-lys.
Bordløperne blir vasket og strøket i løpet av uken.

Utelysene måtte byttes i år, men kommer vel også på plass i løpet av uken.

På søndag er alt på plass, og lysene tennes :)

Anonymkode: 21af1...946

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi reiser bort søndag 1.desember om morgenen og blir borte noen dager, så ting kommer opp i løpet av kommende uke!

Anonymkode: 9ad70...1f6

• Nyttig 1
Skrevet

Nei. Venter til advent

Anonymkode: 167e2...52b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, det gjør jeg neste helg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Pynter til advent med lysfat med fire lys på og pynt, adventstjerernen, lilla duker men finner det frem den 1. søndagen i advent, altså neste helg.

Anonymkode: 6b331...f11

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, holder på med oppussing så blir nok ikke noe pynting til advent i år i det hele tatt. Forhåpentligvis ferdige nok til at det kan pyntes til jul 😅

Anonymkode: d27e0...249

• Liker 1
Skrevet

Neste søndag 

smileys-christmas-843789.gif.7758917660d404cf23b4815d3fb235ff.gif

Da blir all høstpynten tatt ned og lyslenker med høstblader byttes ut med adventspynt. Søndag blir jeg å hente den kassen som står advent på og henge opp adventstjerernen, stryke og skifte til lilla duker og løpere, pynte lysfat og tenne det første lyset. 

• Liker 1
Skrevet

Når advent begynne så ^^, 

• Nyttig 1
Skrevet

Venter til 1.advent, som er en uke til. 

• Nyttig 1
Skrevet
Sicktrip skrev (3 minutter siden):

En ting er ihvertfall sikkert. Julelys som kommer opp ute i disse dager, blir å se i 3-4 måneder fremover 😏

Vinterlys, ikke julelys.

Og vi har det oppe ut februar. 

Anonymkode: 3717c...9b4

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenner adventsstjerna 1. søndag i advent, og det samme med adventsstaken. 

Jeg har tatt fram noe av de lysene som pleier å være en del av advents- og julepynten hos oss, men huset bærer ikke akkurat preg av verken advents- eller julepynting. 

Jo, jeg har forresten hengt opp julekrans på ytterdøra. Det skjedde i går, for da kjøpte jeg den på ett av de utrolig mange julemarkedene som finner sted denne helga i det området jeg bor. 

Anonymkode: 3f32d...b28

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...