finn.jajo Skrevet lørdag kl 19:24 #1 Del Skrevet lørdag kl 19:24 Jeg lurer på om noen kan dele sin erfaring med konseptet "spis deg fri"? Jeg må ned i vekt og ser dette er et konsept som krever mye omlegging av vaner og kosthold, men det gir resultater om du følger det. Om man skal tro reklamen. Vil gjerne høre all slags delinger. Både dere som har gode erfaringer og ikke - men viktigst er HVORFOR. Jeg ser for eksempel at jeg må leve på siden av resten av familien når det gjelder mat, og det i seg selv kan vær en utfordring. Samtidig er det verdt det om det gir resultater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:02 #2 Del Skrevet lørdag kl 20:02 Sjekk instagrammen til Else Langerak! Anonymkode: 518bf...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:07 #3 Del Skrevet søndag kl 17:07 Ei venninne av meg har gått ned over 40 kg på dette kostholdet. Første året fulgte hun det til punkt og prikke, og raste ned i vekt, hadde med egen mat i sosiale sammenkomster osv. Etter det har hun perioder hun skeier mer ut, men holder seg i det daglige mer eller mindre til det kostholdet, har gått opp igjen litt fra det slankeste, men holdt jevn vekt et par år nå. Anonymkode: 3c9be...133 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:10 #4 Del Skrevet søndag kl 20:10 Ikke selv, men jeg har et par kolleger som har lykkes med å gå ned et hav av kilo på dette. Begge to hadde større problemer med overspising og mye overvekt. De trengte nok et slikt regime å forholde seg til, for det var alt eller ingenting. Så jeg tror det funker godt på de som responderer på å ha ekstremt klare rammer 🙂 Anonymkode: e3d3e...596 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:43 #5 Del Skrevet søndag kl 20:43 I starten var det fantastisk. Gikk ned 20 kg, men plutselig tok "den store sulten" meg og jeg gikk opp 25 kg. Så det er et flott program så lenge man klarer å følge det, men personlig ble jeg lei av å spise nærmere 1 kg frukt og grønt hver dag (ca 300 g frukt og resten grønnsaker/salat). Derfor klarte jeg dessverre aldri å komme tilbake til matplanen. Anonymkode: 7a202...8c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:25 #6 Del Skrevet søndag kl 21:25 Det er mange som må leve på siden av andre her i verden. De med cøliaki, diabetes, hveteallergi, laktoseintolerante osv. Felles for både deg og de er at helsa tilsier at man ikke kan dytte hva som helst i trynet. Man må si nei iblant uansett hvor godt det lukter og hvor fristende det er. Anonymkode: 8c60e...f6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSkog Skrevet søndag kl 22:18 #7 Del Skrevet søndag kl 22:18 Ei venninne av meg fulgte Spis deg fri, og gikk ned masse. Hun skrøyt veldig av konseptet og det fungerte godt for henne. Hun trivdes med å preppe mat og ha klare rutiner. Jeg klarer ikke en gang å tenke tanken på å følge noe slikt. Jeg har gått ned like mye som det hun gjorde bare på å kutte porsjoner, men ellers spise samme mat som før. Så her tenker jeg bare du må prøve deg frem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:18 #8 Del Skrevet i går, 09:18 Det kommer litt an på personligheten din også. For meg som har hatt spiseforstyrrelse tidligere, er det svært uheldig å innføre masse forbudt nei-mat. Masse regler tar opp hele tankekapasiteten min. Til syvende og sist er det kaloriunderskudd som gir vektnedgang, og det er mange måter å gjøre dette på. Men når man tenker at man skal endre livsstil, at det nye kostholdet skal vare livet ut, så bør det kanskje være litt friere tenker jeg. Mange er jo også slik at det er «alt eller ingenting», og jeg vil tro det er lett å falle av et slikt strengt regime. Jeg er også skeptisk til at det er penger involvert (kjøp boken/betal for kurs/betal for gruppemedlemskap osv) Anonymkode: 93aab...9fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Del Skrevet 20 timer siden Det funker veldig bra, men hvis du vil trene samtidig så blir det for lite mat. De oppfordrer til å ikke trene, og det skjønner jeg. For jeg prøvde begge deler, men hadde null energi til å trene. Alternativt kan man følge opplegget, men spise større mengder enn det som er satt i opplegget, dersom man vil trene samtidig. Jeg falt av nettopp pga dette. Og fordi jeg ikke klarer å ofre mel og sukker helt... 🙃 Anonymkode: 714c9...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det kommer litt an på personligheten din også. For meg som har hatt spiseforstyrrelse tidligere, er det svært uheldig å innføre masse forbudt nei-mat. Masse regler tar opp hele tankekapasiteten min. Til syvende og sist er det kaloriunderskudd som gir vektnedgang, og det er mange måter å gjøre dette på. Men når man tenker at man skal endre livsstil, at det nye kostholdet skal vare livet ut, så bør det kanskje være litt friere tenker jeg. Mange er jo også slik at det er «alt eller ingenting», og jeg vil tro det er lett å falle av et slikt strengt regime. Jeg er også skeptisk til at det er penger involvert (kjøp boken/betal for kurs/betal for gruppemedlemskap osv) Anonymkode: 93aab...9fe Men for noen er disse restriksjonene frihet fra ANDRE restriksjoner. Og for å være ærlig - det er ikke noe galt med maten eller mengden i Spid deg fri. Tvert i mot! Følger man de reglene, trenger man ikke noe annet. Det er mange som tidligere har hatt spiseforstyrrelser, som har blitt FRI av Spis deg fri. Anonymkode: 518bf...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå