Gå til innhold

Hvorfor reagerer folk så fælt på lange negler? Nei, vi snakker nå IKKE om hygiene.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor har det så mye å si om neglene bøyer seg om de er naturlige? Hvorfor har det så mye å si om de er spisse om de er akryl/gel? Eller hvilken farve de har? 

Anonymkode: d2925...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår det ikke...

Men så forstår jeg heller ikke hvorfor man har sterke meninger om når andre pynter til jul, dyre vesker, eller Temu... 

Tenker det er mange som går rundt med unødvendig høyt blodtrykk. 

Anonymkode: 5e48a...135

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vemmelig. Jeg bryr meg ikke om andre har eller ikke har, men jeg synes det er vanvittig ulekkert.

Anonymkode: abf20...d90

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er pent når de blir for lange. Det blir for kunstig og litt for mye fokus på utseende for min del.

Ikke forstår jeg at det kan være praktisk heller. Hvordan klarer man gjøre ting som å skrive på tastatur, husarbeid, osv med så lange negler? De gangene mine naturlige negler har blitt bittelitt lange (mye kortere en falske negler) så klikker det ubehagelig på tastaturet med en gang. 

Anonymkode: 1e2aa...18c

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Negler som bøyer seg når de er lange og naturlig er helt krekslig for meg. Ser skikkelig ustelt ut også synes jeg, uansett hvor fint man forsøker å gjøre det.

Akrylnegler KAN være font, men ikke altfor lange synes jeg. Og jeg liker ikke altfor spisse. Mandelform er finest synes jeg.

Anonymkode: 6d88c...cb8

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer fordi alle jeg kjenner med lange negler «trommer» med neglene på bordplater, stoler osv. Lyden skjærer gjennom marg og bein hos meg, jeg får vondt i hele kroppen. 

Anonymkode: 33d89...b18

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 7.09):

Jeg forstår det ikke...

Men så forstår jeg heller ikke hvorfor man har sterke meninger om når andre pynter til jul, dyre vesker, eller Temu... 

Tenker det er mange som går rundt med unødvendig høyt blodtrykk. 

Heller det enn å ikke ha meninger om noe som helst. 

Anonymkode: ad7fd...53e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes inni meg at det er skikkelig stygt og Harry. Sier det ikke til personer som har det. 

Tykke negler ser like bra som duck lips, fullstendig unaturlig og lite pent

Anonymkode: dcf6f...9da

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Heller det enn å ikke ha meninger om noe som helst. 

Anonymkode: ad7fd...53e

Jeg har meninger om krig og tortur. Om atomvåpen og våpen. Om barn som ikke har det bra, og om hvem som blir prioritert i helsevesenet. Jeg har meninger om halvfabrikata og prosessert mat. Om fysisk aktivitet.

Men lengden på andres negler. Nei....  

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle jeg vet om som "grøsser" av lange negler gjør det nettopp fordi det er uhygienisk. Selvsagt er det mange som også synes det er stygt (jeg er en av dem), men omgivelsene hadde nok ikke brydd seg så mye om det ikke var for at god håndhygiene er klin umulig å få til med lange negler.

Vippeextensions og piercing i trynet er etter min mening like stygt som lange negler, men folk tørker seg ikke i ræva eller tilbereder mat med de affiserte kroppsdelene, så da bryr jeg meg fint lite..

Anonymkode: c8af6...86b

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg negler som stikker mer enn 1 mm ut, så får jeg også gråe renner av skitt mange ganger om dagen, og jeg har absolutt normal hygiene og vasker hendene godt med såpe etter alle toalettbesøk, turer ut, når jeg lager eller skal spise mat, etc. Så ja, jeg synes lange negler er ekkelt fordi jeg ser for meg at det ligger masse skitt under dem, jeg kan ikke se for meg at det er mulig å IKKE få dem skitne hele tiden. 

Anonymkode: 45d22...2e4

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så føler jeg spørsmålet blir litt sånn "hvis du ser bort fra hygiene, hvorfor reagerer folk sånn på at andre tar mat ut av søpla igjen og spiser den?" - hygiene er jo nesten hele grunnen. 

Anonymkode: 45d22...2e4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde aldri satt meg til bords dersom kokken hadde slike lange negler. Tenker også at slike lange negler diskvalifiserer for mange yrker. Og det som er ironien i dette er at jeg selv er sertifisert negldesigner og har jobbet med dette i mange år. Jeg spesialiserer meg på neglebiting og ser i andre enden av skalaen hvor mye det betyr for selvtilliten når jeg fikser «ødelagte» negler. Men aldri anbefaler jeg den ekstreme lengden pga hygiene

Anonymkode: 36e6f...474

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Alle jeg vet om som "grøsser" av lange negler gjør det nettopp fordi det er uhygienisk. Selvsagt er det mange som også synes det er stygt (jeg er en av dem), men omgivelsene hadde nok ikke brydd seg så mye om det ikke var for at god håndhygiene er klin umulig å få til med lange negler.

Vippeextensions og piercing i trynet er etter min mening like stygt som lange negler, men folk tørker seg ikke i ræva eller tilbereder mat med de affiserte kroppsdelene, så da bryr jeg meg fint lite..

Anonymkode: c8af6...86b

Synes korte negler er mer uhygienisk. 

Når jeg og mannen jobber i hagen så blir mine rene med varmt vann og såpe, da huden ligger litt opp etter neglene. 

Han har korte negler, så jord med mer setter seg godt under neglene. Og selv om han skrubber lenge er det fortsatt synlig at han har jobbet med jord. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså for all del, mennesker må få bruke pengene sine som de vil, og slite med negler som er i veien. Helt fint for meg det. Men pent vil det jo aldri bli, så det er jo mye tid, penger og livskvalitet i å ikke kunne gjøre helt enkle ting når neglene er i veien som går tapt på veien for den enkelte. 

Tenker det samme med vippe-extensions og og fillers. Det ser jo helt håpløst ut, men det plager ikke meg om folk bruker tiden og pengene sine på det.

Anonymkode: 87147...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Synes korte negler er mer uhygienisk. 

Når jeg og mannen jobber i hagen så blir mine rene med varmt vann og såpe, da huden ligger litt opp etter neglene. 

Han har korte negler, så jord med mer setter seg godt under neglene. Og selv om han skrubber lenge er det fortsatt synlig at han har jobbet med jord. 

Bakterier er ikke synlige.. I motsetning til fingertupper som enkelt kan vaskes mot håndflaten alle 5 fingre av gangen, så vasker dere vel neppe under hver negl én og én 

Anonymkode: dcf6f...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...