Gjest Gjesta Skrevet 28. februar 2006 #1 Skrevet 28. februar 2006 Har kjøpt ny genser i fleece, og den er så elektrisk at det har spraket rundt meg i hele dag! Nå ligger den i vaskemaskinen på et skylleprogram med skyllemiddel. Hva gjør dere som ikke bruker skyllemiddel i slike tilfeller?
Gjest Gjesta Skrevet 28. februar 2006 #2 Skrevet 28. februar 2006 Bruker veldig lite syntetiske klær, så for det meste er ikke det noe som helst problem. Men jeg har kjøpt nytt fleecepledd, og det gnistrer nesten blått.
Gjest Lea Skrevet 28. februar 2006 #3 Skrevet 28. februar 2006 Jeg har masse fleecegensere og har aldri opplevd at de har blitt statiske, selv om jeg ikke bruker skyllemiddel. Kanskje jeg er antistatisk??
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #4 Skrevet 28. februar 2006 Hvis man vasker syntetiske plagg for seg og bomullsplagg hver for seg, så slipper man problemet. Og tørketrommel er selvsagt ikke bra for syntetiske plagg.
Gjest Gjesta Skrevet 28. februar 2006 #5 Skrevet 28. februar 2006 Jeg har masse fleecegensere og har aldri opplevd at de har blitt statiske, selv om jeg ikke bruker skyllemiddel. Kanskje jeg er antistatisk?? ← Jeg opplever det spesielt når det er snø og kaldt ute slik det er nå. Merkelig. Kanskje jeg er spesielt statisk og du er antistatisk?
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #6 Skrevet 1. mars 2006 Det er bare til å la være å bruke tørketrommel.
Gjest Gjesta Skrevet 2. mars 2006 #7 Skrevet 2. mars 2006 Det er bare til å la være å bruke tørketrommel. ← Nei det er faktisk ikke det. Disse genserne var helt nye, fra butikken, og det spraket og lyste blått hvor jeg enn gikk hele dagen. Etter at jeg fikk skylt dem med skyllemiddel er det ikke noe problem lenger.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #8 Skrevet 2. mars 2006 Klærne mine blir aldri elektriske. Har faktisk ikke att elektriske klær på flere år...
Gjest Gjesta Skrevet 2. mars 2006 #9 Skrevet 2. mars 2006 Mine er kun elekstriske når jeg tar de av og på, så jeg merker lite til problemet
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #10 Skrevet 2. mars 2006 Det kan også ha sammenheng med om du går på gulv/tepper og evt har sko/tøfler som "samler opp" statisk elektrisitet. Vi har et rom med noen litt syntetiske møbkler og et teppe hvor både vi og stakkars pusekatten stadig får støt, og hvor klærne også blir mer elektriske. Har ellers ikke noe merkbart problem med dette... Men bruker nok mest naturfibre vi, da.
Gjest Gjesta Skrevet 2. mars 2006 #11 Skrevet 2. mars 2006 Det kan også ha sammenheng med om du går på gulv/tepper og evt har sko/tøfler som "samler opp" statisk elektrisitet. Vi har et rom med noen litt syntetiske møbkler og et teppe hvor både vi og stakkars pusekatten stadig får støt, og hvor klærne også blir mer elektriske. ← Ja det kan hende. Men nå var problemet størst på jobb, og der kan man ikke akkurat innrede etter hvor elektrisk klær blir...
Gjest Gjesta Skrevet 3. mars 2006 #12 Skrevet 3. mars 2006 Jeg har krøpet til korset og begynt med skyllemiddel igjen, syns klærne både føles og lukter bedre nå..........
Gjest Liten Tapir Skrevet 3. mars 2006 #13 Skrevet 3. mars 2006 Vi bruker aldri skyllemiddel, men har aldri opplevd elektriske klær.
Lealaus Skrevet 3. mars 2006 #15 Skrevet 3. mars 2006 Bruker veldig sjeldent skyllemidler, og opplever ikke problemet.
Spirito Skrevet 3. mars 2006 #16 Skrevet 3. mars 2006 Jeg bruker bare klær av naturmaterialer. Takler ikke fleece, det er både statisk og stygt, og så er det akkurat som om det fremhever svettelukt. Ugh.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå