AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #1 Skrevet 23. november 2024 Hjelp! Noen råd mot å få sove gjennom natta? Pga tannhelse/periodontitt måtte jeg slutte å snuse på dagen. Det ble et sjokkerende tannlegebesøk kan man vel si. Gikk fra å snuse 20+ snus om dagen til 0. Har to forferdelige netter bak meg nå med heftige nikotinabstinenser, uro i kroppen, tankekjør og at jeg våkner bløt av egen svette midt på natta. Helt forjævlig. Har en nikotin munnspray fra apoteket jeg har prøvd et par doser av men synes ikke det hjelper stort, dette er brutalt. Men det er så klart verdt det i lengden både for tennene og generell helse. Men skulle så gjerne klart å sove en hel natt snart. Noen som har vært gjennom tilsvarende og kan gi noen gode råd?🙏🏼 Anonymkode: 5b4bf...ff0 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #2 Skrevet 23. november 2024 De første 4 dagene var verst for meg. Dette klarer du! Hold ut! Anonymkode: f8939...51b 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #3 Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hjelp! Noen råd mot å få sove gjennom natta? Pga tannhelse/periodontitt måtte jeg slutte å snuse på dagen. Det ble et sjokkerende tannlegebesøk kan man vel si. Gikk fra å snuse 20+ snus om dagen til 0. Har to forferdelige netter bak meg nå med heftige nikotinabstinenser, uro i kroppen, tankekjør og at jeg våkner bløt av egen svette midt på natta. Helt forjævlig. Har en nikotin munnspray fra apoteket jeg har prøvd et par doser av men synes ikke det hjelper stort, dette er brutalt. Men det er så klart verdt det i lengden både for tennene og generell helse. Men skulle så gjerne klart å sove en hel natt snart. Noen som har vært gjennom tilsvarende og kan gi noen gode råd?🙏🏼 Anonymkode: 5b4bf...ff0 Litt vanskelige si om røykeplaster kan hjelpe og enda seinere å be deg gå på apoteket en lørdagskveld når klokka nærmer seg midnatt. Står respekt av at du klarte å legge bort snusen på timen. Du klarer dette når du bare vil, og du vil! Anonymkode: 1782e...d0c
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #4 Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De første 4 dagene var verst for meg. Dette klarer du! Hold ut! Anonymkode: f8939...51b Takk! Bare to dager til da forhåpentligvis🙏🏼 Anonymkode: 5b4bf...ff0
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #5 Skrevet 23. november 2024 Jeg sugde på nikotintabletter (1 eller 2mg nikotik) de første ukene, gjorde avslutningen ganske grei. Sikkert ikke bra for tennene det heller, men det viktigste er at du slutter. Anonymkode: 6af8b...9fe
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #6 Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Litt vanskelige si om røykeplaster kan hjelpe og enda seinere å be deg gå på apoteket en lørdagskveld når klokka nærmer seg midnatt. Står respekt av at du klarte å legge bort snusen på timen. Du klarer dette når du bare vil, og du vil! Anonymkode: 1782e...d0c Takk for det!! Brutale greier men kjenner det går en liten faen i meg at dette skal jeg klare. Tennene vil jeg helst beholde😅 Jeg får prøve plaster om det blir flere søvnløse netter fremover. Takk!! Anonymkode: 5b4bf...ff0 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #7 Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sugde på nikotintabletter (1 eller 2mg nikotik) de første ukene, gjorde avslutningen ganske grei. Sikkert ikke bra for tennene det heller, men det viktigste er at du slutter. Anonymkode: 6af8b...9fe Godt tips! Skal sjekke ut tabletter om jeg ikke får sove i natt heller. Anonymkode: 5b4bf...ff0
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #8 Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for det!! Brutale greier men kjenner det går en liten faen i meg at dette skal jeg klare. Tennene vil jeg helst beholde😅 Jeg får prøve plaster om det blir flere søvnløse netter fremover. Takk!! Anonymkode: 5b4bf...ff0 Kan jo være noen på Facebook eller andre plattformer der du bor har røykeplaster? Anonymkode: 1782e...d0c
Gjest Vecky Skrevet 23. november 2024 #9 Skrevet 23. november 2024 Slutta på dagen pga svangerskap. Snuste ca en boks om dagen. Det eneste som hjalp for meg var å tygge masse tyggis. Dytta den gjerne under leppa og det hadde en liten psykisk effekt. For min del var det like mye det å ha noe under leppa som var avhengigheten, som nikotinen. Tyggisforbruket minka etter en uke, og etter ca 1 måneds tid hadde jeg ikke behov i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #10 Skrevet 23. november 2024 Du må bare holde ut de første dagene, så blir det bedre! Hvordan er tennene dine siden du fikk beskjed om å slutte umiddelbart? jeg har vært redd for tennene mine jeg også... Anonymkode: cf833...79c 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #11 Skrevet 24. november 2024 Uff. Absistenser var grunnen til at jeg sprakk. Klarte sugene greit, men jeg sov jo ikke og var kjempe irritabel. Dessverre sprakk jeg etter 5 uker uten søvn, så ikke vet jeg hva folk mener når de sier at det blir bedre. Jeg håper du klarer det, du har en god grunn til å slutte! Masse lykke til! 😊 Anonymkode: 21227...e5c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå