AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #21 Del Skrevet 25. november 2024 Tått skrev (52 minutter siden): Synes det er smått merkelig at ts i alle "kjøpebruktbiltrådene" her inne absolutt ikke vil ha elbil..mens folk i den virkelige verden bare vil ha elbiler. 🤔 Det er mange utenfor KG også, som ikke vil ha elbil. Sier jo mer om hvor trangsynt du er. Anonymkode: 6cb44...299 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #22 Del Skrevet 25. november 2024 Tått skrev (2 timer siden): Synes det er smått merkelig at ts i alle "kjøpebruktbiltrådene" her inne absolutt ikke vil ha elbil..mens folk i den virkelige verden bare vil ha elbiler. 🤔 KG er vel preget av fattige folk, gjerne med begrensa utdanningsbakgrunn. Bare se hvor utrolig mange tråder om uføretrygd det fins her inne. Det er dyrt å være fattig, og det er dumt å bade i feilinformasjon på nettet. Slik ender man opp med dieselbil i 2024. Anonymkode: 67916...f8b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 25. november 2024 #23 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): KG er vel preget av fattige folk, gjerne med begrensa utdanningsbakgrunn. Bare se hvor utrolig mange tråder om uføretrygd det fins her inne. Det er dyrt å være fattig, og det er dumt å bade i feilinformasjon på nettet. Slik ender man opp med dieselbil i 2024. Anonymkode: 67916...f8b Du har nok rett. Å legge 250 000 på bordet for en dieselbil nå er rent idiotiskt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #24 Del Skrevet 25. november 2024 Tått skrev (4 timer siden): Du har nok rett. Å legge 250 000 på bordet for en dieselbil nå er rent idiotiskt. Hvorfor det? Er mange som vil ha bensin/diesel biler enda! Anonymkode: 6cb44...299 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #25 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor det? Er mange som vil ha bensin/diesel biler enda! Anonymkode: 6cb44...299 ...og tilbake i sirkel vi går. Tar aldri slutt, dette her, på KG. Anonymkode: 67916...f8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 25. november 2024 #26 Del Skrevet 25. november 2024 Jeg ville sett på eksempelvis Ford S-MAX, da får en enda mer plass, individuelle bakseter, god bredde, sikker, samt at en setter seg ikke ned eller opp, men inn. Når det er sagt så ville jeg sterkt vurdert elbil, særlig når en kjøper SUV eller lignende så består mye av prisen av bilen i avgifter. Det er ikke unormalt at 50% av prisen er rene avgifter. Når har produksjonsnivået til elbiler blitt slik at en også der har volum-fordeler, dette sammen med gunstige avgiftsordninger/MVA gir klar fordelen til elbil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 25. november 2024 #27 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor det? Er mange som vil ha bensin/diesel biler enda! Anonymkode: 6cb44...299 Fordi det er idiotisk å betale 250K for noe som er verdiløst om bare noen måneder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #28 Del Skrevet 25. november 2024 Tått skrev (19 minutter siden): Fordi det er idiotisk å betale 250K for noe som er verdiløst om bare noen måneder. Dummeste jeg har hørt😆😆 Du tror det er et forbud fra 1/1-25? Nei det er ikke det, og de er desverre mindre verdiløse enn en elbil som ikke holder mål! Anonymkode: 6cb44...299 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #29 Del Skrevet 25. november 2024 Pyja skrev (På 24.11.2024 den 8.11): Jeg ønsker å kjøpe en bruktbil. Budsjett ca 250 tusen. Ønsker SUV, automat, 4x4 og bakseteplass med god plass til barneseter. Hadde i grunn sett for meg XC60, men tror baksete og fotplass blir for små. For Kuga blir vel samme greia. BMW X5 har jeg lest også har lite plass bak? Trenger tips. Hadde sett for meg diesel bil, da jeg har lest at hybrid har så dyre servicer pga det er mere omfattende da det ikke kun er forbrenningsmotor, men også el motor og batteri. Kjøremønster er ca 30 km hver dag + 120 km i helgene. Med en ny bruktbil vil nok langturene bli oftere. Om jeg skulle gå for hybrid, tenkte jeg kanskje ikke-ladbar hybrid RAV4 var ok bil? En ladbar hybrid blir for dyr. Ellers har jeg sett på Outlander. Hadde vært fint med tips. Jeg har RAV4 diesel. Eeeeeeelsker bilen. Det gjør mann og barna også. Anonymkode: 98f4c...fbe 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 25. november 2024 #30 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dummeste jeg har hørt😆😆 Du tror det er et forbud fra 1/1-25? Nei det er ikke det, og de er desverre mindre verdiløse enn en elbil som ikke holder mål! Anonymkode: 6cb44...299 Hvem trenger forbud? Måtte det forbud til for å få folk til å slutte å kjøpe billedrørsTV? Hva med fotoapparat med filmrull fra Kodak? Nokias knapptelefoner da?..hvor ble det av de? Vi er ikke 24 mnd unna engang at en NY elektrisk familiebil med god rekkevidde koster 250 000. Fossilbilen er steindød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #31 Del Skrevet 25. november 2024 Tått skrev (54 minutter siden): Hvem trenger forbud? Måtte det forbud til for å få folk til å slutte å kjøpe billedrørsTV? Hva med fotoapparat med filmrull fra Kodak? Nokias knapptelefoner da?..hvor ble det av de? Vi er ikke 24 mnd unna engang at en NY elektrisk familiebil med god rekkevidde koster 250 000. Fossilbilen er steindød. Enda mer dumt😅🤣😂 Så du tror en elbil til 250.000,- er på størrelse med stor familiebil som TS ettetspør? Fortsatt det dummeste jeg har lest!🤡 De som er i den prisklassen er små/mellomstore! Anonymkode: 6cb44...299 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sicktrip Skrevet 25. november 2024 #32 Del Skrevet 25. november 2024 (endret) . Endret 26. november 2024 av Sicktrip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 25. november 2024 #33 Del Skrevet 25. november 2024 Tått skrev (4 timer siden): Hvem trenger forbud? Måtte det forbud til for å få folk til å slutte å kjøpe billedrørsTV? Hva med fotoapparat med filmrull fra Kodak? Nokias knapptelefoner da?..hvor ble det av de? Vi er ikke 24 mnd unna engang at en NY elektrisk familiebil med god rekkevidde koster 250 000. Fossilbilen er steindød. Men nå er det fossilbil ts trenger og vil ha. Og da kan du preke og lovprise elbil så mye du bare orker, det er ikke det ts er ute etter 🙄 Leste du i det hele tatt det første innlegget i tråden? Eller er du bare i denne tråden for å prøve hardt å overbevise ts? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #34 Del Skrevet 26. november 2024 Tått skrev (På 25.11.2024 den 9.59): Synes det er smått merkelig at ts i alle "kjøpebruktbiltrådene" her inne absolutt ikke vil ha elbil..mens folk i den virkelige verden bare vil ha elbiler. 🤔 Hva er poenget med å gjøre alle tråder om til en "elbil versus bensin/dieselbil" for dere elbilfantastene? Alle europeiske bilfabrikanter vil holde liv i bensinbiler/dieselbiler og ikke minst hybridbiler i mange tiår fremover, sannsynligvis også etter at elbilene har dødd ut. Dere elbilfantastene må lære dere å se ut av Norge. Ja, vi skattebetalerne har finansiert batteribiler til relativt mange her på berget de siste årene, men det er jo overhodet ikke bærekraftig, så også her kommer dette til å kollapse når folk må begynne å betale fullpris for batteribilene. Det er enkel markedslogikk. Resten av Europa har skjønt det men fordi vi vasser i oljepenger og skattevillighet så pumper vi fortsatt penger inn i dette luftslottet. Selvfølgelig kan de som allerede har kjøpt seg billig elbil på Statens regning le hele veien til banken. I fremtiden kommer dette selvfølgelig ikke til å skje. I den virkelige VERDEN som du viser til (ikke Norge) er elbil et helt marginalt fenomen. Anonymkode: f99ee...513 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 26. november 2024 #35 Del Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alle europeiske bilfabrikanter vil holde liv i bensinbiler/dieselbiler og ikke minst hybridbiler i mange tiår fremover, sannsynligvis også etter at elbilene har dødd ut. 🙈..liten sjans for det vil jeg si fordi alle europeiske bilfabrikker vil være konkurs eller oppkjøpt av kineserneeller Tesla i god tid før 2030.. AnonymBruker skrev (2 timer siden): I den virkelige VERDEN som du viser til (ikke Norge) er elbil et helt marginalt fenomen. Aner ikke om du troller eller er stokke dum men f.eks i verdens største bilmarked Kina ( ca 35% av det globale bilmarkedet) har elbiler en markedsandel nå på 55 %.. Fortsetter utviklingen i bilmarkedet som nå er fossilbilen borte fra salgshallene i Kina om 2 år ... globalt i andre halvdel 2028. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #36 Del Skrevet 27. november 2024 Tått skrev (4 timer siden): 🙈..liten sjans for det vil jeg si fordi alle europeiske bilfabrikker vil være konkurs eller oppkjøpt av kineserneeller Tesla i god tid før 2030.. Aner ikke om du troller eller er stokke dum men f.eks i verdens største bilmarked Kina ( ca 35% av det globale bilmarkedet) har elbiler en markedsandel nå på 55 %.. Fortsetter utviklingen i bilmarkedet som nå er fossilbilen borte fra salgshallene i Kina om 2 år ... globalt i andre halvdel 2028. Hvilken planet holder du til på i det daglige? Anonymkode: 6cb44...299 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #37 Del Skrevet 27. november 2024 Tått skrev (8 timer siden): 🙈..liten sjans for det vil jeg si fordi alle europeiske bilfabrikker vil være konkurs eller oppkjøpt av kineserneeller Tesla i god tid før 2030.. Aner ikke om du troller eller er stokke dum men f.eks i verdens største bilmarked Kina ( ca 35% av det globale bilmarkedet) har elbiler en markedsandel nå på 55 %.. Fortsetter utviklingen i bilmarkedet som nå er fossilbilen borte fra salgshallene i Kina om 2 år ... globalt i andre halvdel 2028. Du svarte ikke på spørsmålet mitt en gang... Jeg er ikke interessert i å diskutere udokumenterbare påstander fra batteribilsekten, det ga vel innlegget mitt klart inntrykk av? Det kan jeg få i stort monn fra alle de andre tusen trådene fra batteribilsekten her. Denne tråden handler om bensin/dieselbiler og da kan man holde elbilpropagandaen unna. Anonymkode: f99ee...513 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 27. november 2024 #38 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du svarte ikke på spørsmålet mitt en gang... Spørsmål? Det eneste du kommer med er en haug feilaktige og direkte latterlige påstander. AnonymBruker skrev (12 timer siden): , så også her kommer dette til å kollapse når folk må begynne å betale fullpris for batteribilene. Det er enkel markedslogikk. Elbiler har allerede passert prisparitet med fossile dvs. elbiler er billigere å produsere nå enn fossile...og de blir ca 15% billigere å produsere hvert år fordi batteriprisen faller og robotiseringen i produksjonen øker... Men ikke for europeisk bilindustri, de taper store beløp for hver elbil de produserer og overlever aldri i verden til 2030. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #39 Del Skrevet 27. november 2024 Tått skrev (48 minutter siden): Spørsmål? Det eneste du kommer med er en haug feilaktige og direkte latterlige påstander. Elbiler har allerede passert prisparitet med fossile dvs. elbiler er billigere å produsere nå enn fossile...og de blir ca 15% billigere å produsere hvert år fordi batteriprisen faller og robotiseringen i produksjonen øker... Men ikke for europeisk bilindustri, de taper store beløp for hver elbil de produserer og overlever aldri i verden til 2030. Ja, spørsmålet var hvorfor man trekker inn elbiler når TS skal ha en bensin/diesel/hybrid. Elbiler matcher jo ikke på noen av kriteriene til TS så det batteribilsekten driver med er jo bare spam. Mine "latterlige påstander" er helt i tråd med den utviklingen vi ser nå i verden mtp elbiler så dette surret ditt er bare helt umulig å ta på alvor. Setter strek her, det er håpløst å diskutere med religiøse fanatister. Anonymkode: f99ee...513 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 27. november 2024 #40 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvilken planet holder du til på i det daglige? Anonymkode: 6cb44...299 Den planeten der du kan velge mellom følgende bilmerker i 2030 : BYD, Geely ( Zeekr, Volvo, Geely, Lynx & co) Tesla, Xpeng og Xiaomi. Jeg kan bomme litt dvs. at det kan være en for mye på listen og mangle en par men jeg bommer ikke mye.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå