Gå til innhold

Vektreduksjon og mensen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei  jeg startet på kostholdskurs mandag hvor jeg trener . Veide 71.9 mandagen ,fikk mensen dagen etter og veier nå 72.5, skal veie meg igjen i morgen på kurset men har fortsatt blødning .Er vel bare vannvekt da kanskje .Har fulgt planen som jeg skal og .Ikke spist noe annet så er litt demotiverende:(

Anonymkode: 01708...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier stort sett alltid å ha litt mer på kroppen når jeg har mens.  Så jeg hverken veier meg eller måler meg den perioden. Men spør på kurset hva de mener. Mange får jo mer vann i kroppen når de har mens 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (Akkurat nå):

Jeg pleier stort sett alltid å ha litt mer på kroppen når jeg har mens.  Så jeg hverken veier meg eller måler meg den perioden. Men spør på kurset hva de mener. Mange får jo mer vann i kroppen når de har mens 

Takk for svar :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar :)

Bare hyggelig 😊 Håper du får flere innspill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (Akkurat nå):

Bare hyggelig 😊 Håper du får flere innspill. 

Er bare litt frustrerende for håpet liksom å gå ned noe til i morgen ❤️ har vanndrivende jeg noen ganger tar ved vann i kroppen men føler det blir juks på en måte.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke henge deg opp i daglige svigninger! Små svigninger skyldes vann, tarminnhold osv. Du må se trend over tid. Vei deg daglig og ta et ukentlig gjennomsnitt. Så lenge snittet går ned er det reell vektnedgang. 

Anonymkode: 07e09...1d3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånne weight ins er gammeldags og sykelig spør du meg. Skaper så unødig stress! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er bare litt frustrerende for håpet liksom å gå ned noe til i morgen ❤️ har vanndrivende jeg noen ganger tar ved vann i kroppen men føler det blir juks på en måte.

Ikke stress med dette når du er i den perioden.  Det er lite du kan gjøre med det. Husk at det bare varer noen dager så er du back in shape igjen. Det er noe vi aller fleste kvinner sliter litt med. Men det er jo bare litt ekstra vann i en liten periode.  Som sagt så burde du snakke med dem på kurset. Tror de kommer til å si det samme. Du går jo fortsatt ned i vekt for det😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veie seg kun èn gang i uka, f.eks. før en har drukket eller spist noe på mandags morgen. Ikke hele tiden. 

Anonymkode: 7db9c...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sånne weight ins er gammeldags og sykelig spør du meg. Skaper så unødig stress! 

Er kurs med 7 andre og vekta på senteret viser fett og muskelmasse og vann og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Veie seg kun èn gang i uka, f.eks. før en har drukket eller spist noe på mandags morgen. Ikke hele tiden. 

Anonymkode: 7db9c...498

Skal veie meg på kurset i morgen ettermiddag ,så må jo spise noe før 17.30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (12 minutter siden):

Ikke stress med dette når du er i den perioden.  Det er lite du kan gjøre med det. Husk at det bare varer noen dager så er du back in shape igjen. Det er noe vi aller fleste kvinner sliter litt med. Men det er jo bare litt ekstra vann i en liten periode.  Som sagt så burde du snakke med dem på kurset. Tror de kommer til å si det samme. Du går jo fortsatt ned i vekt for det😊

Ja men skulle ønske jeg ikke hadde fått mensen akkurat denne uken slik at jeg ser om kostholdet funker eller ikke om du skjønner ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja men skulle ønske jeg ikke hadde fått mensen akkurat denne uken slik at jeg ser om kostholdet funker eller ikke om du skjønner ❤️

Det funker. Dette kan du ikke styre så slutt og tenk på det. Og den første uka vil du vel uansett ikke se så mye uansett.  Lykke til🩷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veide meg selv i begynnelsen av uka her når jeg fortsatt hadde mensen og da var jeg 69,4 kg. Når jeg veide meg i dag noen dager etter mensen er over er vekten 66,7. Så ikke stress over hva vekten er når du har mensen. Den går alltid litt opp da. Men kjenner absolutt til den følelsen av demotivasjon når vekten går opp, selv om man vet at det bare er midlertidig.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei  jeg startet på kostholdskurs mandag hvor jeg trener . Veide 71.9 mandagen ,fikk mensen dagen etter og veier nå 72.5, skal veie meg igjen i morgen på kurset men har fortsatt blødning .Er vel bare vannvekt da kanskje .Har fulgt planen som jeg skal og .Ikke spist noe annet så er litt demotiverende:(

Vekta går opp og ned, det er vann, tarminnhold etc etc. helt normalt. Følg planen og ikke heng deg opp i vekta - over et par måneder ser du bra resultater. Min normalvekt svinger mellom 67,8 og 69,8. snitt på rund 68,5

Anonymkode: a14b7...9bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle:) i dag hjemme viste vekta 72.2 så gått ned noen 100 gram ihvertfall siden jeg veide 72.5 fir noen dager siden.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på kurset i går ,mandag forrige uke veide jeg 71.9, i går veide jeg 70.8. Og hadde og gått ned 0.5 kg rent fett :) så jeg hadde visst ikke noe å frykte :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man veier mer når man har mensen, pluss at den kan hoppe litt opp og ned generelt.

Jeg har veid meg nesten hver dag i en periode jeg skulle slanke meg litt, eller rettere sagt øke muskelmasse og få mindre fett.

Å veie seg hver dag krever jo nesten litt baller, eller du må ikke la deg demotivere av at den går opp og ned, for det GJØR den uansett.

Men når jeg ser grafen over tid, så går den jo nedover, men den går hakkete nedover. Så selv om man veier seg hver dag, så er det mer snittet over uka men må måle seg på. 

For vekten går ikke ned i en helt bein graf, når man veier seg hver dag. Den går mer sånn: 

Downward Graph Images – Browse 149,991 Stock Photos, Vectors, and Video |  Adobe Stock

Så du må tenke mer på hvor du var i starten og hvor du er på slutten, etter flere uker. Ikke mist motet av den økningen midt i der hvor du hadde mens eller holdt på masse vann pga noe salt mat dagen før eller whatever. Det er trenden over tid du må se på, ikke dag til dag.

Anonymkode: 0ede1...f2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange andre sier, du må se på trenden!!!

Jeg gikk på fitness team for noen år siden, der veide vi oss hver dag, og selv om jeg hadde gått opp 4 kg i vann vekt hver syklus, så gikk jeg jo ned over 30 kg på sikt. Altså PUST! ikke tenk på den daglige vekten. Jeg veier over 3 kg mer enn igår tidlig, fordi jeg skal ha mensen denne uken.

Anonymkode: 98faa...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som mange andre sier, du må se på trenden!!!

Jeg gikk på fitness team for noen år siden, der veide vi oss hver dag, og selv om jeg hadde gått opp 4 kg i vann vekt hver syklus, så gikk jeg jo ned over 30 kg på sikt. Altså PUST! ikke tenk på den daglige vekten. Jeg veier over 3 kg mer enn igår tidlig, fordi jeg skal ha mensen denne uken.

Anonymkode: 98faa...925

Jeg var redd jeg hadde gått opp til kurset I går men hadde heldigvis gått ned så jeg får bare fortsette som jeg har gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...