Gå til innhold

Føler jeg bor med en tenåring

Kattli
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Min single venninne har vært i Japan, Bangkok og Hellas i år, 2-3 uker av gangen. Jobber så mye hun vil, har det rent hjemme.... hva får deg til å bli? Høres ut som du klarer deg alene allerede.

Den tida du kunne brukt på hobbyer, selvutvikling, finne en bra jobb, slappe av, trene, bruker du på et barnslig mannesvin, og så i dine beste år da.

Endret av katties
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kattli skrev (7 timer siden):

Har dere erfaringer med slike samboerskap? Hvorfor kan jeg ikke forvente mer av han? Vi er i 30-årene begge to. Ingen barn. Tror ikke jeg vil ha barn noen gang, men jeg skal ihvertfall ikke ha barn med han. Tanken på å bo alene frister bare mer og mer. Jeg er jo veldig glad i han og vi kan ha det veldig morsomt sammen, men dette ødelegger så mye føler jeg. Vet det ble mye negativt her nå, men måtte bare lufte litt.

Han er jo ikke tenåring, han er en 3-åring! 
Du bor med en som kun er en belasting. Å ha det litt morsomt av og til sammen vil jeg si overhodet ikke gjør opp for alt det negative. Du kan ha det litt morsomt med kollegaene dine, med studievenner, med en tilfeldig person i køa på Kiwi. 

Hva venter du på? Du kaster bort alle dine beste år på en som bare drar deg ned. Å stå for alt i en husholdning alene når det er flere voksne der, er faktisk en stor belastning og noe jeg tror er grunnen til at kvinner har så høyt sykefravær. 

Anonymkode: c6d27...85e

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i dine sko, bare at vi hadde barn sammen også. Min eks var heldigvis flink til å rydde vekk mat og søppel da. Ellers måtte jeg gjøre alt av husarbeid. De første årene studerte jeg, jobbet mye og tok barn/husarbeid alene. Han selv gikk på nav og satt hjemme å gamet hele dagen. Ble gravid rett etter videregående. Jeg holdt ut og holdt ut, for jeg håpet at det skulle bedre seg. Det gjorde det jo forsåvidt også, men det var jo museskritt. Om du ikke allerede har begynt å kjenne på forakt mot han, så vil det komme. Min erfaring er at når de følelsene er etablert,  så er det uansett for sent. 

Hva skjer når du selv står i en situasjon der du trenger at han tar mer ansvar? Han høres ikke ut som en som er i stand til å gi deg støtte og tryggheten man trenger når livet skjer. Han er som et barn.

Jeg lover deg at du vil få det bedre alene. Det er en enorm lettelse å bli kvitt en slik parasitt fra livet sitt. Jeg kastet selv bort mange år på min eks. 10 år ga jeg han. For en befrielse det var for både meg og barnet når jeg gikk. Forøvrig har min 12 åring bedre boevne enn din samboer.. 

Nå har jeg en mann som er den rake motsetningen. Jeg gleder meg til å komme hjem til han eller at han skal komme fra jobb. Jeg har både lyst til å ha sex med han og jeg har energi til det, dette til tross for at vi har baby sammen. Vi har kjøpt bolig sammen, bil, osv.. Vi har like tanker om økonomi, så vi har det ganske romslig der. Hadde jeg vært med eksen så hadde jeg fortsatt leid bolig og brukt tusenvis hver mnd. på å holde en voksen mann gående med alle sine usunne vaner. Jeg sparer så mye mer nå at det egentlig er litt bittert å tenke på hvor mye eksen har kostet meg opp gjennom årene (både psykisk og økonomisk). 

Jeg skjønner ikke hva det er å vente med å gjøre det slutt. Her er det like greit å rive av plasteret med en gang så prosessen kan starte. Det høres heldigvis ut som om dere ikke er altfor bundet til hverandre, så det bør ikke være for mye styr å gå hver til sitt. 

Anonymkode: d6e24...4d8

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja, i min bok er dette helt klart å være slem, men han innså aldri det selv. For de fleste virker han snill. Han gjør lite utav seg og er normalt høflig ute blant folk. Pliktoppfyllende på jobb osv.

Uansett hvor mye jeg prøvde å realitetsorientere han, så var det nok slik i hans hode at jeg var den kjipe, siden jeg satte ord på de oppgavene han burde gjøre hjemme. Det var som om han ikke trodde oppgavene eksisterte før jeg satte ord på dem. Han syns nok jeg var slem de gangene jeg ikke bare gjorde alt selv, for da lempet jeg en oppgave over på han, og det krevde både tid, energi og ga dårlig humør fordi det var kjedelig/han heller ville se på TV. 

Anonymkode: 700ca...4b7

For en egoist. Men det var helt greit for han å lempe ting på deg liksom

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattli skrev (På 24.11.2024 den 12.02):

Jeg er nok 90% sikker på at jeg flytter ut neste år. Jeg hadde nok vært villig til å prøve særboer, men det vil ikke han. 

Du burde 100% satse på å feire nyttår for deg selv. Og vær pinlig nøye med prevensjon. 

Anonymkode: b9963...6a1

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Du burde 100% satse på å feire nyttår for deg selv. Og vær pinlig nøye med prevensjon. 

Anonymkode: b9963...6a1

Syns hun bør la være å ligge med han i det hele tatt og avslutte det fullt og helt

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, han er hjemme om dagen og du kommer aldri hjem til ferdig middag etter jobb? 

Anonymkode: 8781c...ae3

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har bare ett liv. Det skal du ikke bruke på å oppdra en kjæreste.

Anonymkode: 81011...52a

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke lyst til å ha sex med ham, fordi han er en "mann" man ikke tenner på om man har noe oppholdelsesdrift selv.

Han er en snylter av dimmensjoner! Han har absolutt ingen respekt for deg! Han behandler deg som sin personlige slave! Og han sørger også for å tappe deg for penger slik at du ikke skal få spart til egenkapital - og det, Ts, det er en ganske ondskapsfull manipulasjon (jada, han har sikkert en annen forklaring, men resultatet er det samme), for slik sørger han også å kontrollere deg, få deg til å tro at du ikke kan få bedre enn ham.

Jeg tør påstå at de fleste menn faktisk vil være langt bedre enn denne.

Det du beskriver, Ts, det er ikke et forhold!

Kom deg ut, jo før jo heller! Ikke utsett det til neste år!

Snakk med familie/venner, fortell hvor ille dette faktisk har vært i alle år og at NÅ må du komme deg ut av dette dysfunksjonelle og ødeleggende forholdet.

Og du, det å med at du "...lever i håpet om at det skal bli bedre...". Nå har du kastet bort ti av dine beste år på en mann som i samme ti årene har vist deg at han ikke har tenkt å endre seg. Slutt å lure deg selv! Han kommer IKKE til å endre seg. Han har jo vist deg det mange, mange ganger. Hvor han i bittesmå perioder (f.eks. bære ut søpla to ganger på rad...), så "endrer" han seg for å få deg til å håpe på at han faktisk skal endre seg. Men sannheten er at han på den måten manipulerer deg grovt, alternativt at han faktisk ikke evner å endre seg. Åkke som er resultatet det samme for deg - dette er en mann som i 10 år har vist deg at han ikke kan eller ikke vil endre seg! Hvorfor tror du ham ikke?

Anonymkode: da2d9...f07

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har du holdt ut med dette i 10 år?? Heldigvis har du ikke fått barn med denne mannebabyen, så det gjør det jo mye enklere å bryte. Flytt for deg selv, du kommer ikke til å angre. Du fortjener bedre enn dette her 😊

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok 90% sikker på at jeg flytter ut neste år. Jeg hadde nok vært villig til å prøve særboer, men det vil ikke han. 

Ts

Herregud, hiv plasteret av. Flytt 1. januar. 

Anonymkode: a6799...23b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, kan du skjønne hvorfor 😂

Her hadde jeg bare sagt at sånn blir det! Jeg klarer ikke dette lenger, det ødelegger dessverre forholdet vårt. Jeg flytter ut. Vi kan gjerne fortsette å være kjærester, men vi må bo hver for oss en stund. Vil han ikke gå med på det, så blir det heller brudd da. 

Anonymkode: f1a58...2ca

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og min tenåring med adhd fungerer bedre enn dette. Kom deg ut ut, det vil aldri bli bedre!!

Anonymkode: 83021...7de

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke så mye sexlyst, og det har vært et tema jeg må bli bedre på. Men jeg føler ikke særlig lyst når jeg ikke føler han gjør så mye. Når det er sagt så blir jeg med på sex når han initierer det. Det er bare det at jeg ikke ofte initierer det selv, og det sliter på han sier han. 

TS: Hva har skjedd i livet ditt som gjør at du ikke har mer respekt for deg selv? Hva har gjort deg til en person som aksepterer å bli behandlet på denne måten? 

Anonymkode: 22514...521

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattli skrev (På 24.11.2024 den 4.12):

Har bestemt meg for å flytte ut. Takk for erfaringer og tips fra dere som tok dere tid til å svare. :)

Glad for å se at du har bestemt deg for å flytte ut, Ts!

Håper du gjør alvor av det jo før jo heller, for hvis ikke risikerer du bare at han "endrer" seg svært kortvarig igjen, for slik å fortsette å manipulere deg og holde på deg.

Snakk med familie/venner, kom deg ut så fort som overhodet mulig!

Lykke til videre! :)

Anonymkode: da2d9...f07

• Liker 4
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...