Gå til innhold

Folk som leser Messenger meldinger, men ikke svarer

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, i mitt tilfelle er det en venn av meg som plutselig bare aldri svarte, jeg synes bare det er rar oppførsel 😅 Men folk er jo forskjellige 🤷‍♀️ Han er 50, mulig det er noe med alderen 😝

Anonymkode: acc5d...a84

Er det du jeg skrev med i går, som har en du beskriver som kompis, men som du er langt over gjennomsnittet opptatt av, til kompis å være?

Hva med å si at du liker han romantisk og seksuelt og vil se han naken og føde hans barn og koke spaghetti til hele familien? Tenker det får fart på svarhyppigheten hans. Kanskje du til og med får treffe fyren IRL.

Anonymkode: 64f6e...2f1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes også det er frekt og uhøflig. I tillegg sier det faktisk veldig tydelig at du er ikke en person jeg prioriterer, du er uviktig for meg. 

Jeg har ingen venner og kun en person jeg har sporadisk kontakt med og når hun da ikke svarer har jeg faktisk ingen. 

Tenk på det, dere som ikke gidder å svare. Var det 8 sekunder eller noe man skulle gi for å forebygge selvmord, ifølge psykisk helse? Og så klarer man ikke gidde å svare på en melding en gang. 

Anonymkode: 08573...cef

Ingen andre har ansvar for om noen begår selvmord. Det er det kun den personen som begår selvmord som har.

Anonymkode: fe6cc...cb5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg blokkerer en del, men det er ikke alle jeg kan blokkere av ulike grunner. Og de dropper jeg å svare når de spør om ting.

Ja, du har allerede kommet med et angrep før, og nå kommer du med et nytt. Godt eksempel på hva jeg mener. Dette får bli siste svaret til deg fra meg.

Har generelt sett bare rettet de samme karakteristikkene tilbake på deg, som du lett slenger ut om faktiske mennesker i ditt liv. Om det er så tøft for degå høre fra en ukjent person på kvinneguiden, bør bu kanskje tenke litt over hvordan du selv omtaler andre. Behandle andre slik du selv ønsker å bli behandlet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymphadora skrev (1 minutt siden):

Har generelt sett bare rettet de samme karakteristikkene tilbake på deg, som du lett slenger ut om faktiske mennesker i ditt liv. Om det er så tøft for degå høre fra en ukjent person på kvinneguiden, bør bu kanskje tenke litt over hvordan du selv omtaler andre. Behandle andre slik du selv ønsker å bli behandlet. 

Det er ikke tøft å høre, det bare bekrefter at jeg ikke vil ha kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen andre har ansvar for om noen begår selvmord. Det er det kun den personen som begår selvmord som har.

Anonymkode: fe6cc...cb5

Nettopp. Det å true med selvmord er vold. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det du jeg skrev med i går, som har en du beskriver som kompis, men som du er langt over gjennomsnittet opptatt av, til kompis å være?

Hva med å si at du liker han romantisk og seksuelt og vil se han naken og føde hans barn og koke spaghetti til hele familien? Tenker det får fart på svarhyppigheten hans. Kanskje du til og med får treffe fyren IRL.

Hva i alle dager? Vi er venner, vi har vært venner i flere år. Vi møtes vanligvis flere ganger i uka på felles hobby, samtidig som vi finner på andre ting sammen. Det er stort sett han som tar initiativ til å møtes og samtaler på Messenger. Jeg er overhodet ikke interessert i denne mannen utover vennskap, og jeg hadde vært like mye i stuss dersom en kvinnelig venn gjorde dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn er min eks også blitt, verre og verre har det blitt i løpet av de siste årene. Jeg skal være ærlig og si at jeg trodde det var en "meg- greie" iom at jeg er eksen og jeg har en viss forståelse for at det meste ut av min munn sannsynligvis blir arkivert som mas... men så får jeg høre gjennom felles bekjente, familie og til og med fra barna våre at han gjør det samme med dem også! Utrolig irriterende og noenganger MÅ en faktisk ha svar!

*dagens utblåsning*

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva i alle dager? Vi er venner, vi har vært venner i flere år. Vi møtes vanligvis flere ganger i uka på felles hobby, samtidig som vi finner på andre ting sammen. Det er stort sett han som tar initiativ til å møtes og samtaler på Messenger. Jeg er overhodet ikke interessert i denne mannen utover vennskap, og jeg hadde vært like mye i stuss dersom en kvinnelig venn gjorde dette. 

Neivel, men det er merkelig hvor ekstremt opptatt du er av han. Så vidt jeg forstod så har dere hatt kontakt etter dette skjedde, likevel fortsetter du å obsesse over én melding som ikke ble besvart?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Neivel, men det er merkelig hvor ekstremt opptatt du er av han. Så vidt jeg forstod så har dere hatt kontakt etter dette skjedde, likevel fortsetter du å obsesse over én melding som ikke ble besvart?

Jeg "obsesser" ikke, jeg lurer på hvorfor folk gjør sånt 🤷‍♀️ Da det dukket opp en tråd her hvor noen andre lurer på det samme tenkte jeg det var en fin måte å se om noen hadde svar på det. Jeg synes bare psykologien bak er interessant, ikke mer enn det 😊 Jeg har gått videre for lenge siden, slapp helt av 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir altså nesten aldri fornærmet om folk ikke svarer, skjønner godt at folk ikke klarer å følge opp den ustoppelige strømmen av digital kommunikasjon.  Hvis jeg ikke får svar og det er noe viktig, da ringer jeg. Hvis ikke tenker jeg at de ikke orker å svare/har glemt det. Og det må være greit! Det spiller jo i mange tilfeller ikke noen rolle for meg å får svar. "Fikk du kjøpt deg klokke på salg?" - dagen min blir ikke ødelagt om jeg ikke blir oppdatert på det. Jeg vil heller at vennene mine skal være tilstede i det de holder på med, enn å svare meg på noe helt trivielt. Man må slutte å være så hårsåre når det kommer til denne typen meldinger. De kommer hele tiden, og folk kan ikke bruke dagene sine på å følge opp alle slags spørsmål (men viktige ting bør man jo svare på). En annen ting: noen ting er vanskelig å gi et godt svar på skriftlig, uten å måtte skrive så langt som jeg gjør nå. Da har man ikke ork til å svare, og i sånne tilfeller er det mye bedre å ringe når man lurer på noe.

Anonymkode: f9e13...7ad

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg "obsesser" ikke, jeg lurer på hvorfor folk gjør sånt 🤷‍♀️ Da det dukket opp en tråd her hvor noen andre lurer på det samme tenkte jeg det var en fin måte å se om noen hadde svar på det. Jeg synes bare psykologien bak er interessant, ikke mer enn det 😊 Jeg har gått videre for lenge siden, slapp helt av 😊 

Jeg holder en knapp på at han sovnet.

Ingen psykologi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg holder en knapp på at han sovnet.

Ingen psykologi der.

Det kan hende, og det er såklart lov 😄 Jeg hadde sendt melding dagen etter og forklart hvorfor jeg aldri svarte, men vi er åpenbart forskjellige der 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymphadora skrev (2 timer siden):

Da får du blokkere de da, vanskeligere er det ikke. Du virker generelt ganske egosentrisk selv slik du svarer.

Så det er egoistisk å ikke svare på en melding om svada, men ikke å blokkere en person? Her går du kraftig på tryne med egne argumenter.

Noen er familie, andre har man lyst å hjelpe eller forstår at er ensomme. Men så er det slik av å til at man sliter i så stor grad selv at man ikke har overskudd fordi det aldri er en melding, det er å gi en finger og svada meldinger kommer på rekke og rad.

Anonymkode: cc56e...365

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så klart obsesser du når du starter en tråd og gnåler om det samme igjen og igjen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så klart obsesser du når du starter en tråd og gnåler om det samme igjen og igjen.

Jeg startet ikke tråden 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg liker egentlig best å ringe folk, men så vet jeg at mange foretrekker meldinger og da sender jeg det, men så svarer de ikke på de heller🤨

Anonymkode: ecf96...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er så ufint og vondt å bli ghosta av både venner og bekjente på meldinger/messenger at folk fortjener ikke å ha folk som bryr seg om de i det hele tatt.

Jeg kaller dem Søppel mennesker. Det er jo det de er. Normal høflighet og medmenneskelighet finnes kun hos kvalitetsmennesker.

Anonymkode: 1afa7...c2a

Ja. Du er jo verdens navle. Har det slått deg at andre noen ganger ikke har energi til lange meldingstråder akkurat da?

For en stund siden hadde jeg en periode jeg var ekstremt sliten, nå viste det seg at det i stor grad var fysiske årsaker. Men jeg ble innlagt på DPS fordi det til slutt gikk så hardt utover meg psykisk. Har alltid hatt overskudd til det aller meste og skjeldent en dag fri. Da var det flere bekjente som ble sure og irriterte fordi jeg ikke fulgte opp på meldinger, mens jeg så vidt hadde nokk energi til å følge programmet og prøve å bli bedre og akkurat da ikke hadde overskudd til andres problemer. Det fikk virkelig øynene opp for hvor grådige tidstyver noen kan være. Selv etter klar beskjed om at jeg akkurat nå er totalt utbrent og trenger ro, både fra lege, psykolog, sykepleiere osv så måtte noen bare kjøre på med klaging over eget liv. Mennesker jeg har hørt på og støtta i årevis. For egoistiske energityver var jeg nokk ett søppelmenneske ja. Men er ærlig glad for at jeg var det, hvis ikke hadde jeg brukt tre ganger så lang tid på å komme meg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å se om folk har åpnet meldinger, er egentlig en uting. Man har ikke krav på noe svar, selv om det mulig er det som er høflig.

Om man trenger svar på noe, og det haster, må man ringe. Om man trenger svar på noe uten at det haster, en sms og en tlf en/flere dager etter om null svar. Småprat kan gå på snap/messenger, men ikke alle orker det. Da får man ta det når man møtes neste gang.

Må være helt okei å ikke orke småprat, for som sagt, man har ikke krav på å få svar. Jeg er i hvert fall sjeldent interessert i sånt med de aller aller fleste. Tar sånt ansikt til ansikt når jeg møter på folk.

Anonymkode: f4de2...e12

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så det er egoistisk å ikke svare på en melding om svada, men ikke å blokkere en person? Her går du kraftig på tryne med egne argumenter.

Noen er familie, andre har man lyst å hjelpe eller forstår at er ensomme. Men så er det slik av å til at man sliter i så stor grad selv at man ikke har overskudd fordi det aldri er en melding, det er å gi en finger og svada meldinger kommer på rekke og rad.

Har jeg sagt at det ikke er egoistisk å blokkere noen? Jeg svarer en person  her inne som tydelig har så store problemer med x antall mennesker i livet sitt at vedkommende ikke bare ignorerer personene, men også omtaler dem i svært negative ordlag. Da kan man, både for seg selv og ikke minst for personene det gjelder, kutte ut bekjentskapet. Jeg hadde ikke ønsket å ha en person i livet mitt som omtalte meg slik aktuelle anonymbruker gjør med sine. Det gjelder også familie. Du får ikke et free-pass på drittoppførsel bare fordi man er familie. 

At man selv har det vondt, er ikke en god unnskyldning for å behandle andre dårlig. Å kommunisere er en fin ting i en relasjon, og det er faktisk innafor å gi beskjed på en hyggelig måte om at man f.eks ikke har overskudd til å svare på samtlige beskjeder man får. Da gir man også en foventningsavklaring.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.11.2024 den 23.36):

Men kan ikke dere som liker å chatte, bli kjent med hverandre da?

Problem -> løsning -> alle glade.

Det å stille et konkret spørsmål er jo ikke å chatte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...