Gå til innhold

Valg av kjøkkenleverandør 🫣

Mortan87

Anbefalte innlegg

Hei! 🙂

Driver å skal prøve å velge en kjøkkenleverandør. Står mellom Aubo, Sigdal, JKE, Hth, Drømmekjøkkenet, Schmidt, Huseby. Vurderer også Nova Interiør i Tromsø. Noen som har peiling på kvaliteten imellom disse forskjellige?

Ønsker jo selvfølgelig best mulig kvalitet i forhold til det vi kan bruke på kjøkkenet.

Hva er den beste måten å forhandle priser mellom alle? Er ikke så dreven på pruting 🫣

Holder til i Narvik, Nordland👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Med mindre man jobber med installering av ulike kjøkken eller nylig har byttet kjøkken flere ganger, er det veldig vanskelig å komme med personlig erfaring på ulikhetene.

Vi har et sigdalkjøkken vi er veldig fornøyd med. 

Anonymkode: 7e9e4...da1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler Aubo, da jeg har hatt det selv. Bedre kjøkken skal man lete lenge etter.

Anonymkode: cae28...f74

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi fikk tegnet hos tre ulike, og valgte de vi var best fornøyd med samarbeidet med. (ingen av de du nevner)

Monteringen var et mareritt, det var ny underleverandør. Men det var da de viste hvor profesjonelle de var, de satt på nye snekkere umiddelbart, brukte lang tid på å få det helt perfekt, og ga prisavslag. 

Så ville lest lokale anmeldelser, og tenkt service, ikke bare kvalitet. Det meste fra disse kjedene er av høy kvaltiet i disse dager. I tillegg kan du velge å gå annet sted, for eksempel til stensenter, for benk. Og alle kan nok bestille inn fra de hvitevareleverandørene du ønsker. Vi fikk for eksempel spesialbestilt vinskap. 

Anonymkode: 87da6...8dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hth har veldig dårlig utvalg i farger og materialer, så hadde droppa dem. De andre vet jeg ingenting om. 

Anonymkode: bba62...ece

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mortan87 skrev (19 timer siden):

Hei! 🙂

Driver å skal prøve å velge en kjøkkenleverandør. Står mellom Aubo, Sigdal, JKE, Hth, Drømmekjøkkenet, Schmidt, Huseby. Vurderer også Nova Interiør i Tromsø. Noen som har peiling på kvaliteten imellom disse forskjellige?

Ønsker jo selvfølgelig best mulig kvalitet i forhold til det vi kan bruke på kjøkkenet.

Hva er den beste måten å forhandle priser mellom alle? Er ikke så dreven på pruting 🫣

Hadde valgt hvilken som helst, bare ikke Sigdal. Dårlig service i etterkant og relativt dårlig kvalitet. Malingen tåler ikke mye før det er riper i overflaten. Trenger du å supplere til kjøkkenet, er det en elendig service. Dette virker det som er ganske likt uansett hvilken Sigdal forhandler du er knyttet til. Ta en googlesøk.

Anonymkode: 3a42b...dd9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Anbefaler Aubo, da jeg har hatt det selv. Bedre kjøkken skal man lete lenge etter.

Anonymkode: cae28...f74

Okei, ja er vel hos de vi er mest fornøyd med pris og løsning så langt🙂 virker som en får mye for pengene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mortan87 skrev (19 timer siden):

Hei! 🙂

Det står mellom alle kjøkkenleverandører, nesten, i hele Norge?

Umulig å rådgi deg!

Anonymkode: 7d1ff...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det står mellom alle kjøkkenleverandører, nesten, i hele Norge?

Umulig å rådgi deg!

Anonymkode: 7d1ff...c70

Hehe ja, blir kanskje litt for mange, litt for mange møter, kjenner jeg blir litt svimmel 😵‍💫 så mulig vi bare holder oss til de her i nærheten, altså JKE,Aubo,Sigdal og Nova Tromsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble svært fornøyde med Aubo. 

Fikk tegnet av tre ulike leverandører. Den ene utelukket seg fordi de ikke ville justere tegningene uten at vi signerte kontrakt ut den praktiske løsningen de tegnet var dårlig. Den andre fordi vi ikke helt likte utseendet/frontene men ikke ville gå opp i pris. Hos Aubo fant vi fronter vi likte godt til en bedre pris. 

Så handler jo litt om tilfeldigheter og hvor de har akkurat det du liker. Hadde vi gått på Aubo først hadde vi nok ikke trengt å få det tegnet fra de to andre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 17.57):

Hadde valgt hvilken som helst, bare ikke Sigdal. Dårlig service i etterkant og relativt dårlig kvalitet. Malingen tåler ikke mye før det er riper i overflaten. Trenger du å supplere til kjøkkenet, er det en elendig service. Dette virker det som er ganske likt uansett hvilken Sigdal forhandler du er knyttet til. Ta en googlesøk.

Anonymkode: 3a42b...dd9

Vi bygger hus, og jeg har avskrevet Sigdal nettopp pga. service/dårlig holdning. Mulig jeg var uheldig med kundebehandleren da jeg var innom, men vi legger pengene annet sted.

Kort fortalt: da jeg la min elsk på en benkeplate i glattpolert dekton gikk medarbeideren i totalt modus ala selgerne i butikkene på Rodeo Drive i Pretty Woman: "det er VELDIG dyrt". Da jeg spurte fra hvilken pris og opp svarte ho "kanskje dere skal se på rimeligere alternativer". 

Kom fra jobb, så var kledd pent, men av en eller annen grunn antok ho ikke bare at vi ikke hadde råd til benkeplate i sten, og attpåtil hadde ho et behov for å markere sin forutinntatthet. Hadde jeg vært kollega eller leder og hørt hvordan ho snakka til potensielle kunder, hadde ho fått høre det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Stjertmeis skrev (1 time siden):

Vi bygger hus, og jeg har avskrevet Sigdal nettopp pga. service/dårlig holdning. Mulig jeg var uheldig med kundebehandleren da jeg var innom, men vi legger pengene annet sted.

Kort fortalt: da jeg la min elsk på en benkeplate i glattpolert dekton gikk medarbeideren i totalt modus ala selgerne i butikkene på Rodeo Drive i Pretty Woman: "det er VELDIG dyrt". Da jeg spurte fra hvilken pris og opp svarte ho "kanskje dere skal se på rimeligere alternativer". 

Kom fra jobb, så var kledd pent, men av en eller annen grunn antok ho ikke bare at vi ikke hadde råd til benkeplate i sten, og attpåtil hadde ho et behov for å markere sin forutinntatthet. Hadde jeg vært kollega eller leder og hørt hvordan ho snakka til potensielle kunder, hadde ho fått høre det.

Vi vurderte også Dekton og prisforskjellen var faktisk ikke så veldig stor (selv om de i butikken også hevdet det var så dyrt). 

Anonymkode: 3ed00...f03

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dårlig erfaring med Sigdal fra 2015. Det ble ikke montert korrekt, ble ikke ferdigstilt før det var gått over et år og vi hadde mast MASSE, og de leverte ikke i henhold til bestillingen (men fakturerte derimot i henhold til bestilling - selv om de leverte billigere og dårligere enn bestillingen). Jeg klagde på faktura, og de lovet å kreditere og fikse. Det glemte de  og sendte meg i neste omgang en purring med 9000 kroner i gebyr, så jeg måtte nok en gang ta en ringerunde, for prosjektlederen visste ingenting og "kunne ikke hjelpe", så jeg fant til slutt veien til en på fakturaavdelingen.

Når kjøkkenet endelig var på plass mot slutten av 2016 var det skakt, og håndtak var omtrent annenhver montert opp/ned. Det ble ikke montert beskyttelse på fronten til oppvaskmaskinen, noe de innrømte at de hadde glemt. Den fronten ble dermed fort ødelagt av fukt. De andre frontene sprakk opp i lakken uten at vi hadde gjort noe feil med dem. Fikk dermed, etter myyyye klaging og et innlegg på deres facebookside tilbud om nye fronter. Da tok det et år hvor de sendte fronter i feil størrelse, glemte å sende fronter, men sendte montør, montør OG fronter var på plass, men frontene var feil osv. Butikken bad meg ringe fabrikken for å få rette fronter, fabrikken svarte at de ikke snakker med kunder - snakk med butikken. Mit slutten av 2017 var alt for så vidt på plass, men jeg ble GAL av å ha et skjevt kjøkken med ingenting i vater.

Sigdal har kostet meg mye tid og livskvalitet.

Har nå kjøpt Drømmekjøkken i stedet. Har hatt det i snart to år, og vi er veldig fornøyd! God service og høy kvalitet. Gå for dem.

Anonymkode: a2783...509

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffdah, det hørtes slitsomt ut😵‍💫

Ja, står mellom Drømmekjøkkenet, Aubo og Nova Interiør i Tromsø nå. Så får se hva vi kommer fram til.

Nova har et hvitt kjøkken på tilbud 50%, det heter Jihkkevarri. Får mye for pengene om vi velger dette, men er så usikker på hvitt kjøkken🫣 hadde egentlig lyst på grått.

noen tanker om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville valgt den fargen du ønsker, ikke gått etter det rimligste. Det er du/dere som skal være fornøyd med kjøkkenet.

Anonymkode: 29818...68d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men kan sikkert være fint med hvitt også bare en får litt særpreg på det 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jke for alle penga her!

Anonymkode: cc09d...ce9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har Aubo og er veldig fornøyd med dette. Modulene kommer ferdig montert, noe som var gull når kjøkkenet skulle monteres. Vi elsker di matte frontene våre, som er utrolig greie å holde rene. I tillegg var kundebehandleren utrolig flink. Vi ønsket for eksempel touch skuffer og vi er superglade for at kundebehandleren frårådet oss dette. Andre kjøkkenleveranderøren kom ikke med samme gode råd og poeng og «bare» lyttet. 

Anonymkode: cca06...22d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har Aubo og er veldig fornøyd med dette. Modulene kommer ferdig montert, noe som var gull når kjøkkenet skulle monteres. Vi elsker di matte frontene våre, som er utrolig greie å holde rene. I tillegg var kundebehandleren utrolig flink. Vi ønsket for eksempel touch skuffer og vi er superglade for at kundebehandleren frårådet oss dette. Andre kjøkkenleveranderøren kom ikke med samme gode råd og poeng og «bare» lyttet. 

Bare av nysgjerrighet, hvorfor frarådet kundebehandleren mot touch-skuffer? Føler så mange anbefaler det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor frarådet de dette? Det er jo en drøm når man jobber på kjøkkenet. 

Anonymkode: 87da6...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...