Gå til innhold

Dialogmøte med nav?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått spørsmål om jeg trenger dialogmøte med NAV, men de skrev også at jeg kan måtte i møte uansett om jeg sier nei. Har vært sykemeldt hele graviditeten pga hypermesis, har nettopp nådd samme vekt som før graviditet. Skal i permisjon f.o.m 27 desember. Er redd de plutselig skal tvinge meg til å jobbe igjen eller noe med dette møtet? Jeg er noe bedre mtp kvalme men fortsatt veldig dårlig og spesielt om jeg ikke får hvilt eller blir veldig sliten. Jobben sa i begynnelsen de skulle tiltrettelegge med xtra pauser og ingen bæring fikk ingen tilrettelegging likevel, da jeg prøvde å jobbe en dag i uka. Noen som vet hva NAV vil? Lege har skrevet i sykemelding at det er uaktuelt for meg å jobbe pga formen 

Anonymkode: f642b...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For at du skal kunne få sykepenger så må det gjennomføres dialogmøte. Det er både NAV, arbeidsgiver og din plikt å påse at det gjennomføres

Anonymkode: 28fef...a2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å bekymre seg for. De møtene der er bare fjas og svada. Skjønner ikke at de gidder å kalle deg inn engang da dette er forbigående. Du skal jo snart i permisjon også.

Anonymkode: db508...14a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har medvirkningsplikt når du er sykemeldt. Men du kan jo bare forklare situasjonen din til veileder ved Nav kontoret. Det er jo ikke noe å skjule. 

Anonymkode: 32fb9...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare for å kartlegge om det er muligheter for deg å komme ut i jobb. Jeg var i dialogmøte med nav grunnet HG jeg og. Fortalte at jeg kastet opp minimum 5 ganger dagen, de sa bare at de var nødt til å sette opp et møte etter så og så lang tid. I og med at du går ut i permisjon snart, så trenger du ikke bekymre deg for at de skal ha deg ut i jobb igjen. 

Anonymkode: 33cfc...18e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også spørsmål om jeg trengte dialogmøte ikke lenge før jeg skulle ut i permisjon. Var sykemeldt store deler av svangerskapet pga. invalidiserende bekkenløsning. Skrev at jeg var tilbake i jobb (foreldrepermisjon) fra dato XX.XX :) Hørte naturligvis ingenting mer. Det er en formalitet. Så lenge det foreligger en konkret dato for når du er tilbake på jobb (foreldrepermisjon) så kommer ikke NAV til å bruke mer tid på dette. 

Lykke til med innspurten! ❤️

Anonymkode: a30aa...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Du har medvirkningsplikt når du er sykemeldt. Men du kan jo bare forklare situasjonen din til veileder ved Nav kontoret. Det er jo ikke noe å skjule. 

Anonymkode: 32fb9...fe2

Dette. Som sykemeldt har man rettigheter og plikter. Forklar situasjonen, vis til hva legen har skrevet i sykemeldingen. Det bør være nok.

Anonymkode: bb7e0...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For at du skal kunne få sykepenger så må det gjennomføres dialogmøte. Det er både NAV, arbeidsgiver og din plikt å påse at det gjennomføres

Anonymkode: 28fef...a2e

Det må ikke det nei. Jeg fikk tilbudet 2 ganger og takket nei. Er nå nettopp gått over på AAP og har hatt møte med NaV 1 gang og det var på eget ønske ifbm overgang AAP.

Var null stress med sykepengene.

Anonymkode: a9f61...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er svangerskapsrelatert så skal man egentlig bli untatt den plikten. Jeg har ihvertfall blitt fritatt fordi jeg er sykemeldt pga svangerskapsrelatert "sykdom". Altså jeg fikk et varsel på nav sine sider om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...