AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:32 #1 Del Skrevet søndag kl 07:32 I natt når jeg var oppe på do var urinen nesten svart altså mørk mørk brun. Nå i morges bare mørk brun. Er dette noe som bør sjekkes kjapt evt? Har i tillegg vondt nederst i ryggen men det tror jeg kan skyldes at jeg løfta feil i går. Og litt små stikking i magen men ikke noe grusomt vondt heller ikke noe feber. Spør fordi jeg reiser til utlandet i morgen tidlig og vil helst ikke møte en lege som ikke kan engelsk til uken 😅 er dette noe som mest sannsynlig går over av seg selv? Anonymkode: aa733...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet søndag kl 07:37 #2 Del Skrevet søndag kl 07:37 Du bør ta tlf til legevakta 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:49 #3 Del Skrevet søndag kl 08:49 Ja, synlig blod i urinen bør du sjekke opp. Sannsynligvis er det ufarlig, og vil gå over, men det kan potensielt også være alvorlig. https://nhi.no/symptomer/nyrer-og-urinveier/blod-i-urinen-veiviser/hva-kan-arsaken-vere Anonymkode: 94a41...f38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:54 #4 Del Skrevet søndag kl 08:54 Har du drukket lite, spist noe spesielt? Da jeg hadde UVI oppdaget jeg det fordi det var blod i urinen, men da var det helt rødt. Urinprøven så ut som en blodprøve... 🫣 Anonymkode: d2ee9...0d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:59 #5 Del Skrevet søndag kl 08:59 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du drukket lite, spist noe spesielt? Da jeg hadde UVI oppdaget jeg det fordi det var blod i urinen, men da var det helt rødt. Urinprøven så ut som en blodprøve... 🫣 Anonymkode: d2ee9...0d4 Testet i sted med strix, 3+ på blod, 3 på protein, ingen glukose. Men har drukket som jeg pleier 1,5-2l i går. Men altså ikke rødt bare veldig mørkt. Anonymkode: aa733...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:00 #6 Del Skrevet søndag kl 09:00 Nyrebekken betennelse? Gå til legen du 😊 Anonymkode: 55c01...583 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:01 #7 Del Skrevet søndag kl 09:01 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Testet i sted med strix, 3+ på blod, 3 på protein, ingen glukose. Men har drukket som jeg pleier 1,5-2l i går. Men altså ikke rødt bare veldig mørkt. Anonymkode: aa733...83b Var det utslag på nitritt ? Anonymkode: 55c01...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:02 #8 Del Skrevet søndag kl 09:02 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nyrebekken betennelse? Gå til legen du 😊 Anonymkode: 55c01...583 Bør det tas i dag? Eller kan det vente til fredag/lørdag neste uke? Anonymkode: aa733...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:03 #9 Del Skrevet søndag kl 09:03 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var det utslag på nitritt ? Anonymkode: 55c01...583 Tror ikke det var på testen men visst det var tror jeg ikke det slo ut, da hadde jeg sikkert husket d Anonymkode: aa733...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:04 #10 Del Skrevet søndag kl 09:04 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bør det tas i dag? Eller kan det vente til fredag/lørdag neste uke? Anonymkode: aa733...83b Om du har nyrebekkenbetennelse kan ikke det vente nei. Anonymkode: d2ee9...0d4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:06 #11 Del Skrevet søndag kl 09:06 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om du har nyrebekkenbetennelse kan ikke det vente nei. Anonymkode: d2ee9...0d4 Burde ikke det i så fall gjøre ganske vondt og fått feber? Anonymkode: aa733...83b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:06 #12 Del Skrevet søndag kl 09:06 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bør det tas i dag? Eller kan det vente til fredag/lørdag neste uke? Anonymkode: aa733...83b "Nyrebekkenbetennelse krever rask behandling. Ubehandlet kan infeksjonen skade nyrene, eller bakteriene kan spre seg over til blodstrømmen og forårsake en livstruende blodforgiftning (sepsis)." Anonymkode: d2ee9...0d4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:08 #13 Del Skrevet søndag kl 09:08 Nyresvikt Anonymkode: ae53b...133 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:09 #14 Del Skrevet søndag kl 09:09 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Burde ikke det i så fall gjøre ganske vondt og fått feber? Anonymkode: aa733...83b Mørk urin bør uansett sjekkes opp så fort som mulig. Det kan være tegn på alvorlig sykdom. Anonymkode: d2ee9...0d4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:16 #15 Del Skrevet søndag kl 09:16 Jeg fikk mye blod i urinen på en helg, Ringte legevakten og fikk beskjed om å vente til over helgen og kontakte fastlege og da levere urinprøve. De fant aldri ut hva som var årsaken og det har ikke skjedd i ettertid. Anonymkode: bdd7a...65e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet søndag kl 09:16 #16 Del Skrevet søndag kl 09:16 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Bør det tas i dag? Eller kan det vente til fredag/lørdag neste uke? Anonymkode: aa733...83b Det er jo bare å ringe legevakta og be om råd! Det er det de er til. Da får du (forhåpentligvis) et kvalifisert svar. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:38 #17 Del Skrevet søndag kl 09:38 petterm skrev (21 minutter siden): Det er jo bare å ringe legevakta og be om råd! Det er det de er til. Da får du (forhåpentligvis) et kvalifisert svar. Ringer de i ettermiddag visst det ikke er blitt bedre evt visst det forverrer seg. Anonymkode: aa733...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet søndag kl 09:46 #18 Del Skrevet søndag kl 09:46 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ringer de i ettermiddag visst det ikke er blitt bedre evt visst det forverrer seg. Anonymkode: aa733...83b Hvorfor vente? Tror det er roligere på legevakten nå enn i ettermiddag. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:55 #19 Del Skrevet søndag kl 09:55 Har eksamen på et kurs i dag, og kan jo hende eg slipper dra inn i det hele tatt visst det bedrer seg. Anonymkode: aa733...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:57 #20 Del Skrevet søndag kl 09:57 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I natt når jeg var oppe på do var urinen nesten svart altså mørk mørk brun. Nå i morges bare mørk brun. Er dette noe som bør sjekkes kjapt evt? Har i tillegg vondt nederst i ryggen men det tror jeg kan skyldes at jeg løfta feil i går. Og litt små stikking i magen men ikke noe grusomt vondt heller ikke noe feber. Spør fordi jeg reiser til utlandet i morgen tidlig og vil helst ikke møte en lege som ikke kan engelsk til uken 😅 er dette noe som mest sannsynlig går over av seg selv? Anonymkode: aa733...83b Men ber ikke om råd på et nettforum, for annet enn bagateller. Dette er ingen bagatell, så da er første instans du kontakter legevakt, ring 116 117, så kommer du greit frem. Anonymkode: 268cf...5df 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå