Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en tid tilbake pitchet jeg et produktforslag til en av Norges største produsenter innen kategorien drikkbart/spisbart. Det er egentlige ikke det viktige her. Det kule er at det ble produkter av mine forslag. Jeg oppfatter at dette er en suksess, men jeg har ikke blitt belønnet på noen måte. Selskapet tjener sikkert fett på forslaget. 
Det eneste beviset jeg har er bekreftelse via e-post på at det var en god idé. 
Har noen vært borte i lignende? Og ble du hedret? Tenker at det ville vært fint å få en en attest og heder på produktet som f. eks "Etter en idé fra XXXX. 

Anonymkode: 201d4...66e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ga fra deg ideen helt frivillig. Du solgte den ikke.

Anonymkode: af843...5c1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du ga fra deg ideen helt frivillig. Du solgte den ikke.

Anonymkode: af843...5c1

Det er riktig det. Mener at jeg likevel burde få en eller annen anerkjennelse. Ev. belønning i form av penger er ikke viktig. 

• Liker 1
Skrevet

Altså. Jeg kommer jo med forslag tid og ofte til bedrifter når vi har samlinger med bedrifter. Vi ønsker jo å hjelpe til. Og gjør dem som jeg sier og det snur tallene deres så blir jeg jo glad. Er det jo noe som jeg vil ha noe for å sier jeg det ikke til dem den ideen. Eller så får jeg jo selge ideen eller prøve selv. 

Anonymkode: ea30f...a51

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det eneste beviset jeg har er bekreftelse via e-post på at det var en god idé. 

Det var nok en lignende ide som mange andre hadde kommet med. Kanskje til og med noe de jobbet med i det stille fra før.

Anonymkode: 4c192...5a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var nok en lignende ide som mange andre hadde kommet med. Kanskje til og med noe de jobbet med i det stille fra før.

Anonymkode: 4c192...5a5

Ja, det er seff en mulighet. Men det var en ganske snever, men likevel enkel ide. Jeg pitchet ideen som forbruker, og som nevnt uten økonomisk motivasjon. Men i og med at jeg fikk respons fra en som titulerte seg som produktutvikler hadde jeg håp en om en eller annen anerkjennelse. Det er mulig jeg er smålig. Produsenter burde fokusere på "Gode ideer belønnes" så kan det være at de får en haug av gode produktforslag. Det er riktignok snart 1 år siden jeg kom med forslaget, og jeg så produktene på markedet i høst-

• Liker 1
Skrevet

Nei du er dum. Ferdig

Anonymkode: e373c...a9b

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du har tipset som forbruker, så har du dessverre ingen rettigheter. MEN jeg tenker at de burde belønne deg på en eller annen måte med f.eks. å sende deg en eske med det de har laget ut fra ideen din eller noe lignende. 

• Liker 1
Skrevet

Det kommer utallige "nyvinninger" innen denne kategorien hvert år, og 99% forsvinner igjen. Det tar lang tid før du kan konstatere at idéen din har vært en suksess. Det er for øvrig merkverdig at du ikke  forteller hvilket produkt dette faktisk er.

Anonymkode: 94e4c...24a

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei du er dum. Ferdig

Anonymkode: e373c...a9b

Takk for din saklige kommentar. Har lyst til å falle ned på ditt nivå, men PUNKTUM.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det kommer utallige "nyvinninger" innen denne kategorien hvert år, og 99% forsvinner igjen. Det tar lang tid før du kan konstatere at idéen din har vært en suksess. Det er for øvrig merkverdig at du ikke  forteller hvilket produkt dette faktisk er.

Anonymkode: 94e4c...24a

Kjipt hvis dette blir som Smash, Skyr, Biola osv. Som nevnt er ideen snever og lett identifiserbar. Jeg vil dermed ikke røpe produktene. 

Skrevet

Nå er jeg veldig nysgjerrig på hva det produktet du pitchet om er 😍😅

Anonymkode: 14af0...17a

Skrevet

Du utleverte frivillig (pg uoppfordret?) hele ideen din, uten forbehold eller betingelser, og forventer å bli hedret og belønnet uten å ha noe bevis for din deltakelse i prosessen. Jeg tror ordet du leter etter er "naiv"...

Anonymkode: 80042...8bf

• Nyttig 1
Skrevet

Du fikk jo produktet du ønsket deg? Hvis det ikke er belønning nok får du søke om patent på ideen din neste gang.

Anonymkode: 575b5...e09

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...