Gå til innhold

Valg av kjøkkenleverandør 🫣

Mortan87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor frarådet de dette? Det er jo en drøm når man jobber på kjøkkenet. 

Anonymkode: 87da6...8dd

Fordi du ved uhell dytter borti skuffer når du snur deg, blir fort skittent på fronten, veldi upraktisk med småbarn, ikke funskjonelt med «skuff i skuff» med touch, etc. To stykker i vennekretsen har kjøpt kjøkken etter oss. Begge skulle ha touch funskjon. Ene paret spurte leverandøren sin (HTH) om dette. Di sa også at «ja, vi anbefaler det ikke, men om kunden sier di vil ha det så gir vi dem det». Di ombestemte seg da. Andre paret gikk for det allikevel og angrer nå tre måneder senere 🙈

Anonymkode: cca06...22d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Fordi du ved uhell dytter borti skuffer når du snur deg, blir fort skittent på fronten, veldi upraktisk med småbarn, ikke funskjonelt med «skuff i skuff» med touch, etc. To stykker i vennekretsen har kjøpt kjøkken etter oss. Begge skulle ha touch funskjon. Ene paret spurte leverandøren sin (HTH) om dette. Di sa også at «ja, vi anbefaler det ikke, men om kunden sier di vil ha det så gir vi dem det». Di ombestemte seg da. Andre paret gikk for det allikevel og angrer nå tre måneder senere 🙈

Min opplevelse er fullstendig det motsatte. 

Det blir mye mer skittent med handtak, en flat overflate tørker du raskt av. Samme med barn, de drar og klatre/henger i handtak. Touch versjonen fatter de ikke på en god stund, og selv da dytter de på feil sted, eller det er akkurat litt for tungt. Dytter gjerne bare borti med handbaken/albue/kne, så slipper å ta på skuffer om jeg er møkkete på hendene og trenger noe. 

Noe sier meg at disse leverandørene tjener lite på slike løsninger, om dette er rådene de har gitt deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Min opplevelse er fullstendig det motsatte. 

Det blir mye mer skittent med handtak, en flat overflate tørker du raskt av. Samme med barn, de drar og klatre/henger i handtak. Touch versjonen fatter de ikke på en god stund, og selv da dytter de på feil sted, eller det er akkurat litt for tungt. Dytter gjerne bare borti med handbaken/albue/kne, så slipper å ta på skuffer om jeg er møkkete på hendene og trenger noe. 

Noe sier meg at disse leverandørene tjener lite på slike løsninger, om dette er rådene de har gitt deg? 

Vi testet i butikken, og er veldig glad i valgte det bort. Mine foreldre har det på badet sitt, og vi blir irriterte hver gang vi eller barna skal vaske henda og lener seg ved ett uhell i skuffen og den spretter opp. Men er vel smak og behag. Selv om våre matte fronter er relativt enkle å vaske, så synes jeg det er mye mer arbeid enn håndtakene. Men som sagt, vi ble frårådet det og angrer absolutt ikke på valget vårt.

Var ingen prisforskjell på touch vs ikke touch. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aubo her- på tredje året. Veldig fornøyd med alle ledd. 
De tegnet og tilpasset løsninger de egentlig ikke har- men fikk det til. Og samarbeidspartneren som monterte var superproff. 

Anonymkode: a8b36...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi testet i butikken, og er veldig glad i valgte det bort. Mine foreldre har det på badet sitt, og vi blir irriterte hver gang vi eller barna skal vaske henda og lener seg ved ett uhell i skuffen og den spretter opp. Men er vel smak og behag. Selv om våre matte fronter er relativt enkle å vaske, så synes jeg det er mye mer arbeid enn håndtakene. Men som sagt, vi ble frårådet det og angrer absolutt ikke på valget vårt.

Var ingen prisforskjell på touch vs ikke touch. 

Da er det den manuelle, gammeldagse puchløsningen, slik billig plastgreie. De er elendige, ja, for du må dytte for å få skapene inn igjen også.

Vi har maskinelt, slik at du bare gir et lite dytt på riktig sted, og så er det soft close når du gir det dytt tilbake. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nå fått tilbud fra mange med ala samme typer fronter i høytrykkslaminat og samme type oppsett.

Så langt virker det som at Sigdal er rimeligst med 25% rabatt (Fjord fronter)

Står egentlig mellom dem Drømmekjøkkenet med 25 % rabatt (Edge fronter) og Designa 30% rabatt (Silk fronter).

Klarer ikke helt å forstå meg på prisforskjellen i tilbudene, Drømmekjøkkenet og Designa ligger på 185000kr.

Sigdal er ca 10-30 000 billigere.

Hadde Sigdal kjøkken for 2 års tid siden og var fornøyd, men blir så usikker på om det er noen forskjeller, eller burde man bare gå for den som er rimeligst?

Sigdal har vi forhandler av her vi bor, Drømmekjøkkenet og Designa er ca 4 timer unna her oppi nord 🤔

What to do ? Noen sier Sigdal er dårlig og noen sier de er bra... 🫣

Endret av Mortan87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mortan87 skrev (1 time siden):

Har nå fått tilbud fra mange med ala samme typer fronter i høytrykkslaminat og samme type oppsett.

Står egentlig mellom dem Drømmekjøkkenet med 25 % rabatt (Edge fronter) og Designa 30% rabatt (Silk fronter).

Klarer ikke helt å forstå meg på prisforskjellen i tilbudene, Drømmekjøkkenet og Designa ligger på 185000kr.

Hadde Sigdal kjøkken for 2 års tid siden og var fornøyd, men blir så usikker på om det er noen forskjeller, eller burde man bare gå for den som er rimeligst?

Sigdal har vi forhandler av her vi bor, Drømmekjøkkenet og Designa er ca 4 timer unna her oppi nord 🤔

Er det forskjeller på skrog? Ofte der prisforskjellen ligger. Hvilket materiale, er skrogene sammensatt osv.?

Anonymkode: 29818...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huseby er best, både på kvalitet og pålitelighet (lite feil med levering). Nå ser jeg dere har valgt bort Huseby, da ville jeg gått for Drømmekjøkkenet (svenskprodusert). 

Anonymkode: 8ed45...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det forskjeller på skrog? Ofte der prisforskjellen ligger. Hvilket materiale, er skrogene sammensatt osv.?

Ut i fra det jeg ser så er frontene til Sigdal 16mm spon med høytrykkslaminat, Drømmekjøkkenet er 19mm. Vet ikke helt med designa.

Vet ikke om det utgjør så stor forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mortan87 skrev (1 minutt siden):

Ut i fra det jeg ser så er frontene til Sigdal 16mm spon med høytrykkslaminat, Drømmekjøkkenet er 19mm. Vet ikke helt med designa.

Vet ikke om det utgjør så stor forskjell?

Nå tenkte jeg på skrogene, ikke frontene. Noen bruker mdf/hdf, noen spon. Ofte forskjell i tykkelse osv. Er det flatpakket i tillegg øker omtrent monteringsprisen tilsvarende forskjellen for monterte skrog. Om du ikke monterer det selv da, så klart.

Men jo tykkere jo bedre, stort sett. Også for fronter. 16mm fronter er tynnere enn vanlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Huseby er best, både på kvalitet og pålitelighet (lite feil med levering). Nå ser jeg dere har valgt bort Huseby, da ville jeg gått for Drømmekjøkkenet (svenskprodusert). 

Anonymkode: 8ed45...f86

Ja, Drømmekjøkkenet er vel Balingsløv? Sigdal, Marbodal, hth osv er Nobia? Usikker hvem som produserer for Designa.

Jeg hadde også gått for Drømmekjøkkenet tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mortan87 skrev (1 time siden):

Vi valgte silk fra Designa på begge kjøkkenene vi har pusset opp. Det første pusset vi opp i 2019, og nå har vi pusset opp nytt kjøkken for bare noen uker siden. Kjempefornøyd med kjøkken, tegneren til Designa, de som monterte det ☺️ Vi valgte hvite fronter denne gangen også, men med en annen benkeplate enn sist. Kommer til å velge Designa igjen, hvis vi noen gang skal pusse opp enda et kjøkken ☺️

Anonymkode: 94537...cf2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi har Drømmekjøkkenet og anbefaler det ikke… Rot med leveransene og de klarte å levere kjøkkenet i feil farge med fargeforskjell innad i kjøkkenet, for å så diskutere med oss når vi klaget på leveransen. De har vært et mareritt å ha med å gjøre siden første leveransen forlot fabrikken. 

Anonymkode: 2a348...113

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skrev over her, men vi har bare gode erfaringer med sigdal. Hadde en veldig behjelpelig og hyggelig kundebehandler, som var både fleksibel og kreativ når vi ønsket ting utenfor boksen. Alt i alt veldig fornøyd. Vi har de «gammeldagse» push-knottene på overskap, håndtak på underskap og maskinell push to open/soft close på søppelskuff og kjøleskap.

Vi har ikke fjord da, vi har favn. Den har 19mm fronter og 16mm skrog. Vi får mye skryt av kjøkkenet og det fremstår som det er av god kvalitet. 

Anonymkode: 7e9e4...da1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har Kvik, og har hatt det i 4 år nå. Da jeg skulle kjøpe et kjøkken, var jeg hos mange leverandører, og valgte Kvik fordi den ble  billigst av de penere. Ja, Drømmekjøkken, HTH og Designa er enda finere og mer utvalg men de er også mye dyrere. Ikea og Aubo er billigst men også, du ser med engang at dette er et billig kjøkken (beklager). 

Vi er veldig fornøyde med kjøkken, og alt gikk veldig greit, levering, installasjon osv. Vi har Prato.  

Anonymkode: 44619...460

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 18.38):

Prisforskjellene ligger jo i stor grad i valg av fronter også, det utgjør ganske mye. Det var derfor vi valgte Aubo, for der fant vi fronter vi likte blant de rimelige frontene, mens hos Designa var de rimeligere frontene ikke helt vår smak. Drømmekjøkken ville ikke en gang tegne for oss, fordi budsjettet vårt på 200 000 (kun for kjøkkenløsningen) ikke var tilstrekkelig. 🙈 Så de er veldig dyre, men sammenligner man mot dyrere fronter hos andre leverandører er ikke prisforskjellen særlig stor lenger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Sigdal kjøkken. Veldig fornøyd. De har en beige farge som er så fin. Den valgte jeg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (28 minutter siden):

Jeg har Sigdal kjøkken. Veldig fornøyd. De har en beige farge som er så fin. Den valgte jeg. 

Så bra😊 hvilken type av deres kjøkken, og hva heter fargen? 🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mortan87 skrev (9 timer siden):

Så bra😊 hvilken type av deres kjøkken, og hva heter fargen? 🫣

Trooor de bare har én av de vanlige (av de 14 fargene i hvert fall), som er beige, og den heter Korn. Fin beigefarge, men usikker på om jeg personlig hadde valgt den. Tror den vil bestå fremover da, og var en behagelig farge. 😊 Jeg er ikke den som svarte her, men så det var mange timer siden, og jeg følger tråden for inspirasjon. Jeg lurer også på hvilket av kjøkkenene de falt for 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...